Zmieni się układ komunikacyjny w sąsiedztwie Celsy Huty Ostrowiec

Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, wkraczając w tym tygodniu na realizację zadania drogowego wokół powstającej nowej bazy MZK, rozpoczyna diametralną zmianę układu komunikacyjnego w sąsiedztwie Celsy Huty Ostrowiec.
Już w styczniu, wizytując budowę bazy operatora transportu publicznego, drogową ofensywę zapowiedział prezydent Jarosław Górczyński. – Ostrowiec Świętokrzyski w tej części się zmienia, ale nie tylko z uwagi na obiekt bazy MZK, która tutaj powstaje – mówił prezydent. MPRD wybuduje odcinek drogi wzdłuż nowo powstałych obiektów z możliwością dojazdu do terenów, które miasta kiedyś zakupiło. Kolejna zmiana w układzie komunikacyjnym będzie zrealizowana wspólnie z Powiatem Ostrowieckim, gdzie chcemy przebudować ulicę Samsonowicza i np. wybudować rondo turbinowe u zbiegu ul. 11 Listopada.
Prezydent już wówczas sygnalizował duży front robót wokół dojazdu do tzw. „trzeciej bramy” Celsy Huta Ostrowiec.
Drogi wokół bazy
Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych realizuje zadnie „Budowa drogi wraz z infrastrukturą techniczną (oświetleniem, kanalizacją deszczową), parkingu typu Park&Ride dla samochodów osobowych oraz Bike&Ride dla rowerów przy bazie operatora transportu publicznego oraz parking Bike&Ride dla rowerów przy ulicy Świętokrzyskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim”.
W ramach właśnie tego rozwiązania komunikacyjnego powstanie droga okalająca nową bazę MZK w sąsiedztwie huty. Jeden jej odcinek przebiegać będzie od skrzyżowania ulic Samsonowicza i 11-go Listopada, przez tereny gminne, w kierunku Celsy, zaś drugi od skrzyżowania ul. Samsonowicza do I bramy z ulicą Antoniego Hedy ps. „Szary”. Oba odcinki połączy nowe, trójwylotowe skrzyżowanie.
– Na plac budowy dróg powinniśmy wejść już w tym tygodniu- mówi prezes MPRD, Krzysztof Kowalski. Zaczniemy prace od odcinka, który docelowo będzie niejako przedłużeniem ulicy 11 Listopada, przez tereny, które nabył samorząd. Później skoncentrujemy się nad kolejnym odcinkiem, który będzie z kolei przedłużeniem ul. Antoniego Hedy ps. „Szary”. To teren wokół bazy MZK. Ostatnim etapem będzie wejście w ulicę Samsonowicza, tutaj prace będziemy realizować połówkowymi zamknięciami, aby nie zakłócić funkcjonowania Celsy Huty Ostrowiec.
Przypomnijmy, że zadanie to będzie realizowane w oparciu o środki z projektu „Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim”, dofinansowanego przez Unię Europejską w ramach RPO Województwa Świętokrzyskiego.


Powiat już też gotowy
Z rozpoczynającą się realizacją zadania wokół bazy MZK bezpośrednio związane są prace, na które już niebawem przetarg ogłosi Starostwo Powiatowe w Ostrowcu Świętokrzyskim. Tutaj zaplanowano rozbudowę ul. Samsonowicza zarówno w ciągu podstawowym, jak i bocznym w kierunku huty. Przy ulicy 11 Listopada wybudowane zostanie rondo turbinowe o dwóch pasach ruchu. Będą nowe ciągi pieszo- rowerowe, ścieżki rowerowe, dwie zatoki autobusowe, kanalizacja deszczowa, czy oświetlenie uliczne. To zadanie będzie też realizowane przy współudziale środków unijnych z projektu „Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim”
Nowy dojazd go trzeciej bramy
Gmina Ostrowiec Świętokrzyski przy wsparciu ze środków Funduszu Dróg Samorządowych w sąsiedztwie Celsy zrealizuje też przedsięwzięcie pn. „Utworzenie i udostępnienie terenów inwestycyjnych w Ostrowcu Świętokrzyskim – w obrębie ul. Samsonowicza – budowa dróg dojazdowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą” w systemie zaprojektuj i wybuduj. Zadanie wykona Trakt SA, który w postępowaniu przetargowym złożył najniższą ofertę w wysokości 11, 173 mln. zł.
Z analizy dokumentów przedmiotem przetargu jest budowa w systemie zaprojektuj i wybuduj drogi publicznej o łącznej długości około 1,935 km, składającej się z dwóch odcinków: pierwszy z nich o długości około 0,961 km połączy ulicę Samsonowicza z ulicą Antoniego Hedy ps. „Szary” (dawna ul. J. Gulińskiego), zaś drugim będą stanowić drogi publiczne gminne o długości około 0,974 km, okalające tereny inwestycyjne, ze skrzyżowaniem i wyprowadzeniem odnogi w kierunku południowym (od ul. Samsonowicza).
– To nieuregulowane przez lata sprawy własnościowe, które doprowadziły do tego, że drogi w sąsiedztwie huty były prywatne sprawiały iż należało przejść bardzo żmudny proces, aby przygotować się do tej inwestycji- mówił podczas spotkania z przedsiębiorcami prezydent Jarosław Górczyński. Teraz oprócz drogi to przysłowiowej „trzeciej bramy”, która winna udrożnić kolejki do huty, pojawi się szansa na otwarcie naszych terenów inwestycyjnych w tym obszarze, gdzie posiadamy działki 4,5 ha, 3,9 ha oraz 1,3 ha.

A co ulicą A. „Hedy” Szarego?
Choć układ komunikacyjny wokół Celsy Huta Ostrowiec czeka prawdziwa rewolucja, to jak się okazuje nie wszystkie drogi zmienią swój wizerunek. Pozostanie problem z ulicą Aleksandra „Hedy” Szarego, której nawierzchnia pozostawia wiele do życzenia.
– Ulica Antoniego „Hedy” Szarego nie jest drogą publiczną- wyjaśnia Szymon Czechowski – dyrektor prawny Compliance i Relacji Zewnętrznych Celsa Huta Ostrowiec. To jest droga wewnętrzną huty, z której korzystają lokalne przedsiębiorstwa. Niestety żadna firma nie zadeklarowała chęci uczestniczenia w kosztach utrzymania infrastruktury drogowej, którą od wielu lat bezpłatnie użytkują. Koszt remontu tego odcinka jest szacowany na kilkanaście milionów złotych. Huta chętnie rozpatrzy inicjatywy współfinansowania poprawy jakości komunikacji samochodowej w tym rejonie przez korzystających z niej kierowców i podmioty trzecie.
Z analizy dokumentów przedmiotem przetargu jest budowa w systemie zaprojektuj i wybuduj drogi publicznej o łącznej długości około 1,935 km, składającej się z dwóch odcinków: pierwszy z nich o długości około 0,961 km połączy ulicę Samsonowicza z ulicą Antoniego Hedy ps. „Szary” (dawna ul. J. Gulińskiego), zaś drugim będą stanowić drogi publiczne gminne o długości około 0,974 km okalające tereny inwestycyjne, ze skrzyżowaniem i wyprowadzeniem odnogi w kierunku południowym (od ul. Samsonowicza).

Print Friendly, PDF & Email

One thought on “Zmieni się układ komunikacyjny w sąsiedztwie Celsy Huty Ostrowiec

  • 13 kwietnia 2021 at 14:48
    Permalink

    Celsa jest właścicielem drogi ale nic na niej nie będzie robić to drogo kosztuje żałosny sposób myślenia Oddajcie tą drogę powiatowi albo miasto oni na pewno coś z tym zrobią.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *