Wiadukt potrzebny od zaraz

-Jako mieszkańca Ostrowca Świętokrzyskiego zainteresował mnie artykuł pt. „Przetarg na obwodnicę Ostrowca Świętokrzyskiego ogłoszony” –napisał czytelnik.
Ale jeszcze bardziej posty pod nim, dotyczące wizji przyszłości komunikacyjnej miasta, tzw. wąskich gardeł, jakimi są Aleja 3 Maja oraz ulica Żeromskiego, gdy chcemy pokonać tory kolejowe. Sam spędzam w korku na ul. Żeromskiego codziennie w sumie jakieś dwadzieścia minut.
Czytelnik chciałby wiedzieć, czy jest jakaś przyszłościowa koncepcja budowy nowego wiaduktu niekoniecznie na ul. Żeromskiego, ale w centrum miasta?
Niestety, sprawa budowy kolejnego wiaduktu w naszym mieście to ciągle sfera tzw. pobożnych życzeń. Wszyscy wiedzą, że natężenie ruchu jest wystarczające, aby taki wiadukt powstał, że takie są oczekiwania kierowców i mieszkańców miasta, ale jak dotąd nie ma realnych planów, ani przygotowań do podjęcia przez Powiat takiego przedsięwzięcia.
-Niedawno odbyło się spotkanie przedstawicieli Starostwa Powiatowego i Polskich Kolei Państwowych poświęcone budowie wiaduktu w ciągu drogi powiatowej ulicy Żeromskiego – mówi naczelnik Wydziału Dróg Starostwa Powiatowego w Ostrowcu Świętokrzyskim, Jerzy Wrona. Nie zapadły w jego trakcie żadne wiążące ustalenia, z tym, że obie strony umówiły się na kolejne rozmowy.
Za budową wiaduktu przemawia obecne natężenie ruchu, a także potrzeba strategiczna. Miasto ma tylko jeden wiadukt i każde jego zamknięcie powoduje diofantyczne korki w centrum. Tym, co odstręcza od podejmowania tego typu inicjatywy budowlanej, są koszty. Nowy wiadukt będzie kosztował kilkadziesiąt milionów złotych.
Jak wiadomo, droga od pomysłu do jego materializacji jest długa i usłana różami. Warto wspomnieć, że dopiero niedawno został ogłoszony przetarg na budowę V etapu ulicy Zagłoby, co pozwoli dokończyć tzw. małą obwodnicę miasta. Pomysł budowy tego łącznika powstał już w 1990 roku, gdy rodziło się Studium komunikacji Ostrowca Świętokrzyskiego.
Innym pomysłem z tamtego okresu, który czeka na realizację, jest przedłużenie ulicy Chrzanowskiego wraz budową mostu na Kamiennej i włączeniem tej ulicy do alei XXV-lecia Wolności.
Osobiście nadzieję na pozytywny zwrot w tej sprawie wiążę z nowymi władzami miasta i powiatu. Wreszcie będzie jeden zarządca i zgodna współpraca. Gdyby jeszcze Prezydentowi Jarosławowi Górczyńskiemu udało się przejąć powiatowe drogi w mieście – bylibyśmy bliscy celu.

Print Friendly, PDF & Email

8 thoughts on “Wiadukt potrzebny od zaraz

  • 21 listopada 2018 at 08:18
    Permalink

    w latach 60. był projekt budowy wiaduktu na ul. Żeromskiego – wiadukt ten miał być tak nad torami kolejowymi jak i nad Kamienną
    ktoś już wtedy przewidywał że ta ulica będzie “wąskim gardłem” Ostrowca
    a gdyby już rozważać taką budowlę to należy od razu wskazać jej lokalizację,niekoniecznie w ciągu ulicy Żeromskiego a np. w okolicach Romanowa gdzie rzeka i tory kolejowe krzyżują się i nie ma tam zabudowy domów mieszkalnych

    Reply
  • 21 listopada 2018 at 08:19
    Permalink

    ta bedzieta widziec wiadukt, tak jak duza obowdnice, tak jak wyremontowana aleje z mostem ktora beda remontowac “juz za rok” i tak od 15 lat hahhaha smieszne miasto jak nie wiem

    Reply
  • 21 listopada 2018 at 08:48
    Permalink

    Kogoś chyba pogrzało z tym kolejnym wiaduktem. A nie pomyśleliście, że marnujecie czas w korkach, bo samochodów jest już za dużo? W takiej sytuacji zwiększanie przepustowości będzie mijało się z celem. Na zachodzie już poszli po rozum do głowy i od dawna promują komunikację zbiorową. Pojedzcie kiedyś ro jakiegoś porządnego miasta, tam przy dobrze zorganizowanej komunikacji samochód w wielu przypadkach staje się zbędny.

    Reply
    • 21 listopada 2018 at 16:51
      Permalink

      A autobus nie stoi przed szlabanem kolejowym? Pomyśl człowieku zanim ekodebilizm cię zje do końca.

      Reply
  • 21 listopada 2018 at 10:31
    Permalink

    A co z ulicą Sandomierską… ? To kolejna porażka aby dojechać do centrum musze stać w korkach conajmniej 25 min. Co najfajniejsze obwodnica jest ale wszystkie tiry jadące na nowy zakład pchają się do centrum. Już nie wspomne o przejściu przez pasy to 10 min stania zanim ktoś łaskawie się zatrzyma.

    Reply
  • 21 listopada 2018 at 16:54
    Permalink

    PIERWSZY OD DAWNA ARTYKUŁ O WAŻNEJ DLA MIASTA SPRAWIE A NIE O DROBNOSTKACH. JEST PO WYBORACH – CIEKAWE CO WŁADZA ZROBI W TEJ SPRAWIE???

    Reply
  • 21 listopada 2018 at 17:48
    Permalink

    A nie można wpiąć wiaduktu gdzieś do ulicy Kolejowej? W dogodnym miejscu do obwodnicy? Nie musi być wcale na Żeromskiego…

    Reply
  • 7 grudnia 2018 at 12:37
    Permalink

    Na Żeromskiego jest najlepsze miejsce na dodatkowy wiadukt. I chyba najszybciej mógłby być zrealizowany i bez budowy dodatkowych dróg wykorzystany.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *