Potrzebny remont „dziewiątki”. Wicestarosta zwraca się z apelem o modernizację

Wicestarosta Andrzej Jabłoński skierował do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad list z prośbą o modernizację drogi krajowej nr 9 w powiecie ostrowieckim. Sprawą stara się też zainteresować ostrowieckich parlamentarzystów: posła Andrzeja Kryja oraz senatora Jarosława Rusieckiego.
– Reprezentując głos społeczności lokalnej, władz samorządowych jednostek samorządu terytorialnego, a przede wszystkim przedsiębiorców powiatu ostrowieckiego, zwracam się z prośbą o przeprowadzenie kompleksowego remontu drogi krajowej nr 9 na odcinku od miejscowości Rudka do lokalizacji Rudnika – czytamy w piśmie wicestarosty.
Apel nie jest bezpodstawny, otóż bowiem, według ,,Raportu o stanie technicznym nawierzchni sieci dróg krajowych na koniec 2019 roku” nawierzchnia drogi na przedmiotowym odcinku została określona jako stan krytyczny i ostrzegawczy. Natomiast potrzeby remontowe drogi zostały zakwalifikowane na wymagające zabiegów modernizacyjnych.
– Właśnie ta ocena techniczna mówi o tym, że droga wymaga kompleksowego remontu- mówi wicestarosta Andrzej Jabłoński. Przy zaangażowaniu parlamentarzystów, Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, a także lokalnego oddziału GDDKiA liczę, że może uda nam się doprowadzić do uwzględnienia modernizacji (uwzględniającej opaskę bitumiczną po obu stronach drogi) tego odcinka w ramach programów inwestycji dla zadań na sieci dróg krajowych w 2021 roku.
Nie trzeba nikomu przypominać, że droga krajowa Nr 9 jest głównym szlakiem komunikacyjnym łączącym powiat ostrowiecki wraz z Ostrowcem Świętokrzyskim z siecią dróg TEN-T. Dostępność komunikacyjna w ciągu DK-9 decyduje o możliwościach rozwoju terenów tracących funkcje społeczno-gospodarcze.
– O ten układ dróg trzeba zadbać, jak najbardziej, bowiem nie ma co ukrywać, że utworzony zostanie nagle inny korytarz, który rozwiąże te problemu – uważa wicestarosta Andrzej Jabłoński.
Parę rzeczy zostało zrealizowane. Jeszcze jak piastowałem urząd burmistrza Kunowa, powstało rondo, nie tak dawno z kolei ciągi piesze w kierunku Ostrowca Świętokrzyskiego. Te rozwiązania przyniosły ewidentną poprawę bezpieczeństwa. Ruch w Kunowie uspokoił się, przez wyeliminowanie drażliwego skrzyżowania, gdzie często dochodziło do groźnych wypadków, w tym śmiertelnych.
Zdaniem wicestarosty Andrzej Jabłońskiego, obok małej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego, właśnie remont DK-9 w miejscowości Rudka zaspokoi doraźne potrzeby komunikacyjne na najbliższe lata.

Print Friendly, PDF & Email

3 thoughts on “Potrzebny remont „dziewiątki”. Wicestarosta zwraca się z apelem o modernizację

  • 14 listopada 2020 at 08:27
    Permalink

    Nie wiem czy chce mi się tyle razy to samo pisać. Łatanie czy modernizacja drogi 9 w jej obecnym kształcie, brak lobbowania do połączenia Ostrowca z siecią dróg TEN-T dwupasmową obwodnicą miasta, która chyba już bezpowrotnie idzie na śmietnik, to brak wyobraźni władz, to betonowanie aktualnego stanu rzeczy a przez to blokowanie rozwoju miasta.
    Taką postawa, że nam wystarczy mała obwodnica i jakiś tam remont nawierzchni jest i będzie dla Ostrowca szkodliwa. Nie rozumiem postawy władz miasta i powiatu. Nikt głośno nie walczy o lepsze drogi, lepszą dostępność komunikacyjną dla miasta choć będziemy w przyszłości w okolicach dróg ekspresowych, lecz by z nich dostać się do miasta będzie trzeba jechać drogami krętymi, wąskimi jakby jechało się do jakiejś Koziej Wólki – nie obrażając mieszkańców jakiejkolwiek Wólki.
    Chodzi o to że tej wielkości miasto potrzebuje czegoś więcej niż propozycje samorządowców.

    Reply
  • 14 listopada 2020 at 20:27
    Permalink

    Popieram powyższe. Dodam tylko kompletny brak planowania w jeszcze jednej sprawie – w Ostrowcu mamy realnie 2 przejazdy przez tory kolejowe – w tym tylko 1 (jeden!) bezkolizyjny!!!!

    Reply
  • 16 listopada 2020 at 15:16
    Permalink

    Wladze miasta, czy powiatu, sa za krotkie aby cos przy tej drodze majstrowac. 9 to droga krajowa i wladze lokalne moga jedynie prosic o zrobienie jakichs napraw na tej drodze. To jest bardziej rola poslow. Tak, wlasnie, wyslijmy poslow. Tylko nie porzyczajmy ich z Grecji. Naprawy i modernizacje na drogach krajowych sa czescia wiekszego planu i wladze lokalne moga dostac horoby sierocej podczas pisania monitow i to i tak na niewiele sie zda. Poslowie moga wiecej. A jescze wiecej by mogl ktos, kto rzucil by sie rejtanem na droge i zagrozil ze da sie rozjechac jak gliza, jesli droga nie zostanie naprawiona. Wladze centralne boja sie idiotow i zapewniaja im specjalne traktowanie. Dla tego w polityce mamy tak wiele idiotyzmow. Choc z pozoru zdawac by sie moglo ze podczas wyborow wybieralismy normalnych ludzi na swoich reprezentantow. Idioci niestety w naszym kraju uzyskuja wiekszy rozglos i dla swietego spokoju zalatwia sie ich roszczenia w pierwszej kolejnosci. To jest chore, ale tak jest. Wladze centralne boja sie ze ktos moze posluzyc sie idiota do obalenia Rzadu i zwykle zwieszaja uszy po sobie jesli cos takiego ma miejsce, lub ktos urzywa takiej formy przekazu. Pdobna historie mamy z nasza kladka nad torami obok dworca kolejowego, niby nasza, a nie nasza. Jednak robienie w okolo tego duzego szumu moze przyniesc wymierne rezultaty. Nie zachecam jednak nikogo aby dal sie rozjechac dla tego celu. Wspiranie wladz miasta i naciskanie na poslow napewno moze przyniesc lepsze rezyltaty w wyswietleniu tego co jest potrzebne dla miasta i okolic. To jest wazna trasa krajowa i powinna byc priorytetem regionalnym, jednak takich priorytetow regionalnych w calym kraju jest wiecej niz wladze krajowe sa w stanie podolac z ich modernizacja, czy remontami. Spadlismy do priorytetow B i nasza ambicja tu na niewiele sie zda. Zacznijmy na powrot produkowac czolgi w hucie, lub zafundujmy sobie jakis sklad amunicji, a bardzo szybko zrobia nam nawet autostrade. O modernizacje, to jak sie uda, ale o remont to jak najbardziej mamy prawo sie upominac. Trzeba poslow kopnac w d, aby sie tym zajeli i ryli az sie uda. Mozna sprobowac od strony logistyki na wypadek W, bo tutaj naprawde by byly potrzebne dobre szlaki komunikacyje w takim przypadku. Jesli sie nie da drzwiami, sprobojmy przez okno. Po za tym jest to bardzo wazna droga laczaca Polske A z Poska B, a obecny Rzad ma zwiekszona uczuciowosc w tej kwesji z racji elektoratu. Nie da sie naprawic polski B bez zrobienia do niej dobrych dojazdow z roznych stron. W taki wlasnie sposob nasz agent bolszewik uzyskal dotacje na naprawe osuwiska, choc absolutnie nie przyslugiwala prawnie. Powolal sie na sily natury i poszlo. Jak to bylo naciagane, to skutki tego znamy do dzisiaj. Zabral ze soba mlodego prezydenta i nie wiadomo czy w jakis specjalny sposob musial podziekowac za to, czy tylko trzepotac rzesami. Nie puscili nawet pary, to moze cos moglo byc na zeczy. Wiadomo jednak ze u pana Boniego, rowniez agenta, modzi dzialacze mieli specjalne wzgledy. Prezio niestety nie mial szans, ale napewno mial za co dziekowac. A prezydent mogl pokazac ze trzyma nad miastem piecze i nie wazne czy go cos z tego powodu piecze. Moze traz tez trzeba znalezc jakiegos agenta, zeby wyslac do niego niezlego ageta zeby zalatwil te sprawe. Albo…w koncu obecny prezydent tez jest przystojny, tylko nie wiadomo czy musial by sie wykazac inteligencja, czy urokiem osobistym, bo na tych stanowiskach zaszly zmiany. To trzba by wczsniej sprawdzic. Moze poprostu niech struga twardziela. Nawet jesli to kiepsk zart, to warto rozwazyc rozne warianty, Bo rzezywiscie ta droga by sie przydala i w znacznym stopniu mogala by sie przyczynic do rozladowania ruchu na glownych szlakach krajowych poprawiajac komunikacje. A tu az sie prosi zeby zrobic dobra przelotowke. Radom, Skarzysko, Starachowice, Salowa Wola, Sandomierz, Tarnobrzeg, Mielec, Nowa Deba i dalej Tarnow, blisko Lublin przez Krasnik, a po srodku Ostrowiec, ktory nie ma dobrych drog w okol, komus lampka powinna sie zapalic, ze taka potrzeba jest. Inwestozy inwestujacy w autostrady zastrzegli zeby nie remontowac drog w pobizu autostrad, ale tu nie ma zadnych autostrad, to to tez moze byc argumentem do zrobienia tej drogi, nie wchodzi w parade czolowym biznesmenom w kraju. Choc prawda jest taka ze licza sie priorytety i juz ustalona ich kolejnosc i tylko jakis niezly numer mogl by to zmienic. Moze powiedzmy ze na tej drodze ulegaja w znacznej ilosci wypadkom koty? Bo z sil natury to ciezko by bylo cos znalezc.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *