Kto został Nauczycielem 2016 roku?

Joanna Urbańska, nauczycielka biologii, chemii i fizyki w Gimnazjum im. Jana Pawła II w Susku na Mazowszu została Nauczycielem Roku 2016

Radosław Moskal, nauczyciel z ostrowieckiego ZS Nr 3, a także członek kapitały w konkursie organizowanym przez Głos Nauczycielki poinformował nas, że Joanna Urbańska, nauczycielka biologii, chemii i fizyki w Gimnazjum im. Jana Pawła II w Susku na Mazowszu została Nauczycielem Roku 2016. To wyjątkowe wyróżnienie odebrała podczas Gali na Zamku Królewskim w Warszawie. Wyróżnienia 2016 trafiły zaś w ręce Ewy Luks, nauczycielki matematyki w I Liceum Ogólnokształcącym im. Stanisława Wyspiańskiego w Mławie (woj. mazowieckie) oraz Radosława Potraca, nauczyciela wspierającego w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 30 im. Powstańców 1863 r. w Warszawie.

Konkursowa kapituła, w skład której wchodzą tak, jak Radosław Moskal, wszyscy dotychczasowi zdobywcy tytułu Nauczyciela Roku, przyznała też honorowy tytuł „Przyjaciela Szkoły”. Otrzymał go ks. Jacek Stryczek, pomysłodawca i założyciel Stowarzyszenia Wiosna, które głównie zajmuje się dwoma projektami – akcją świątecznej pomocy „Szlachetna Paczka” oraz Akademią Przyszłości.

Redakcja Głosu Nauczycielskiego podkreśla, że dla Nauczyciela Roku 2016 nie ma rzeczy niemożliwych. Szkoła potrzebuje tablicy interaktywnej albo laptopów? Uczniowie nie mają pieniędzy na obóz językowy czy wyjazd nad morze? Pani Joanna wie, do których drzwi zapukać. Joanna Urbańska nie tylko potrafi skutecznie zabiegać o pomoc i wsparcie dla swoich uczniów, ale także mobilizuje ich samych do udziału w różnych pożytecznych akcjach. Na przykład namówiła ich do przeprowadzenia… audytu energetycznego szkoły.

Pani Joanna pracuje w gimnazjum od 12 lat. To mała, licząca nieco ponad 100 uczniów, szkoła na wsi. To tzw. tereny popegeerowskie, o dużym poziomie bezrobocia, gdzie mieszkańcom szczególnie trudno jest zapewnić byt swoim rodzinom. Jak przyznaje Joanna Urbańska, w takich miejscowościach ludziom nieraz brakuje poczucia własnej wartości. Stąd pomysł, by zachęcić dzieci i ich rodziców do aktywności i przekonać, że wspólnie można zmienić rzeczywistość wokół nich.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *