Fałszywy pracownik banku zarobił 4.000 złotych

W dniu 20 kwietnia 2021 r., ok godz. 15.30, do mieszkanki Ostrowca Świętokrzyskiego zatelefonował mężczyzna podający się za pracownika banku. Okłamał kobietę mówiąc, że ktoś zdobył dane do jej konta i planuje ukraść z niego pieniądze.

-Następnie kobieta została połączona z „pracownią działu technicznego”, która poprosiła ją aby zainstalowała aplikację dającą zdalny dostęp do jej pulpitu –mówi aspirant Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim. Nieświadoma niczego 36-latka postępowała zgodnie ze wskazówkami oszustów, między innymi zatwierdzając dwie wypłaty blikiem po 2.000 złotych. Pieniądze po kilku minutach miały wrócić na jej konto jednak tak się nie stało i dlatego też pokrzywdzona skontaktowała się z infolinią banku, gdzie dowiedziała się, że z jej konta zniknęło 4.000 złotych.

Policjanci ostrzegają przed oszustami. Mówią, że pierwszy kontakt z ofiarą następuje zwykle przez e-mail, telefon lub komunikator.
Proszą o zainstalowanie programu do zdalnego pulpitu i zalogowanie się na konto bankowe.

-Przede wszystkim nie udostępniajmy nikomu swojego konta bankowego i danych do logowania –dodaje aspirant Ewelina Wrzesień. Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania naszych danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłączmy się i zadzwońmy do biura obsługi klienta banku. Jeśli „konsultant” proponuje nam zainstalowanie jakiegoś oprogramowania, możemy być pewni, że to oszustwo.

Przestępcy są coraz sprytniejsi i coraz częściej za takimi czynami stoją zorganizowane grupy, często działające poza granicami kraju. W przypadku wątpliwości doradźmy się w autoryzowanych placówkach nie szukajmy przypadkowych porad w sieci na własną rękę, to może zakończyć się dla nas całkowitą utratą wszystkich oszczędności.

Policjanci radzą, aby w przypadku każdej podejrzanej rozmowy z nieznajomym, niezwłocznie rozłączyć się (odłożyć słuchawkę) i zadzwonić na numer alarmowy 112. W przypadku, gdy już przelaliśmy pieniądze albo podaliśmy dane do logowania, trzeba jak najszybciej skontaktować się z Policją oraz bankiem. Szybka reakcja daje bowiem szansę na zablokowanie lub cofnięcie transakcji!

fot. zdjęcie poglądowe

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *