Galeria handlowa po rozbudowie. I co dalej?

Rozbudowa Galerii Ostrowiec w Ostrowcu Świętokrzyskim została zakończona.
Na otwarcie nowej części obiektu jednak poczekamy.
-Projekt został zakończony 5 lipca br. – mówi Małgorzata Pluta, specjalista ds. PR firmy Skanska. Inwestor otrzymał prawomocną decyzję udzielającą  pozwolenia na użytkowanie. Wydanie decyzji poprzedziły pozytywne kontrole Państwowej Straży Pożarnej, sanepidu oraz odbiór obiektów przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Obecnie przygotowujemy dokumentację powykonawczą budowy.
Nie oznacza to uruchomienia obiektu już teraz, gdyż obecnie trwa np. rewitalizacja powierzchni wspólnych istniejącego i nowego obiektu. Według naszych ustaleń, Galeria Ostrowiec z nową ofertą uruchomiona będzie jesienią, na przełomie września i października. Na tę chwilę nie znamy też nazw nowych najemców poza podanymi już wcześniej: Sinsay, ReKids, Pepco czy Martes Sport i informacją, że salony Reserved, Cropp i House zostaną otwarte w nowych lokalizacjach oraz aranżacjach.

aktualnie
Zdaniem Joanny Tomczyk, analityka rynku, JLL obecnie obserwuje się ostrożną politykę najemców, którzy mocno ograniczyli ekspansje i są coraz bardziej selektywni przy wyborze nowych lokalizacji. W każdym centrum handlowym potrzebna jest natomiast masa krytyczna rozpoznawalnych najemców, co stanowi wyzwanie dla każdego właściciela obiektu handlowego.
-Na celowniku deweloperów znajdują się obecnie główne aglomeracje – to tu powstaje aż 74 proc. realizowanej w Polsce powierzchni handlowej – uważa Joanna Tomczyk, analityk rynku, JLL. Drugim popularnym kierunkiem są najmniejsze rynki (miasta o liczbie mieszkańców do 100.000), podczas gdy 9% nowej podaży pojawi się w miastach średniej wielkości (200.000 – 400.000 mieszkańców). Największe obecnie realizowane inwestycje na najmniejszych rynkach obejmują budowy galerii handlowych, m.in. Color Park w Nowym Targu (27.000 mkw. GLA), czy Vivo! w Krośnie (22.000 mkw. GLA).
Zdaniem analityka rynku JLL przed każdą taką inwestycją ważne są uwarunkowania ekonomiczne danego miasta i jego potencjał handlowy.
-Budowa każdej nowej inwestycji powinna być poprzedzona szeregiem analiz dotyczących uwarunkowań rynkowych i otoczenia konkurencyjnego -mówi Joanna Tomczyk. Wyzwaniem zarówno dla deweloperów realizujących nowe projekty w miastach takich, jak Ostrowiec Świętokrzyski, jak i najemców, jest dość niska siła nabywcza mieszkańców i wysokie bezrobocie. Siła nabywcza przeciętnego mieszkańca Ostrowca Świętokrzyskiego w 2016 r. wynosiła 5.877 euro (według danych MBR), czyli 90% średniej krajowej. W maju 2017 r. bezrobocie w powiecie ostrowieckim sięgało 12,6%.

Print Friendly, PDF & Email

One thought on “Galeria handlowa po rozbudowie. I co dalej?

  • 27 lipca 2017 at 08:54
    Permalink

    Po co kolejne PEPCO??? Mało jest fajnych sklepów???

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *