Zdobądź przewagę nad konkurencją w rankingach Google. Wybij się dzięki pozycjonowaniu, a klienci sami Cię zauważą

Opracowanie skutecznej strategii marketingowej pochłania zwykle całe mnóstwo zasobów. Koncepcja podstawowych wartości brandu, opracowanie identyfikacji wizualnej, wykorzystanie najróżniejszych kanałów komunikacji, inwestycja w rozpoznawalnych ambasadorów marki… a konkurencja dalej jest z przodu. O ile przejęcie klientów tradycyjnymi metodami faktycznie wymaga wiele wysiłku, tak w internecie wygląda to już nieco inaczej.

Skończ z nachalną promocją. Niech konsumenci zdecydują, gdzie i kiedy zapoznać się z Twoją ofertą

Zwykłe reklamy – billboardy, spoty, plakaty etc. – otaczają odbiorców właściwie ze wszystkich stron. Nadmiar komunikatów sprawia, że większość z nich jest najzwyczajniej w świecie ignorowana. Dlatego warto przestawić swoją firmę na takie metody promocji, które dają potencjalnym klientom nieporównywalnie większą wolność wyboru. Eksperci z agencji marketingowej AFTERWEB podają właśnie pozycjonowanie stron jako najskuteczniejszy sposób walki o uwagę odbiorcy. Użytkownicy Google stanowią już ponad 94% wszystkich internautów w Polsce, co czyni z nich doskonałą grupę docelową dla każdej branży. Odbiorcy zwykle uważnie wertują wyniki wyszukiwania… ale tylko te z pierwszej strony SERP. Warto być jak najwyżej: łącznie witryny z 5-10 czołowych miejsc mają 95% udziałów w ruchu z Google’a. Pozycja na samej górze to ok. 40-60% kliknięć, więc jest o co rywalizować. Tym bardziej, że już 86% decyzji zakupowych bazuje na podstawie wyszukiwania w internecie.

Pozycjonowanie stron ma szczególne znaczenie dla małych firm, które pozyskują klientów lokalnie

Internetowa rywalizacja na regionalnym rynku ma unikalny charakter. Promowanie się od samego początku na krótkie, ogólne frazy, relatywnie rzadko przynosi pożądane efekty. Wynika to z faktu, że wysokie pozycje w rankingu Google niekoniecznie w pełni odpowiadają oczekiwaniom użytkownika. Przykład dla wyjaśnienia: jeżeli obszarem zainteresowania potencjalnego klienta jest Warszawa, a wyszukiwarka na podstawie danych geolokalizacyjnych (nie zawsze dokładnych) wyświetli w pierwszej kolejności witryny firm z Włocławka albo Białegostoku, to finalnie żadna z nich do niczego się nie przyda. W takiej sytuacji internauta ponowi zapytanie, tym razem z precyzyjnie określoną miejscowością, w tym przypadku: Warszawą dopisaną na końcu wyszukiwanej frazy. Warto dodać, że aż 78% zapytań o charakterze regionalnym kończy się wizytą konsumenta w stacjonarnym sklepie lub punkcie usługowym. Branżowi eksperci spodziewają się, że z biegiem lat znaczenie pozycjonowania stron będzie wciąż rosnąć. Kto zajmie wyższe miejsce w Google, ten będzie miał więcej klientów.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *