Ciąg ulic zbiorczych północy Ostrowca zostanie zamknięty

Na bardzo zaawansowanym etapie jest już budowa ulicy Krzemiennej w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Droga ta będzie przedłużeniem ulicy Rzeczki od ul. Jerzego Milewskiego do skrzyżowania z ul. Bałtowską i Jana Samsonowicza. Tym samym zamknięty zostanie ciąg ulic stanowiących tak zwaną północną obwodnicę Ostrowca Świętokrzyskiego, a od osiedla Kolonia Robotnicza do wyjazdu w stronę Bałtowa, bez koniczności wjeżdżania w centrum miasta.
Finał prac, których wartość przekracza 7 mln zł., zaś 3,8 mln zł to dofinansowanie w ramach Funduszu Dróg Samorządowych, przewidziano wiosną 2021. Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Budowlane „DROGBUD”.
– Nowym odcinkiem pojedziemy już prosto, aż do ronda na ulicy Bałtowskiej- mówi prezydent Jarosław Górczyński. Będzie to na pewno bardzo wygodny skrót dla wielu kierowców. Co więcej, tak jak planowano już kilkanaście lat temu, dokończymy ciąg ulic, które umożliwiają zaraz po wjeździe od strony Kunowa, bez wjeżdżania do centrum miasta, przejechać aż do wyjazdu w stronę Bałtowa. Tempo prac jest bardzo dobre i myślę, że termin oddania drogi do użytku nie jest zagrożony.
Zakres robót obejmuje budowę drogi gminnej o długości 1.120 mb. Wykonana zostanie jezdnia bitumiczna szerokości 7 metrów, chodnik z kostki betonowej oddzielony zieleńcem, kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego na całym odcinku od ul. Milewskiego do ul. Jana Samsonowicza. Ponadto przewidziano wykonanie dróg dojazdowych, zjazdów na posesje oraz pięciu zatok autobusowych. Nowe rozwiązanie drogowe ma też bezpośrednie przełożenie na zainteresowanie pobliskimi terenami pod budownictwo jednorodzinne. Ciąg ulic i towarzyszących mu ścieżek rowerowych będzie mekką dla miłośników jednośladów.
– Widzimy, że najbardziej niecierpliwi rowerzyści już z tej drogi korzystają, mimo że jeszcze nie jest gotowa – dodaje Jarosław Górczyński. Nie dziwię się, bo to piękna okolica, wokół las, więc to świetne miejsce do rekreacji.
– Obecnie trwa układanie kostki betonowej na chodnikach dla pieszych – mówi Radosław Malec, właściciel firmy „DROGBUD”. Trwają prace związane z budową konstrukcji pod jezdnie dróg serwisowych. Teraz realizowana jest też warstwa podbudowy zasadniczej z asfaltobetonu na jezdni głównej oraz warstwy wiążącej z asfaltobetonu na ścieżce rowerowej.
Na tym etapie kończymy prace zaplanowane na 2020 rok, a właściwie to nawet nieco przekroczyliśmy plan. Jeśli pogoda pozwoli, będziemy chcieli położyć jeszcze warstwę wiążącą, jednak warstwę ścieralną jezdni możemy ze względów technologicznych położyć dopiero gdy wzrosną temperatury. Jeśli zima będzie łagodna, będziemy kontynuować te roboty, które są możliwe. Jeśli nie, wracamy na przełomie lutego i marca.  

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *