Testy w oczekiwaniu na nowe autobusy. Solaris się spodobał

Wiadomo już, że w pierwszym lub drugim kwartale 2021 roku Gmina Ostrowiec Świętokrzyski ogłosi przetarg na nowe autobusy w ramach zadania „Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim”.
Jak na razie pasażerowie komunikacji miejskiej technologicznych nowości mogą posmakować tylko podczas testów.
Po hybrydowych MANie oraz Volvo ostrowczanie, przez dwa tygodnie, dostrzegali zalety autobusu Solaris Urbino 12 IV Hybrid. Testowany pojazd to najnowszy, niskopodłogowy model IV generacji, spełniający normy ekologiczne Euro 6. W autobusie zastosowano równoległy system hybrydowy, który w maksymalny sposób wykorzystuje moc silnika elektrycznego i ogranicza do minimum pracę silnika spalinowego. Dzięki temu autobus ten jest przyjazny dla środowiska. Pierwsze modele Solarisa Urbino 12 można było zobaczyć na ulicach Monachium, Grudziądza i Wejcherowa. W 2018 r. pojazd przeszedł motoryzacyjny ,,facelifting” i w odnowionej wersji został zaprezentowany podczas targów Transexpo w Kielcach.


Autobus wyposażony jest w liczne udogodnienia dla pasażerów i kierowcy. Wyróżnia się przede wszystkim nowoczesnym designem. Kształt przedniej sz yby zapew nia lepszą widoczność z kabiny kierowcy, a zastosowane wyprofi lowanie przedniej ściany i górnych osłon przy dachu poprawia aerodynamikę pojazdu. Poza tym autobus wyposażony jest w ładowarki USB i oświetlenie LED. Układ napędowy Solarisa Urbino 12 Hybrid jest sterowany automatycznie – komputer sam decyduje, kiedy wykorzystać silnik spalinowy lub elektryczny, a kierowca może skupić się tylko na drodze.
W pojeździe zastosowano automatyczny system ,,Stop-and-Go”, który całkowicie wyłącza silnik spalinowy podczas postoju oraz umożliwia bezemisyjne ruszanie. Autobus przystosowany jest do przewozu 100 pasażerów.
Rozmieszczenie i konstrukcja poręczy umożliwiają swobodny wjazd wózkiem inwalidzkim lub dziecięcym, a stanowisko dla osób niepełnosprawnych wyposażone jest w biodrowy pas bezpieczeństwa.
– Samochód zebrał bardzo dobre recenzje od pasażerów – przyznaje dyrektor ds. technicznych MZK, Stanisław Choinka. Podoba się się z zewnątrz, ale również bardzo dobrze oceniono przestronne wnętrze, a także rozwiązania dla osób niepełnosprawnych. Testy wykazały spalanie oleju napędowego poniżej 27 litrów na 100 kilometrów, co w ruchu miejskim jest bardzo dobrym wynikiem.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *