400 mln zł na modernizację linii kolejowej nr 25. Kiedy pociągiem z Ostrowca do Warszawy?

Senator Jarosław Rusiecki poinformował, że przebiegająca przez Ostrowiec Świętokrzyski linia kolejowa nr 25 na kolejny etap modernizacji otrzymała z Programu Polski Wschodniej dofinansowanie w kwocie 400 mln zł. Senator ma nadzieję, że po modernizacji przywrócone zostanie po latach bezpośrednie połączenie z Ostrowca Świętokrzyskiego do Warszawy.
-Obecnie trwają konsultacje z samorządami miast i gmin, zlokalizowanych w ciągu drogi kolejowej nr 25 – mówi senator. Linia ta zostanie gruntownie zmodernizowana. Będą na niej dwa tory kolejowe, po których pociągi będą mogły w ruchu pasażerskim rozwijać prędkość 120 km/h, a przy przewozie towarów 80 km/h. Wybudowane zostaną – na stacjach i przystankach kolejowych – perony. Modernizacji doczekają się linie komunikacyjne i cała infrastruktura kolejowa na trasie od Skarżyska – Kamiennej do Sandomierza. Modernizacja linii rozpocznie się w lipcu przyszłego roku i potrwa do 2021 roku. Trwają prace projektowe według zadania „zaprojektuj i wybuduj”.
Planowana modernizacja nie dotyczy budynków dworców kolejowych. Jak wiemy, prezydent Ostrowca Świętokrzyskiego Jarosław Górczyński prowadzi rozmowy na temat przejęcia od PKP budynku przy ulicy Kolejowej. Po przebudowie i remoncie ten zabytkowy obiekt, tak jak przed laty, będzie siedzibą ostrowieckiego dworca kolejowego.

Print Friendly, PDF & Email

5 thoughts on “400 mln zł na modernizację linii kolejowej nr 25. Kiedy pociągiem z Ostrowca do Warszawy?

  • 23 października 2017 at 09:14
    Permalink

    Prędkość 120km/godz. składu pociągu na obecnie wytyczonej trasie to zwykła utopia i obiecanki bez pokrycia.Przy takich zakrętach trasy kolejowej żaden maszynista nie zaryzykuje rozpędzić skład do w/w prędkości !!

    Reply
  • 23 października 2017 at 10:24
    Permalink

    dworzec kolejowy powinien być postawiony przy wiadukcie

    Reply
  • 23 października 2017 at 19:06
    Permalink

    Między Dwikozami i Zalesiem Gorzyckim i między Jakubowicami i Ożarowem już w torze nr. 2 jest 120km/h.

    Reply
  • 24 października 2017 at 10:21
    Permalink

    obiecanki, cacanki…teoria, która się nie ziści… a połączenie z Warszawą nie zależy od remontu tego odcinka, przecież ten pociąg jedzie w odwrotną do remontowanego kierunku stronę!! połączenie zostało zlikwidowane, bo było za mało pasażerów. Linia do Warszawy będzie mogła ruszyć jak odremontowana zostanie cała linia w stronę Rzeszowa, Przemyśla i granicy oraz Zagórza, oczywiście poda warunkiem, że będzie opłacalna dla PKP, co też jest wątpliwe, przy takiej ilości połączeń autobusowych. Więc gadki szmatki i mydlenie oczu jest…

    Reply
    • 24 października 2017 at 14:10
      Permalink

      konkurencja jest zawsze na miejscu,więc jako mieszkańcy regionu poruszajmy gdzie się da konieczność połączenia kolejowego z Ostrowca do Warszawy;będą pociągi to będą i pasażerowie – przykładem jest połączenie do Krakowa
      ja mam dość tej jazdy autobusami i busami wszelkiej maści,do stolicy,rzadkością jest nie stanie w korku tak w jedną jak i w drugą stronę a komfort jazdy dzisiejszymi autobusami i busami pozostawia bardzo dużo do życzenia : siedząc zbyt mało miejsca na nogi ,nie zawsze sprawna klimatyzacja i częste problemy z większym bagażem ręcznym

      Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *