Odchudzanie, diety pudełkowe, cateringi dietetyczne

Próbujesz się odchudzać,  ale żadna dieta nie przynosi skutku? Prawidłowe odchudzanie jest wieloetapowe i musi być rozłożone w czasie. Nie chodzi o to, żeby szybko zrzucić dużo kilogramów, ale o to, aby schudnąć trwale.

Zdrowa, zbilansowana dieta odchudzająca w połączeniu z aktywnością fizyczną oraz specjalnie przygotowanym cateringiem dietetycznym może zdziałać cuda. Warto odchudzać się w sposób przemyślany. O dobrych sposobach na zrzucenie zbędnych kilogramów raz na zawsze dowiesz się na pewno z blogiem Jakie Pudełko.
Zdrowa dieta  z różnorodnych produktów

Muszą w niej być owoce i warzywa, ale też mięso. Należy jeść mięso zarówno białe, drobiowe, jak i czerwone, które jest źródłem najlepiej przyswajalnego żelaza. Organizm potrzebuje też węglowodanów, a nawet trochę tłuszczu. Najważniejsze jest jednak białko. Podczas odchudzania musimy go dostarczać wyjątkowo dużo, by organizm nie czerpał energii ze spalania komórek mięśni. Mówiąc obrazowo: połowa dania obiadowego to warzywa, 1/4 – mięso lub ryba, reszta – produkty zbożowe. Odchudzanie polega na ograniczeniu wartości kalorycznej posiłków, tak by spalać ich więcej, niż się zjada.

Liczymy kalorie

Mamy różne zapotrzebowanie na kalorie w zależności od wieku, aktywności, rodzaju pracy. Każdy ma też własne tempo spalania i przekształcania pokarmu w energię. Kobiety potrzebują 1800–2400 kcal dziennie, a mężczyźni 2200–3200 kcal. W okresie diety przyjmujemy mniej kalorii, niż potrzebujemy. Bezpiecznie można zmniejszyć dzienną dawkę o około 500 kcal.

Dieta odchudzająca powinna być smaczna

Używaj ziół, pestek, orzeszków, suszonych owoców. Stosuj nietypowe połączenia, urozmaicaj posiłki. Być może wtedy odkryjesz, że potrawy dietetyczne smakują ci bardziej niż te, które jadałaś wcześniej. Bierz też pod uwagę zachcianki. Lepiej od czasu do czasu zgrzeszyć i zjeść kawałek ciasta, niż wciąż się umartwiać i odmawiać sobie wszystkiego. Zbyt rygorystyczna dieta doprowadzi do tego, że pewnego dnia rzucisz się na jedzenie bez żadnych hamulców.

Małe porcje, za to częściej

Dzienna dawka kalorii powinna być rozłożona na kilka posiłków. Najlepiej jeśli będziesz jeść 5 razy w ciągu dnia, co 3, najwyżej 4 godziny. Unikniesz wtedy gwałtownego spadku glukozy we krwi i tzw. wilczego głodu. Każdy posiłek jedz wolno, dokładnie przeżuwając kęsy i skupiając się na smaku. Kto je powoli, zjada mniej. Mózg bowiem dopiero po około 15 minutach otrzymuje sygnał, że głód został już zaspokojony. Ważne są także naczynia, z których jesz. Wybieraj raczej małe talerze, będziesz sobie nakładać mniej. Wstawaj od stołu z uczuciem lekkiego niedosytu. Unikaj próbowania tego, co gotujesz, nie zjadaj resztek.

Zwiększmy aktywność fizyczną

Dieta to podstawa odchudzania, ale bez zwiększenia aktywności fizycznej będzie ci ciężko. Nawet najlepsza dieta nic nie da, jeżeli do komórek nie dotrze odpowiednia ilość tlenu. Organizm przetwarza dostarczane mu składniki tylko wtedy, gdy dysponuje tlenem – a im więcej go otrzyma, tym szybsze spalanie. Przejście normalnym krokiem 1,5 km sprawi, że stracisz 150–200 kcal. Regularny ruch nie tylko przyśpieszy spalanie kalorii, ale też wpłynie na twoje samopoczucie. Jeśli do tej pory nie ćwiczyłaś, zacznij od 20-minutowych dawek 3 razy w tygodniu. Stopniowo zwiększaj trening do 45–60 minut. Może to być np. bieganie, pływanie, jazda na rowerze, aerobik, w zimie narty czy łyżwy. Wybierz to, co sprawi ci największą przyjemność.

Print Friendly, PDF & Email

One thought on “Odchudzanie, diety pudełkowe, cateringi dietetyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *