Śmierć po Pasterce. 23-letni ostrowczanin przyznał się…

Jak poinformowała nas komisarz Ewa Libuda, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim, policja postawiła 23-letniemu ostrowczaninowi zarzuty: spowodowania wypadku ze skutkiem śmiertelnym oraz ucieczki z miejsca zdarzenia, jakie miało miejsce przy ulicy Polnej, tuż po Pasterce.

Młody mężczyzna przyznał się do postawionych zarzutów. W najbliższym czasie zostanie doprowadzony do prokuratora. Należy się spodziewać wniosku do sądu o tymczasowe aresztowanie sprawcy.

Przypomnijmy, że do tragicznego wypadku doszło po Pasterce w Sanktuarium Miłosierdzia Bożego na Ogrodach w Ostrowcu Świętokrzyskim. Tuż po godz. 1 kierowca Mazdy potrącił na pasach przy ulicy Polnej dwie kobiety. Starsza,75 -letnia, zmarła po przewiezieniu do szpitala. Młodsza, 58-letnia, z obrażeniami także trafiła do szpitala. Na szczęście poniesione obrażenia nie zagrażały jej życiu.

Kierowca odjechał z miejsca wypadku. Po tym zdarzeniu policja zatrzymała właściciela Mazdy, który zgłosił się na komendę policji nad ranem. W chwili zatrzymania miał ponad 1 promil w wydychanym powietrzu. W południe, 25 grudnia, auto zostało znaleziono w rejonie Huty i nosiło pewne ślady wypadku. Pojazd został zabezpieczony dla potrzeb śledztwa.

Print Friendly, PDF & Email

5 thoughts on “Śmierć po Pasterce. 23-letni ostrowczanin przyznał się…

  • 26/12/2017 at 19:26
    Permalink

    Najlepszym na swiecie sprawdzonym rozwiazaniem jest rozwiazanie angielskie. Przy przejsciu dla pieszych po jednej dla strony drogi, lub na wiekszych przejsciach rownierz na srodku drogi na wysepce sa swiecace na zolto lub bialo kule wielkosci pilki futbolowej. To sa z daleka widoczne komunikatywne znaki dla kierowcow. Znak drogowy w postaci niebieskiej tablicy moze byc niezauwazony, lekcewazony przez kierowcow lub utonac w mnogosci innych znakow. Polski przepis jest durny bo nikt tak naprawde nie wie kto gdzie i kiedy ma pierwszenstwo, niby wiedza wszyscy ale nikt tego nie traktuje wystarczajaco powaznie. Zolte kule w UK sa sa jasne dla wszystkich, to sa przejscia priorytetowe dla pieszych i na tych przejsciach pieszy nawet moze wbiegac na droge bez rosgladania sie czy samochod jedzie czy nie. Kierowcz ponosi wine za przejazd nawet wtedy gdy pieszy zatrzyma sie w poblizu tego przejscia, nawet nie musi rospoczynac przechodzenia. Mandaty za to sa bardzo wysokie i przed takimi przejsciami kierowcy zawsze bardzo zwalniaja tak jak by mieli przejechac przez rzeke wplaw. Portracenie kogos na takim przejsciu ma bardzo powazne konsekwencje. Biale kule to przejscia na ktorych samochody maja pirwszenstwo i pieszy musi poczekac az przejada samochody aby na takie przejscie wkroczyc, jednak gdy juz sie na takim przejsciu pieszy znajduje kierowcy musza przepuscic wszystkich przechodzacych, nawet tych ktorzy maja dopiero zamiar przejsc. W UK wypadkow na przejsciach nie ma. Proste jak pacierz. Efekt jest taki ze nawet starsi, niedowidzacy, pijani, czy chorzy, na takich przejsciach sa bezpieczni. Problem przeganiania pieszych z pasow nie istnieje. Na takich przejsciach kierowcy zachowuja sie tak ostroznie jak by mieli wjechac na mine. Nawet nie musza na drodze malowac zebry i w wielu miejscach jej nie ma. W miejscach czesciej uczeszczanych kule sa oswietlone i migaja w miejscach bardzo czesto uczeszczanych maluja dodatkowo zebre. W ciagach ludzkich instaluja sygnalizacje swietlna. Przepis prosty jak wysikac dziure w sniegu . Nawet na pustym przejsciu z zoltymi kulami kirowca moze dostac mandat jesli nie zdjmie nogi z gazu, bo nie zachowal ostroznosci. Wypadek na takim przejsciu to kryminal i nie ma tlumaczenia ze nie widzial, taki kierowca jest traktowany jak morderca. Da sie to zrobic w sposob prosty i jasny dla wszystkich. Pamietajmy ze w UK rowniez mieszkaja ludzie pochadzacy z takich krajow gdzie przepisy drogowe nie istnieja a kultura wielu ludzi ledwie odroznia sie od zwierzecych instynktow, a mimo to wypadkow nie ma. Ci ktorzy sie nie stosuja do tego lub nie dbaja o to bardzo szybko traca prawo jazdy. W polsce przepisy drogowe sa tak ciezko wydumane ze nawet policjanci musza sie gleboko zastanowic jak to dziala, a co dopiero wiraszka oszolom. Przepisy maja byc proste przejrzyste i komunikatywne dla wszystkich. Efekt tam jest taki ze nawet barany chcacy zyskac watpliwa fajnosc, jezdzacy z tlumikami z rynny, przed takimi przejsciami chamuja do zera, by potem za nimi startowac jak z zielonego w Warszawce. Ten prosty przepis dziala na wszystkich jak kop w jaja. Ot i macie proste bezpieczne rozwiazanie, ktore po pewnym czasie stosuje sie samo, bo ludzie na zoltych kulach prawie nie musza uwazac na samochody. Kierowcy chamuja na takich przejsciach gdy ktos sie zaledwie zblizy do takiego przejscia, bo na takim przejsciu pieszemu wolno wtargnac nagle na droge. Nikt nie chce byc mordeca wiec kierowcy sa szczegolnie ostrozni w takich miejscach. Takie kule sa inne niz wszystkie znaki drogowe i kazdemu kierowcy kojaza sie z kryminalem. Zolte kule sa dobrze widoczne przy kazdej pogodzie. W polsce do wiekszosci przepisow potrzebujemy prawnika i to jest lekko chore. Wiraszki potrzebuja prawnikow dopiero po fakcie, wiec potrzebne sa znaki ktore mowia ze po fakcie nie ma juz tlumaczenia sie.

    Reply
  • 26/12/2017 at 21:34
    Permalink

    Popatrzcie na to zdjecie powyzej i wyobrazcie sobie ze metr ponad znakiem przejscia dla pieszych jest zolta migajaca kula. I zastanowcie sie z jakiej odleglosci mozna juz byc pewnym ze tam jest przejscie dla pieszych. Nawet nie trzeba by malowac zebry, ktora tak naprawde jest widoczna dopiero gdy sie na nia wjezdza. Na poczatek miasto moglo by zrobic eksperyment nie czekajac az ktos w wydziale komunikacji wymysli jak by tu wymyslic zeby bylo ze on to wlasnie wymyslil i zamontowac wszedzie biale, nawet nie oswietlone kule, lub w rure nad znakiem wsadzic chocby lampki ogrodowe z bateria ladujaca sie w dzien od swiatla, takie tanie ktore mozna kupic w kazdym ogrodniczym sklepie i przecwiczyc efekt ktory ja Wam gwarantuje, ze znak przejscia dla pieszych po tak drobnej modrnizacji bedzie inny niz wszystkie znaki i bedzie zwracal uwage kierowcow bardziej. Nawet nie trzeba bedzie oswietlac samego znaku, bo zak i tak odbija swiato. Gdyby w przepisach znalezc jeszcze miejsce na przejscia priorytetowe z zoltymi kulami, bardzo szybko by sie to przyjelo, a bezpieczenstwo wzroslo by niewspolmiernie do poniesionych kosztow. Dotychczas te oswietlane znaki bardziej oglupiaja kierowcow niz informuja. I tak naprawde nikt przed nimi nie zwalnia, bo wie ze pieszy i tak musi poczekac jesli chce przezyc. A tak naprawde dopiero w ostatniej chwili nierzadko okazuje sie inaczej.

    Reply
  • 27/12/2017 at 06:45
    Permalink

    to wszystko wina Policji na osiedlach obowiązuje prędkość 40km/h , ja na Polnej czy JP nie widziałem żadnego radiowozu z radarem.Wariaci jeżdżą nawet 100 KM/h a i więcecej.Szczególnie ci z huty, rano na przejściach bez sygnalizatorów nie sposób przejść mało który się zatrzyma,lub na jednym pasie zatrzymuje sie a drugim debil rwie 100-ką.

    Reply
  • 27/12/2017 at 20:51
    Permalink

    Przy imprezach masowych wiadomym jest ze uczestnicy po zakonczeniu imprezy musza wrocic do domow i nastepuje przeciazenie ruchu pieszego na drogach. Powinni byc dyzurni ruchu pieszego na przejsciach i rowniez dodatkowo kolejni regulujacy, a raczej wspomgajacy ruch parkingowy. To dzialka organizatorow. Tak sie robi w cywilizowanych krajach. Na droge z tablica uwaga pieszy wychodzi odblaskowo ubrany dyzurny i zatrzymuje samochody przed wpuszczeniem pieszych na droge. Tak sie robi rowniez przed kazda szkola w godzinach kiedy dzieci wracaja ze szkoly. Prucz tego w poblizu zawsze stoi para dyzurna policjantow godzine przed i godzine po. Teraz niech sie klepia w piers ci ktorzy na tym chcieli zaoszczedzic. A najlepiej niech robia zrzute na odszkodowanie za zle zabezpieczenie imprezy masowej.

    Reply
  • 28/12/2017 at 14:02
    Permalink

    Zachecam mieszkancow miasta do przyczepiania czerwonych balonikow do znakow przejsc dla pieszych. Taka akcja moze zwrocic uwage na problem w skali kraju. Zadbajmy sami o nasze bezpieczenstwo.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *