Jak zachować zdrowie podczas kwarantanny?

Epidemia koronawirusa odmieniła naszą codzienność i nawyki wypracowywane przez wiele osób latami. Kolejne obostrzenia, przejście licznych firm na pracę zdalną, brak możliwości licznych wyjazdów czy wychodzenia w ulubione miejsca sprawił, że nasza kondycja fizyczna i psychiczna znacząco spada.

Jak zachować dobre zdrowie podczas kwarantanny? Przeczytaj sprawdzone porady i spróbuj odnaleźć się w nowej sytuacji.

Zadbaj o zdrową dietę

Twoją rodzinę czeka kilkunastodniowa kwarantanna? Zamknięcie przez tak długi czas w domu nie sprzyja zdrowiu. Siedzący tryb życia, brak zewnętrznych bodźców i powtarzalność każdego dnia mogą bardzo silnie wpływać nie tylko na psychikę, ale i ogólną kondycję. Zmniejszona dawka codziennego ruchu sprawia, że wiele osób skazanych na przymusową kwarantannę narzeka na dodatkowego kilogramy. Nie chcesz, aby wskazówka Twojej wagi zatrzymywała się na coraz większych wynikach? Zadbaj o niskokaloryczną dietę. Pamiętaj jednak, że musi być ona jednocześnie zdrowa. Ważne, aby była urozmaicona i bogata w różne składniki odżywcze.

Cały dzień spędzony w domu sprzyja podjadaniu. Z tego powodu zadbaj, aby nie sięgać po słodkie lub słone przekąski. Ulubiony batonik możesz zamienić na musli czy jogurt, a paczkę chipsów na suszone owoce, ziarna słonecznika czy pokrojone w paski warzywa. Posiłki staraj się jeść o stałych porach – w końcu teraz masz więcej czasu na ich samodzielne przygotowywanie. Wybieraj potrawy bogate w witaminy i mikroelementy, uzupełnione o białko i zdrowe tłuszcze. Unikaj soli, cukru, niezdrowych tłuszczy zwierzęcych oraz pokarmów wysoko przetworzonych. Sięgaj po kasze, pełnoziarniste pieczywo, chudy drób, ryby oraz świeże owoce i warzywa.

Pamiętaj o suplementacji

Zestresowany i przemęczony organizm może potrzebować wsparcia. Przyjmuj witaminę C i E oraz magnez, który działa uspakajająco. Masz problemy ze snem? Brak ruchu i spędzania czasu na świeżym powietrzu mogą powodować bezsenność lub wręcz przeciwnie – nadmierną ospałość. Melatonina CBD  to produkt, który pomoże Ci uregulować Twój naturalny zegar biologiczny. Olejek CBD pomoże w prawidłowej pracy układu nerwowego i ukoi rozdrażnienie, a melatonina zredukuje negatywne objawy związane z działaniem niebieskiego światła (na kwarantannie z pewnością spędzasz naprawdę dużo czasu przed TV i ekranem komputera).

Nie zapominaj o wodzie

Wypracuj nawyk, aby pić co najmniej 2 litry wody dziennie.  Dzięki temu prawidłowo nawodnisz organizm. Możesz przygotować sobie dzbanek z wodą mineralną (lub przegotowaną wodą z dodatkiem soku z cytryny) i „umówić się ze sobą”, że wypijesz jego zawartość przed końcem dnia.

Regularny ruch jest konieczny

Podczas kwarantanny nie wolno Ci opuszczać swojego miejsca zamieszkania. Osoby mieszkające w domu jednorodzinnym z ogrodem są w nieco lepszej sytuacji, ponieważ mogą przebywać na świeżym powietrzu i nieco poruszać się w naturalnych warunkach. Gdy jednak mieszkasz w bloku, możesz czuć się przytłoczony brakiem aktywności. Siedzący tryb życia nie sprzyja jednak zdrowiu, dlatego pamiętaj, aby codziennie dostarczyć sobie dawkę ruchu.

Możesz ćwiczyć podczas pracy zdalnej przy biurku. Co jakiś czas odrywaj się od komputera, rozgrzewaj nadgarstki, rób kilka obrotów szyją, przeciągaj na boki i odrywaj stopy od podłoża. Możesz również zrobić kilka przysiadów czy pajacyków.
Wieczorem lub rano możesz zaplanować regularne treningi. Dobierz ćwiczenia dopasowane do swojej kondycji. Najlepiej, gdy taki trening będzie trwał minimum 30 minut dziennie. Do podstawowych ćwiczeń wystarczy Ci mata i 2 butelki wody w roli ciężarków. Możesz również jeździć na rowerku stacjonarnym, biegać na orbitreku, kupić hula hop, skakankę, piłkę do ćwiczeń lub inne akcesoria. Świetnym pomysłem będzie trening przy szeroko otwartym oknie – dzięki temu nieco dotlenisz swój organizm.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *