Ostrowiec Świętokrzyski kupi diesle od starachowickiego MAN-a? Ruszył przetarg na elektrobusy

Wszystko wskazuje na to, że Gmina Ostrowiec Świętokrzyski sięgnie po autobusy z silnikiem diesla marki MAN.

Tymczasem w piątek został ogłoszony przetarg na elektrobusy. W środę minął termin składania ofert w ogłoszonym przez Gminę Ostrowiec Świętokrzyski przetargu na dostawę dziewięciu  autobusów 12- metrowych z silnikiem diesla. Przedmiotem zamówienia była dostawa fabrycznie nowych niskopodłogowych, niskoemisyjnych pojazdów wyposażonych w silnik diesla o mocy min.
180 kW. Długość pojazdów określono na 11,8 -12,2 m, a pojemność na min. 70 podróżnych, z czego 25% na miejscach siedzących. Wymagany układ drzwi to 2-2-2. Autobusy mają klimatyzowane i dostosowane do 15-letniej eksploatacji.
– Na przetarg wpłynęły dwie oferty – mówi wiceprezydent Dominik Smoliński. MAN zaproponował 9,421 mln zł brutto, a Solaris ? 10,061 mln zł. W tej chwili obie oferty są oceniane. Przypomnę, że w budżecie mamy zabezpieczone 9,188 mln zł, jednak podczas sesji dokonaliśmy przesunięć z myślą o rozstrzygnięciu postępowania.
– Na początku września 2020 r. w Ostrowcu Świętokrzyskim testowany był MAN Lion?s City 12, zakupiony przez firmę Gryf. Ogólnie mówiąc był to dokładnie taki autobus, jaki zaoferowaliśmy w przetargu dla Ostrowca Świętokrzyskiego- mówi Marta Stefańska, Manager ds. Komunikacji MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o.
W miniony piątek ostrowiecki samorząd ogłosił postępowanie na zakup ośmiu autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. Gmina Ostrowiec Świętokrzyski wymaga autobusów o długości 11,8 – 12,2 m, mogących pomieścić min. 74 pasażerów, z czego co najmniej 25% na miejscach siedzących. Zgodnie z zamówieniem pojazd powinien być wyposażony w drzwi w układzie 2-2-2, które otwierają się do wewnątrz. Zamawiający nie opublikował jeszcze specyfikacji zamówienia.
Wykonawca ma też dostarczyć pięć stacji ładowania zajezdniowych. Infrastruktura do ładowania obejmuje trzy podwójne ładowarki stacjonarne, każda o mocy min. 2×40 kW, do ładowania sześciu pojazdów oraz dwie ładowarki szybkiego ładowania, każda o mocy min. 150 kW, do ładowania dwóch pojazdów.
– Co do autobusów elektrycznych, mamy podpisana umowę z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na dofinansowanie rzędu 15 mln zł- mówi wiceprezydent Dominik Smoliński. 

Termin składania ofert mija 1 grudnia 2021 roku. 

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *