Prezydent Jarosław Górczyński obroni swą niewinność

Prokuratura Rejonowa w Skarżysku -Kamiennej postawiła Prezydentowi Ostrowca Świętokrzyskiego Jarosławowi Górczyńskiemu, zarzuty przekroczenia uprawnień w związku z przetargami na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy.
Prezydent uznał takie posunięcie za przejaw walki politycznej.
-W toku śledztwa, dotyczącego postępowań przetargowych w sprawie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski, zebrano obszerny materiał dowodowy w postaci przede wszystkim dokumentacji przetargowej, zeznań świadków oraz opinii biegłego z zakresu zamówień publicznych ?mówi prokurator Daniel Prokopowicz, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Kielcach.
Materiał ten dał podstawę do przedstawienia w dniu 20 lipca 2018 r. Jarosławowi G., pełniącemu funkcję Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, zarzutu związanego z przekroczeniem uprawnień w związku z bezpodstawnym unieważnieniem w 2016 r. dwóch postępowań przetargowych i odrzuceniem złożonych w nich prawidłowych ofert, złożeniem fałszywego oświadczenia co do okoliczności mającej znaczenie prawne, tj. w przedmiocie braku istnienia okoliczności wykluczających go od rozstrzygania w tej kwestii, a następnie podjęcie decyzji o wyborze ofert z wolnej ręki w obu w/w postępowaniach. Skutkowało to wyborem oferty o 1.884.010,49 zł droższej od bezpodstawnie wykluczonej oferty konkurencyjnego podmiotu.
Jarosław G. nie przyznał się do popełnienia zarzucanego mu przestępstwa. Złożył wyjaśnienia, które są sprzeczne z ustaleniami śledztwa. Za zarzucany mu czyn grozi kara do 8 lat pozbawienia wolności.
Oświadczenie Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego Jarosława Górczyńskiego w sprawie zarzutów Prokuratury Rejonowej w Skarżysku ?Kamiennej
„Nie zgadzam się z zarzutami prokuratury, jestem niewinny. Jest to, niestety, element walki politycznej na trzy miesiące przed wyborami, o czym mówił już kilka miesięcy temu na sesji Rady Miasta, były radny klubu PiS. Przykro, że moi przeciwnicy polityczni stosują takie metody. To nie jedyne postępowanie, które toczyło się na podstawie donosów, aby zdyskredytować mnie jako prezydenta w oczach mieszkańców. Przypominam chociażby sprawę dotyczącą budowy otwartych basenów na ?Rawszczyźnie?. Jestem spokojny o wynik postępowania. Moje działania zawsze nacechowane są dbałością o dobro mieszkańców Ostrowca Świętokrzyskiego. „
Prezydent Jarosław Górczyński zgadza się ponadto na używanie pełnego imienia i nazwiska oraz pełnego wizerunku swojej osoby w tekstach dotyczących wyżej wymienionej sprawy.

Print Friendly, PDF & Email

7 thoughts on “Prezydent Jarosław Górczyński obroni swą niewinność

  • 26/07/2018 at 05:15
    Permalink

    Jak trwoga to do boskich mieszkancow Naszego Miasta. Panie szanowny, nie dotyczy to wylacznie pana, bo absolutnie wszystkich minionych jak i obecnych politykow w tym miescie. A najwiecej zalu moga miec Ostrowczanie do bezradnych radnych slepych na zeczy wazne choc klutliwych o drobiezgi. Jest pan bardzo blisko wladzy od wielu lat w tym miescie i doskonale pan wie co jest dla mieszkancow tego miasta wazne. Uczciwosc wladz i skuteczne dbanie o ich interesy. Przypominam na wypadek gdyby ktos zapomnial. Niech nam pan laskawie przypomni co pan zrobil dla poszkodowanych osuwiskiem? Bo jakos nawet dobrych checi nie moge sie doszukac. Czy chocby sprobowal pan stanac w obronie kompletnie zignorowanych poszkodowanych tym zaniedbanym, a raczej zignorowanym, wyciekiem z rur? Poprzednie wladze odgrywaly spektakl sciemy na panskich oczach, byl pan przy wszystkich decyzjach jakie podejmowali i widzial pan od poczatku jak tworzyli ta scieme o tajemniczych podziemnych rwacych potokach , ktore nagle rozwalily gorke i garaze i nagle zniknely jak po dotknieciu czarodziejskiej rozdzki… jak wrzod, peklo wycieklo i zniklo, ot zgojilo sie (za jakies trzy miliony, troche kamieni i dwadziescia metrow kwadratowych asfaltu i kostki)(nie liczac badan). Gdy trwal ten spektakl sciemy zniknal pan jak czarny kot w nocnych ciemnosciach, nawet pan nie zamialczal zeby bylo wiadomo po ktorej stronie prawdy pan zamierzal stanac. To tak sie w/g pana dba o mieszkancow tego miasta? Gryziecie sie miedzy soba raczej tylko o przetargi. Zrzyliscie sie panstwo politycy w tym miescie jak kumple do brydza i to kto teraz bedzie karty rozdawal nie ma wiekszego znaczenia dla miasta. Troche udawanej zlosci przy licytacji i ten ktoremu sie lepiej uda wylicytowac ten bedzie rzadzil. Problem w tym, ze ten ktory przelicytuje nie ponosi konsekwencji. Graliscie pansto w powaznego brydza jak w piotrusia przez wiele lat. A mieszkancy dopoki slepi i cicho siedza to znaczy ze nic im nie potrzeba, choc bida az piszczy. Raz w roku przebuduje sie rynek i jakos obleci. A tu znalazl sie ktos kto umie liczyc …oh zlosliwiec. Z takich wyliczen za poprzednich rzadow to by drugie miasto mozna zbudowac a przynajmniej osiedle dla biednych z lacem zabaw i fontanna i drogami dojazdowymi. Miejmy nadzieje ze mieszkancy nauczyli sie liczyc i naucza sie z rzadzacymi rowniez rozliczac. I zaczna rozliczac z tych w wiekszosci przelicytowanych gierek. Zycze panu zeby to byla tylko gra politycza, ale sam pan widzi ze graja nie czysto. Pan milczal kiedy tamci sciemniali ,a teraz to co mieszkancy tego miasta mogli by panu pomoc sie z tego obronic… ,pewnie powiedza panu teraz 'jak Kuba Bogu tak Bog Kubie’. Osiedle hutnik, osuwisko, lotnisko dla helikoptera za piec milionow, Jancio wodnik z wodociagow ktory codowne zrodelka odkryl, prokurator gorliwy obronca wladzy ktoremu ryry ukradli pomiedzy palcami, odbudowa drog zamiast remontow, itp itd…. To nie panske grzechy, ale – pan milczal. To wsystko za panskiego politykowania. A milczenie, w polityce nie jest zlotem. No ale mamy co dwa lata nowy rynek… Pare dobrych zeczy dla tego miasta pan zrobil ,nie przecze,np spadly koszty budowy drog paradoksalnie gdy ceny rosna. Gdyby jeszcze pan dbal o mieszkancow, to mial by pan moje wsparcie i moze zgode na wyzsze oplaty za smieci, bo ja rozumie ze kadencja sie konczy i niedlugo wybory. A nowi pewnie nie rozlicza. A tak … dlaczego mam wiecej placic za smieci ? Juz byl taki jeden co chcial wiecej za wode, straszyl wyschnieciem zrodelek choc sam je odkryl. Wlaczyl sie panu syndrom lotniska za piatke? Ale jednego moze pan byc pewny, tamtym panom juz podziekowalismy definitywnie. Moze nawet jeszcze ich 'podliczymy’….za bledy …. (patrzymy na rece…i liczymy karty, jak to w kartach) 'Zloty rog to obowiazek i honor’. Zycze panu aby pan obronil honor jesli jest co bronic i obowiazkom lepiej sie przyjzal.

    Reply
  • 31/07/2018 at 16:11
    Permalink

    Pare dni temu napisalem kometarz ktory nie zostal przez cenzure gazety dodany. Myslalem ze komentarze sa glosem spolecznosci miasta. Jestem gotowy bronic karzdego wypowiedzianego tam slowa. Nawet w Sadzie. Prosze o dodanie tego komentarza jesli Łaska . Nie chce wrzucac skanow do internetu zeby pokazywac hipokryzje gazety. Nie powiniscie panstwo jako gazeta byc recenzentem pro- wlodarzowym. Powinniscie sie skupic na prospolecznym bycie. Stwierdzilem tam, ze absolutnie wszyscy politycy miejscy nie dbaja o interesy mieszkancow miasta i za przyklad podalem osuwiesko i los poszkodowanych tym zaniedbaniem. Absolutnie nawet jeden polityk z zadnej partii, nawet nie sprobowal wypowiedziec sie na temat sciemy tworzonej i uprawianej przez poprzenich wlodarzy wspolnie z innymi instytucjami miejskimi. (Wiadomo ze to nie dotyczy zwyklych pracownikow, tych tzw 'wolkow roboczych’). Zadna partia, plityk, radny, nie staneli w obronie prawdy, nie mowiac juz o pociagnieciu sciemniaczy do odpowiedzialnosci, wiec co to jest? I jak to nazwac? Polityka to nie realizowanie ambicji mamusi, tam trzeba byc kompetentnym lub odjsc. Niedodajac komentarza rozmjacie sie z rzeczywistoscia. Rozumie ze jestescie na garnuszku wlodzrzy, w jakim stopniiu nie wiem i nie chce wiedziec, jednak jestescie dziennikarzami. Nie musicie pisac zle o rece ktora Was karmi , ale to ja napisalem i nie powinniscie brac za to odpowiedzialnoosci cenzurujac to. Lub jeszcze prosciej, stosujac wygodna cenzure przez dodamy lub nie. Jesli zamierzacie tak prowadzic gazete to moze zmiencie nazwe na 'bajki dla zgrajki’, lub 'tuba wlodarzy ostrowieckich’. Zachowane byly w tym komentarzu podstawy kultury wypowiedzi, nie bylo wulgaryzmow ani bezpodstawnych oskarzen. Co najwyzej bledy ortograficzne. Merytorycznie to moze nie byl poemat ale nikt raczej poematow w komentarzach nie pisze, to miejsce sluzy do przelewania emocji, uwag, krytyki, i pochwal. A oceniac powinni meszkancy miasta, a nie wy. Nie dodajac komentarzy krytycznych stajecie sie temu miastu niepotrzebni. Stajecie sie tuba wlodarzy. Zastanowcie sie nad sensem swojej pracy. Jestem gotow podjac dyskusje na fakty z karzdym kto zarzuci mi mowienie nieprawdy w tamtym komentarzu. To byl cenny sygnal motywacyjny, aby mieszkancy tego miasta wlaczyli myslenie i wymagali od wladz miasta dzialania w interesie miasta, lub odejscie z polityki jesli brakuje plodu. Budrzet miasta jest jak chlopskie pole, urodzic cos moze tylko raz w roku. Dlatego bardzo wazna jest gospodarnosc. A nie interes wlodzrzy, czy istytucji miejskich. Zadalem tam pytanie Prezydentowi Miasta, ktory twiedzi 'ze jego dzialania sa nacechowane dbaloscia o dobro mieszkancow Ostrowca Swietokrzyskiego’. – Proste pytanie o te cechy: Co pan panie Prezydencie zrobil dla poszkodowanych osuwiskiem? I ptanie do pozostalych politykow i radnych: Gdzie wy panstwo mieliscie swoje glowy gdy poprzednie wladze wspolnie z prezesem wodociagow i prokuratorem odnalezli 'tajemnicze zrodelka’ i tworzyli scieme wrecz nie realna dla chocby sredniointeligenta. Czy dla was, panstwo politycy, to zabawa w strusia? Gdzie tu interes mieszkancow miasta. Przy podziale budrzetu, czy przetargach nieomalze stajecie na stolach, a gdy trzeba bronic interesu mieszkancow glowa w pisku? To nie zdziwcie sie ze przy najblizszych wyborach dostaniecie kopa w to co wystawiliscie.

    Reply
  • 01/08/2018 at 01:12
    Permalink

    …jest dodane . arhimedes krzyknal eureka ja przyznaje sie do bledu w podaniu danych i za podrejzliwosc gazete i redakcje przepraszam. Nie powiem co krzyknalem, w kazdym razie zaczynalo sie na O! a konczylo jest dodane. W kazdym razie oskarzenie o stronniczosc bylo bezpodstawne zwracam honor redakcji. Oby wszyscy w tym miescie byli nacechowani taka rzetelnoscia. Komentarze nie zawsze moze sa trafne, ale to mieszkancy miasta i czytelnicy gazety powinni oceniac ich trafnosc, sens i zgode z prawda. Myslalem ze jestem nieomylny, a tu sie okazuje ze pierwszy musze rzucic kamieniem. Nie zmienia to mojego zniesmaczenia dzialanem wlodarzy po osuwisku i brakuje mi bardzo chocby malutkiego slowa przepraszam od osob ktorych przeciez nie musze wymieniac, bo wszyscy ich znamy. Przynajmniej wiem ze po stronie mieszkancow jest Gazeta Ostrowiecka. Dzieki.

    Reply
  • 01/08/2018 at 11:00
    Permalink

    Szanowni Państwo.
    Dlaczego piszecie, że prezydent Górczyński obroni swą niewinność?
    Dajecie tym samym dowód, że stoicie po jego stronie, a powinniście być bezstronni.
    Nie opisaliście, czego dotyczą zarzuty., ile miasto straciło pieniędzy na wybraniu przez p. Górczyńskiego firmy REMONDIS. Większą część artykułu zajmuje oświadczenie J. Gorczyńskiego.
    Wygląda na to, że już prowadzicie jego kampanię wyborczą, choć oficjalnie kampanii jeszcze nie ma.
    Ciekawe czy opublikujecie ten komentarz, czy może zadziała wasza cenzura.

    Reply
  • 02/08/2018 at 12:54
    Permalink

    Ma prawo sie bronic i dopoki sie nie obroni nie mamy prawa go osadzac. Zarzuty to nie wyrok. Jesli wina zostanie udowodniona podstawimy mu pod urzad taczki, jesli sie obroni uznamy ze to nieczysta gra polityczna.

    Reply
  • 19/08/2018 at 00:25
    Permalink

    Kto mi wytłumaczy dlaczego w Ostrowieckiej Spółdzielni Mieszkaniowej opłata za dzierżawę pojemników na śmiecie jest wyliczana nie od liczby osób mieszkających w mieszkaniu tylko od pola powierzchni mieszkania? Wywóz śmieci liczy się od osoby – 7,50zł. To zrozumiałe, bo im więcej osób w mieszkaniu to tym więcej śmieci produkują. A dlaczego opłate za dzierżawe pojemników nie liczy się od ilości osób tylko od powieszchni mieszkania? MIeszka 1 osoba w dużym mieszkaniu to płaci więcej niż 5 osób które mieszka w małym mieszkaniu.Hmmmm

    Reply
  • 22/08/2018 at 20:28
    Permalink

    Do tego komentarza powyzej… Bo za mieszkanie placi wlasciciel, a nie wszyscy mieszkancy. Zbiorowa odpowiedzialnosc i komunizm sie skonczyl, …chociaz spoldzielnie mieszkaniowe nie. Spoldzienia Mieszkaniowa zamiast byc naszym biurem bardziej sie czuje wlascicielem naszych mieszkan i tu jest problem towarzyszacy wszelkiemu zlu na tym polu. Ale to sie niedlugo skonczy. Precz ze Spoldzielnami kingsajz dla kazdego ! …chyba… Jednak, nie wszytko co bylo komunistyczne bylo zle, warto o tym pamietac i nie niszczyc rzeczy dobrych, przynajmniej w tych czesciach ktore byly dobre. Zarzadzanie smietnikami bezapelacyjnie bylo wtedy lepsze. Bylo zlem koniecznym, ktore poprostu bylo w cenie stalych oplat, a nie biznesem ktory liczy za kazdy kilogram smieci i itak w tych smieciach tonie. Z tad przypadkowe pozary wysypisk. A chce jeszcze wiecej liczyc i glebiej tonac. I pewnie bedzie wiecej pozarow. O posrednikach w postaci Spoldzielni juz nie wspomne. Dawne choc komunistyczne zbieranie smieci, funkcjonowalo lepiej, bo wywoz smieci byl kosztem, a nie biznesem. A teraz np taka Spoldzielnia proboje wsadzac swoje koszty pomiedzy mieszkancow a smieciarza, ale nie tylko to, znalazlo by sie wiecej niepotrzebnych kosztow. Dlatego cena wywozu smieci jest jak za przedluzana limuzyne i teraz nazywa sie biznesem. W przypadku wspolnych kontenrow uwzglednianie liczby mieszkancow ma statystyczny sens, ale kasowanie kazdego mieszkanca z osobnama ma taki sens jak wazenie wielkosci kupy w toalecie. Czy grubasy beda wiecej placic za scieki? A jesli ktos jeszcze przyjdzie w gosci? np drugi grubas? Tak dalismy sobie wprowadzic wodomierze.To bardzo niebezpieczne rozwazania bo, ktos moglby jeszcze dodatkowo wpasc na pomysl ze babcia klozetowa bedzie przyjmowala klocka na wage pobierala stosowna oplate i dopiero spuszczala wode. Chyba zbyt wielu chce na tym balaganie zarabiac. Wysypiskio, Firma wyworzaca smieci na wysypisko, ale tez posrednicy jak np spolzielnia, no i pewnie wladze tez cos skrobna i kazdy z nich ma swoje biuro. A to tylko na stole. Co pod stolem nie wiemy, ale domyslow nie brak. Cena za wywoz smieci jest za wysoka, bo zpietrowali nam sie urzednicy na drodze na wysypisko. No patrzcie ile urzedow dla samych smieci… To tez w efekcie placimy jak za taksowke na smietnik. A jak by tu jeszcze wyliczyc; utylizatorow i Selekcjonerorow? Firme ochroniarska? i kazdy tych tez ma swoje biuro i pracownikow biurowych… To wychodzi ze urzednikow jest wiecej niz smieci. Prawie utopia. Liczenie smieci od numeru pesel czyli od mieszkanca, poza kosztami, byloby jescze wiekszym komunistycznym systemem kontroli jednostki niz sam komunizm. Z tad zakusy by liczyc za kazdy papierek a i ofszem, ale jednoczesnie w/w boja sie balaganu, ktory wprowadzil by im misz-masz w biurokracji z powodu niemoznosci kontrolowania tego w realu: z powodu wyjazdow czesci mieszkancow na studia, za granice, do pracy, pobytu w szpitalu, nocowanie u dziewczyny na sasiedniej ulicy, w szkole, w przedszkolu na wczasach, w akademiku, czy intrnacie itp. Nie bylo by czasu napic sie kawki i jak to wszystko kontrolowac? Jak wielkie by bylo wtedy biuro, pewnie w efekcie nie bylo by czasu wywozic samych smieci. (Jesli zbyt malo masz mieszkancow w mieszkaniu nie widze problemu- wskakuj pod kolderke i popracuj nad ich liczebnoscia, lub pokoik wynajmij studentom.) A tak powaznie ten balagan ze smieciami jest niepowazny. Moim zdaniem powinno sie placic za dostep do smietnika jak za oswietlenie klatki schodowej i piwnic i problem rozwiazany. Ale chytrosc nie pozwala. Rozwiazano to wiec w taki sposob zeby nie pozbawiac Cie poczucia troski o srodowisko: Mieszkania maja przeznaczenie na rodzine mniejszą wiekszą i kawalerki i tak chyba policzono. Domowe smieci to raczej stala powtarzalna ilosc. I tutaj jest obawa by nie wdepnac, rozbijajac to na czynnliki pierwsze i lokatorow od sztuki. Pewnie w tym wyliczeniu nawet spryciarz by z kretesem utonał. Policzmy. Tak wezmy na przyklad taki malutki blok dwadziescia rodzin placi 7.50 X 20 rodzin X 3 osoby srednio to daje 450 zloty za wywoz z pod tylko jednego malego bloku. To samolot do Paryza i spowrotem jest tanszy. Bylo by chyba tansze wyeksportowanie kontenera do Chin w przypadku wiekszych blokow niz wywozenie tych smieci na wysypisko miejskie. (Jesli chodzi o oczyszczanie miasta to ja popieram komunizm). Rozwoj tego sektora powinien skutkowac rozwojem sposobow utylizacji i przetwarzania, kompostowania i selekcjonowania. A nie skutkuje. Ilosci smieci sa z grubsza znane i obliczalne, nie powinno to stanowic problemu. A stanowi. Problemem jest chytrosc i tam jest diabeł. Pomudlmy sie za nich….

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *