Są środki z Regionalnego Programu Operacyjnego. Będzie nowy tabor i infrastruktura miejskiej komunikacji
Projekt gminy Ostrowiec Świętokrzyski ? ?Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim – II etap? zostanie dofinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 ?2020. Decyzję w tej sprawie podjął obradujący pod przewodnictwem marszałka Andrzeja Bętkowskiego Zarząd Województwa Świętokrzyskiego.
Alokacja w tym konkursie wynosiła ogółem 61.200.000 zł, w tym 60.000.000 zł z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz 1.200.000 zł z budżetu państwa. W ramach naboru wpłynęło 12 projektów, w tym 9 projektów w ramach kategorii interwencji Ścieżki rowerowe i piesze oraz 3 projekty w ramach kategorii interwencji Infrastruktura na potrzeby czystego transportu miejskiego i jego promocja (w tym wyposażenie i tabor). Uwzględniając alokację środków przeznaczonych do zakontraktowania w konkursie, wybrano do dofinansowania 4 projekty o łącznej wartości ogółem 52.587.275,31 zł, na łączną kwotę dofinansowania 44.020.406,87 zł, EFRR 42.878.771,72 zł.
Wartość projektu gminy Ostrowiec Świętokrzyski ? ?Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim? skalkulowano na 21 798 982,50 zł. Koszt kwalifikowany ma wynieść 19 999 934,00 zł, a dofinansowanie (wkład Funduszy Europejskich): 16 999 943,90 zł.
Projekt przewiduje podjętą w partnerstwie z powiatem ostrowieckim przebudowę niezbędnej infrastruktury w rejonie mającej powstać w I etapie przedsięwzięcia nowej bazy komunikacji miejskiej tj.: przebudowę ul.11 – go Listopada od ul. Samsonowicza do ul. Ogrodowej (z zatokami, buspasem, oświetleniem energooszczędnym, ścieżką rowerową i chodnikiem), budowę ścieżki rowerowej, chodnika i oświetlenia energooszczędnego w ramach rozbudowy i przebudowy ul.Samsonowicza wraz ze skrzyżowaniem (rondo), przebudowę odcinka ul. Samsonowicza do 1 ?szej bramy Huty Celsa Ostrowiec i nowej bazy operatora (buspas, ścieżka rowerowa, oświetlenie energooszczędne).
Projekt zakłada również zakup 5 autobusów hybrydowych wraz z wyposażeniem (pojemność 350 osób), 10 wiat przystankowych, 6 tablic informacji przystankowej (inteligentny system transportowy), sprawdzarkę kontrolera, 2 punkty doładowań, 10 tys. kart oraz przeprowadzenie kampanii promującej ekologiczny transport (prasa, radio, tv, dzień darmowego transportu itp.).
Super informacje. Coś pięknego dla Ostrowca że ten projekt dostał dofinansowanie. Brawo.
Miało być 9+1 autobusów… jest 5???
@Piotr
W I etapie będzie 9 + 1 hybrydowy a w II etapie będzie 5 hybrydowych
super ze beda tablice elektroniczne z rozkładem jazdy
Niech ta inwestycja wreszcie ruszy z miejsca słyszę a wy piszecie o niej od co najmniej trzech lat ,
Przydałaby się też możliwość zakupu biletów MPK w aplikacji np. MoBilet.