Nie ma kolejek przed hutą, są wewnątrz (zdjęcia)

Niejednokrotnie na naszych łamach poruszaliśmy problem sznura ciężarówek stojących przy bramie Celsa Huta Ostrowiec czekających na załadunek.
Pisaliśmy o utrudnionym przejeździe ulicami Samsonowicza, czy ówczesnej Gulińskiego. Teraz postanowiono rozwiązać ów problem, przenosząc komunikacyjny ciężar do wnętrza zakładu. Jednak to rozwiązanie znów znajduje przeciwników.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– To co się dzieje na hucie od poniedziałku, to jakiś horror – czytamy w liście skierowanym do naszej redakcji. Udrożniono wjazd na hutę, aby nie było widać kolejki na zewnątrz, teraz wszystkie ciężarówki stoją na terenie huty. Tymczasem 15 lutego br., około godziny 16, było na hucie około 150 ciężarówek Pomimo, że ma się awizację godzinową na załadunek, czeka się na załadunek ponad 24 godziny, chyba że załatwisz bez kolejkowy załadunek, a to kosztuje około 20 zł. Brak sanitariatów, stołówki czy baru doprowadza kierowców do desperacji. Dochodzi do bijatyk między kierowcami, jeżeli któryś próbuje ominąć kolejkę. Przy każdym wyjściu z kabiny kierowcy nawet za potrzebą do lasu trzeba się ubrać w ubranie odblaskowe, kask okulary. Inaczej zostanie spisany przez bhp, albo ochronę i ukarany mandatem 500 zł.
Ze sprawą zwróciliśmy się do dyrekcji Celsy, która przyznała, że w ostatnim tygodniu sytuacja rynkowa spowodowała zwiększenie wielkości przewozów stali z huty. Jak twierdzi, to przypadek wyjątkowy.
– Podejmujemy wysiłek, aby jak najlepiej uporządkować sprawy logistyczne – mówi nam Szymon Czechowski, Dyrektor Prawny Compliance i Relacji Zewnętrznych Celsa Huta Ostrowiec. Nie zapominajmy, jak przeszkadzały ciężarówki w ruchu na ulicy Samsonowicza, dlatego zdecydowaliśmy się na przejęcie ich do ruchu wewnętrznego zakładu.
Dyrektor przyznaje, że dziennie w ostatnim okresie produkty hutnicze odbiera po 100 – 150 ciężarówek, ale nie dzieje się to na zasadach, kto pierwszy ten lepszy, ale według wcześniej przyjętego grafika.
– Osoby wjeżdżające na teren zakładu otrzymują dokumenty o zasadach bhp, a także szczegółową mapkę, gdzie znajdują się bramy, parkingi, czy sanitariaty – słyszymy.
Uzyskaliśmy także zapewnienie, że wszelkie niedogodności związane z przeniesieniem ruchu z ulic Samsonowicza i Antoniego Hedy ps. „Szary” do wnętrza zakładu sukcesywnie będą wyeliminowywane.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *