Czy samodzielne pozycjonowanie strony jest jeszcze możliwe? Promuj się skutecznie!

Racjonalne gospodarowanie wszelkimi zasobami to jeden z najbardziej oczywistych warunków sukcesu w jakiejkolwiek działalności. Niejednokrotnie zadamy sobie więc pytanie: czy dana usługa jest nam potrzebna? Znaczenia skutecznej reklamy kwestionować jednak nie sposób. Nie wydrukujemy samodzielnie banerów, może jednak pozycjonowanie da się wykonać we własnym zakresie? Rozwiejmy takie wątpliwości.

Profesjonalna agencja obniży koszt pozycjonowania strony

Do najważniejszych zagadnień należy oczywiście ekonomiczny sens takiego rozwiązania. Cóż to w końcu za problem napisać sobie teksty i pozyskać jakieś linki? Niestety, już od lat sprawa wygląda zgoła inaczej.

Jak wyjaśniają specjaliści z firmy AFTERWEB, treści pełnią w pozycjonowaniu bardzo ważną rolę i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić. Oprócz nich jednak musimy brać pod uwagę jeszcze bardzo wiele czynników rankingowych. Dotyczą m.in. technicznych aspektów funkcjonowania naszej witryny, co może wiązać się z koniecznością jej gruntownej przebudowy. Trudno obecnie wypozycjonować serwis, który wolno się ładuje, nie jest przystosowany do wyświetlania na urządzeniach mobilnych czy ma niewłaściwą strukturę i nawigację. Roboty Google sprawdzą nawet poprawność jego kodu! Optymalizacja wiąże się więc ze sporym nakładem pracy dobrego webmastera.

Inaczej wygląda też budowa bazy linków. Kiedyś sprawa rzeczywiście była prosta i niezbyt kosztowna, liczyła się ilość, co spowodowało, że pojawiły się narzędzia automatyzujące to zadanie. Obecnie podobne metody zaowocują karnym filtrem lub nawet banem. Nie ryzykuj! Istotne jest to, by linki były wartościowe, a więc pochodziły z mocnych stron i były powiązane treściowo, a to kosztuje. Na potrzeby jednej witryny nie potrzeba ich wiele – profesjonalna agencja SEM dzięki skali swoich działań realizuje je znacznie taniej. Nie da się za to istotnie obniżyć kosztów niezbędnych narzędzi kontrolnych. Można je za to rozłożyć na wielu klientów. To kolejna przewaga zespołu fachowców. Sięgnij po ich wsparcie i nie wydawaj więcej środków, niż naprawdę potrzeba!

To zadanie znacznie trudniejsze niż przed laty. Zostaw je fachowcom!

To nie koszt pozycjonowania strony stanowi jednak największy problem. Wiemy już, jaki charakter mają obecnie składające się na nie działania – oczywistym jest więc, że nie da się tego zrobić nie posiadając odpowiednich kompetencji. Te zaś zdobyć można jedynie poprzez praktykę – nie tylko ze względu na rozległość zagadnienia, ale i fakt, że wiele rzeczy – jak choćby algorytmy Google – ulega zmianom. Aby wszystkie te prace w ogóle mogły przynieść zamierzony rezultat – a jest nim przecież zysk, a nie dobre pozycje w Google same w sobie – muszą służyć umiejętnie nakreślonej strategii. To także wymaga doświadczenia. Przed przystąpieniem do prac nad stroną niezbędna jest analiza konkurencji i słów kluczowych. Kolejne zadanie to wnikliwy audyt, który ujawni, jakich działań wymaga optymalizacja. Powierz to wszystko fachowcom i bądź pewien efektu!

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *