Do Bałtowa już jeździmy, a obwodnicą Ćmielowa pojedziemy w kwietniu

Przez ostatnie dwa lata trwała kompleksowa przebudowa drogi wojewódzkiej nr 754, biegnącej od Ostrowca Świętokrzyskiego przez Bałtów do Czekarzewic oraz budowa obwodnicy Ćmielowa.
Droga nr 754 została oddana do użytku w styczniu br. i od tego czasu kierowcy mogą w pełni korzystać z całego odcinka. Choć na drodze trwają jeszcze drobne prace natury estetycznej.
– Na terenie inwestycji realizujemy standardowe prace wykończeniowe, w tym m.in. humusowanie, profilowanie zjazdów i umocnienia skarp – wyjaśnia kierownik budowy w Skanska SA, Michał Nosek.
Mimo, że drogą nr 754 jeździ się tak dobrze, jak po przysłowiowej stolnicy, to kierowcy wskazują na pewne niezrozumiałe rozwiązania techniczne. Pierwsze z nich dotyczy rozjazdu z drogi nr 754 w Magoniach.
-Na rozjeździe tym, na drodze nr 754 został wytyczony drugi pas do zjazdu. Kierowcy włączający się do drogi nr 754, mają możliwość wjechania na drogę i skorzystania z pasu zjazdowego – mówi pan Karol. Według jadących od Bałtowa stwarza to zagrożenie w ruchu, ponieważ będą uważali, że kierowcy wyjeżdżający z podporządkowanej chcą wymusić pierwszeństwo. Tym bardziej, że pas ten nie jest widoczny, bo cały rozjazd jest na nieznacznym wzniesieniu.
-Wszystkie prace na wspomnianej inwestycji zostały zrealizowane zgodnie z dokumentacją projektową, otrzymaną od inwestora – wyjaśnia M. Nosek. Zastosowane rozwiązanie (pas włączający dla pojazdów skręcających z DP 0690 w kierunku Ostrowca) jest znacznie bezpieczniejsze, niż te, w którym kierujący musieliby włączyć się bezpośrednio do pasa ruchu prowadzącego od Bałtowa.
Kierowcy narzekają także na niektóre wysepki. Jak mówią, są zakończone wysokimi, ostrymi krawężnikami. Chwila nieuwagi kierowcy i może dojść do poważnego wypadku.
-Dlaczego niektóre wysepki okalają krawężniki o łagodnych wykończeniach, a niektóre mają ostre, kanciaste, wysokie krawężniki – dopytuje pan Karol.
W tym przypadku kierownik budowy z Skanska SA, M. Nosek ponownie powołuje się na to, że wszystkie prace na wspomnianej inwestycji zostały zrealizowane zgodnie z dokumentacją projektową.
-O obecności wysp kierowców ostrzegają dedykowane znaki C-9, kontrastowa kostka brukowa i podświetlane znaki aktywne – podkreśla. Z kolei, jak poinformował nas menedżer projektu w Skanska SA Bartosz Zimek, oddanie do użytku budowanej od podstaw obwodnicy Ćmielowa zostało zaplanowane na koniec kwietnia br. Aktualnie na obwodnicy Ćmielowa realizowane są roboty nawierzchniowe, brukarskie i wykończeniowe.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *