Powstaje północna obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego

Do finału zbliżają się prace nad kolejnym etapem ulicy Rzeczki, która ma tworzyć obwodnicę północną Ostrowca Świętokrzyskiego.
To bardzo ważna arteria komunikacyjna, której zadaniem jest przejęcie ruchu ciężarówek zmierzających do Celsy Huta Ostrowiec.
-Udało się w ubiegłym roku wykonać pierwszy odcinek ulicy Rzeczki od strony Iłżeckiej, teraz kończymy odcinek do ulicy Siennieńskiej. Wartość tej inwestycji to 5,7 milionów złotych – mówi prezydent Jarosław Górczyński. W przyszłym roku będziemy chcieli rozpocząć budowę kolejnego etapu od ulicy Siennieńskiej do Bałtowskiej.
Wykupy potrzebnych działek udało się już przeprowadzić, a także projekt budowy tej drogi jest już gotowy, podobnie jak dokumentacja potrzeba do aplikowania o dofinansowanie. Poprzednie dwie inwestycje otrzymały dotacje z programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej, czyli dawnych „schetynówek”. Firma Drogbud, wykonawca przedsięwzięcia, położyła asfalt na ponad półkilometrowym odcinku ulicy Rzeczki, a teraz kładzie go na skrzyżowaniu z ulicą Siennieńską. Jego przebudowa jest najtrudniejszym zadaniem w całej tej inwestycji.
-Samo skrzyżowanie ma około 300 metrów kwadratowych powierzchni – mówi Krzysztof Kowalski, naczelnik Wydziału Infrastruktury Komunalnej Urzędu Miasta. Powstanie tutaj skrzyżowanie podobne do tego, jakie jest u zbiegu ulicy Rzeczki z ulicą Iłżecką. Z tą różnicą, że z naszej inicjatywy projekt został zmieniony i zostaną tu dobudowane rzeczywiste pętle indukcyjne, sterujące ruchem, a nie tylko te wirtualne, tworzone przez kamery.
Wzdłuż ulicy powstaje dwukierunkowa ścieżka rowerowa, cztery zatoki autobusowe, nowe przystanki, nowe oświetlenie, kanalizacja deszczowa. Prace mają się zakończyć do 31 października br.

Print Friendly, PDF & Email

5 thoughts on “Powstaje północna obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego

  • 26 września 2018 at 23:00
    Permalink

    obwodnica przez spokojne osiedle domkow jednorodzinnych i poblize gutwinu?
    powinna isc pare km od granic miasta

    Reply
  • 27 września 2018 at 08:52
    Permalink

    Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie na co Ostrowcowi dwie równoległe obwodnice zaczynające się na Boksycce, a kończące w Celsie ?

    Reply
  • 27 września 2018 at 20:12
    Permalink

    Ciężarówki ze złomem i tak jadą Jana Pawła na zakazie a Policja udaje, że nie widzi…

    Reply
  • 30 września 2018 at 21:19
    Permalink

    Ktoś się chyba pomylił ciężarówki na Gutwinie , na ulicy Rzeczki ,Krasińskiego i Koloni Robotniczej(przez małe rondo na Kolonii) jadące w spokojnych willowych dzielnicach ,wąską drogą która niby zwana jest obwodnicą? .Panowie decydenci to kompletna głupota i brak wyobraźni.

    Reply
  • 2 października 2018 at 09:12
    Permalink

    W ostatnim numerze Gazety Ostrowieckiej z dnia 24 września 2018 roku na stronie 5 przeczytałem artykuł pt. „Powstaje północna obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego” i doznałem swoistego szoku. Oto autor ogłasza, że wyremontowana ulica Rzeczki będzie jedną z kilku ulic, które w niedalekiej przyszłości utworzą obwodnicę Ostrowca na którą zostanie przekierowany ruch samochodów ciężarowych.
    Biorąc pod uwagę wyrażenie „północna obwodnica” należy przypuszczać, iż w jej skład oprócz wyżej wymienionej ulicy Rzeczki wejdą także ulice Kraszewskiego, Graniczna, Grzybowa i część ulicy Siennieńskiej. Tak więc ktoś w Urzędzie Miasta wymyślił koncepcję układu komunikacyjnego w myśl której przez praktycznie cztery osiedla mieszkaniowe poprowadzi ruch ciężarówek. Pomysł mówiąc delikatnie co najmniej kuriozalny.
    Ponieważ z kontekstu w/w artykułu można wywnioskować, iż Pan Prezydent Jarosław Górczyński promuje to rozwiązanie, chciałem uzyskać bezpośrednio od Niego potwierdzenie powyższej tezy. Niestety okazało się, że wszystkie terminy spotkań z mieszkańcami w październiku są zajęte i jedyną formą złożenia zapytania jest droga mailowa.
    Ponieważ nie wiem kiedy otrzymam odpowiedź na moje wątpliwości pozwalam sobie zadać poniższe pytanie także na tym forum tym bardziej, że sprawa dotyczy wielu mieszkańców naszego miasta.
    Moje pytanie brzmi następująco: Czy jest prawdą, iż wymienione wyżej ulice wejdą w skład tzw. północnej obwodnicy Ostrowca na którą po wybudowaniu łącznika od ulicy Sienniejskiej do Bałtowskiej zostanie przekierowany ruch ciężarówek do Huty Celsa?
    Jeżeli odpowiedź Pana Prezydenta miałaby być twierdząca to czy przy planowaniu tej koncepcji uwzględniono następujące fakty.
    1. Obwodnice zgodnie ze swoją nazwą i przeznaczeniem powinny odciążyć ruch samochodowy w obrębie miasta i być lokowane poza strefą zamieszkania. Wymienione ulice przebiegają przez kilka osiedli tj. Kolonię Robotniczą, Piaski Henryków, Gutwin w których zamieszkuje dość spora liczba rodzin dla których zwiększony ruch samochodów będzie stanowił istotne utrudnienie w codziennym poruszaniu się, a także stworzy dodatkowe zagrożenie dla przemieszczających się tam osób w szczególności dzieci.
    2. Czy były przeprowadzone audyty dotyczące wpływu takiego rozwiązania na środowisko ? Mam tu na myśli np. poziom hałasu, zanieczyszczenia powietrza spalinami.
    Jeżeli dobrze pamiętam to w tej części miasta jakość powietrza szczególnie w okresie zimowym nie należy do najlepszych. Podobno w całym kraju także w naszym mieście trwają starania o poprawę jakości powietrza. Czy taka koncepcja zmiany ruchu w tym rejonie ma je poprawić?
    Ponieważ jestem mieszkańcem jednej z tych ulic to zastanawiam się czy nastąpiło jakieś „wydzielanie” tej części miasta oraz osób tam mieszkających i uznanie ich za “gorszą” strefę w której można brudzić, smrodzić i traktować jako nieistotne peryferia.
    Chciałbym także przypomnieć, iż dla koncepcji obwodnicy w tym rejonie już raz mieszkańcy wyrazili swój sprzeciw w okresie kiedy Prezydentem był Pan Wilczyński. Wówczas w rozmowach uzyskano potwierdzenie, iż wybudowanie ulic Granicznej, Kraszewskiego i Rzeczki ma ułatwić komunikację mieszkańcom w północnej części Ostrowca.
    Jeżeli firmowanie przez Pana koncepcji przeprowadzenia tzw. obwodnicy przez kilka w/w dzielnic miało przysporzyć zwolenników to mam wrażenie po rozmowach z sąsiadami, że uzyska Pan odwrotny skutek. Dziwię się, że takie pomysły są propagowane w okresie kampanii wyborczej.
    Na zakończenie chciałem zwrócić uwagę, iż z w/w ulic korzystają nie tylko mieszkańcy osiedli bezpośrednio przylegających do nich, ale ze względu na wybudowane szerokie chodniki, ścieżki rowerowe i piękne estetyczne otoczenie także osoby z innych dzielnic chętnie tam spacerują, biegają, dzieciaki jeżdżą na deskorolkach, rowerach. Hałas i spaliny skutecznie pozbawiłyby ten teren walorów rekreacyjnych dla których są tak często odwiedzane.
    Reasumując proszę Pana o pilną odpowiedź na zadane pytanie? Zachęcam także innych mieszkańców Ostrowca do wyrażenia swojej opinii na poruszony przez mnie temat.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *