Ostrowiecka piekarnia i cukiernia Skalski Cakes&Cafe podbija galerie handlowe w całej Polsce

Piekarskie i cukiernicze produkty na bazie naturalnych składników, napoje od lokalnych wytwórców, bogaty wybór kaw, czy dania obiadowe do szybkiego przyrządzenia, złożone również z naturalnych, dietetycznych i ekologicznych składników – tak m.in. przedstawia się oferta rozwijającej się w centralnej i południowej Polsce sieci piekarni, a jednocześnie cukierni Skalski Cakes&Cafe.
Swoją działalność rozpoczęły: w warszawskich galeriach handlowych – Atrium Targówek, Atrium Reduta i Atrium Promenada, Galerii Korona Kielce, Centrum Handlowe Echo w Radomiu oraz Skende Shopping przy Ikea w Lublinie.
Przytulne wnętrze z elementami brązowo bordowymi zachęcające do kupienia tu wypieczonych z naturalnych składników chleba, ciast, tortów, a także obiadowych dań czy napojów, także dietetycznych, a przy okazji wypicia jednej z bogatej oferty kaw – tak przedstawia się otwarty właśnie lokal Skalski Cakes&Cafe w warszawskiej galerii handlowej Promenada. To kolejna piekarnia – cukiernia, jaką w ramach nowego konceptu Cakes&Cafe, rozwija w centralnej i południowej Polsce ostrowiecka rodzinna firma piekarsko cukiernicza Skalski. Naturalną lokalizacją dla piekarnio cukierni Skalski Cakes&Cafe są obszary sklepowo gastronomiczne przy hipermarketach, a przede wszystkim – galerie handlowe. Dlatego właśnie najnowszy lokal tego konceptu zaczyna działać w warszawskiej galerii Atrium Promenada.


– Współpraca przy takich lokalizacjach wręcz wymusza rozwój firmy w modelu biznesowym, żeby spełnić wymagania takich partnerów jak galerie handlowe – mówi Anna Głowacz -Mazur, specjalistka ds. reklamy i marketingu Piekarni Skalski. Tłumaczy, że celem jest stworzenie ogólnopolskiej marki. – To mają być miejsca, w których można kupić pyszne ciasto i pieczywo, zjeść rzemieślnicze lody, które sami robimy lub kupić przygotowany w oparciu o naturalne produkty posiłek. To będą dania na wynos, ale dalekie od fast foods.

Tłumaczy, że dlatego zaproszono do współpracy inne firmy lokalne, opierające się na tych samych zasadach. Dlatego w Skalski Cakes&Cafe będą półki z produktami ekologicznymi od lokalnych producentów.
– Tacy producenci nie mieliby inaczej szans, żeby wejść na stałe do galerii handlowych. A my np. znaleźliśmy miłośnika kawy, który koło Warszawy ma palarnię. W efekcie mamy świetną i niepowtarzalną kawę pod własną marką. Takich przykładów jest, i będzie coraz więcej – dodaje Anna Głowacz -Mazur.
Do standardowego wyposażenia lokali Skalski Cakes&Cafe należą m.in. najnowocześniejsze piece fi rmy Wiesheu – do wypieku pieczywa czy ciastek na miejscu, z przywiezionych prosto z głównego zakładu produkcyjnego składników. Nad ladą znajduje się też instalacja digital signage z umieszczonym na jednym z monitorów cennikiem. Wykorzystane tu oprogramowanie umożliwia np. automatyczne promocje. Wszystko po to, aby jak najlepiej zaprezentować unikalną ofertę piekarni Skalski.
– Mało który klient wie, że np. kupuje u nas świeże pieczywo, nie mrożone, bez konserwantów i polepszaczy, na zakwasach, które sami robimy. W ten sam sposób powstają nasze ciasta, na naturalnych surowcach, bez użycia jakichś półproduktów. Myślę, że mamy się czym pochwalić – mówi Grzegorz Skalski, właściciel. Tłumaczy, że rynek jest coraz trudniejszy, konkurencja coraz silniejsza, a koszty są coraz wyższe.

– Uznaliśmy, że trzeba zrobić krok do przodu, rozwinąć się i stworzyć markę ogólnopolską, skierowaną do kolejnych klientów. Chcemy wykorzystać nasze atuty, przede wszystkim to, że opieramy się na lokalnych i naturalnych produktach- dodaje Grzegorz Skalski.
Nowa marka będzie rozwijana równolegle do już istniejącej sieci sprzedaży. Skalski Cakes&Cafe, bo o niej mowa, będzie można znaleźć przede wszystkich w dużych centrach handlowych.
Pewne, w tym funkcjonujące już, lokalizacje to m.in. trzy galerie w Warszawie – Atrium Targówek, Atrium Reduta i Atrium Promenada, a niebawem także – Galeria Korona Kielce, Centrum Handlowe Echo w Radomiu oraz Skende Shopping przy Ikea w Lublinie.
Drugim, rozwijanym równolegle z piekarniami Skalski Cakes&Cafe formatem firmy jest współpraca z siecią Carrefour w małych i średnich miejscowościach w centralnej i południowej, a także wschodniej Polsce. Piekarnia w 2021 r. otworzyła wspólnie z tą siecią handlową cztery sklepy, a kolejne trzy ruszą do końca tego roku. W tym formacie znajduje się pond 300 produktów, wypieków i podobna liczba produktów spożywczych, w cenach zbliżonych do tych w dużych marketach – by konsumenci z mniejszych miejscowości mieli je od razu u siebie na miejscu i mogli tam zrobić kompleksowe zakupy. Skalski wystawia tam także nabiał czy owoce od lokalnych producentów. Pierwszy wspólny punkt – z logo Skalski i Carrefour – otwarty został we wrześniu 2021.
Mająca swoją siedzibę w Ostrowcu Świętokrzyskim Piekarnia Skalski to jedna z najstarszych tego typu rodzinnych firm w regionie świętokrzyskim. Jej historia sięga co najmniej lat trzydziestych XX wieku, kiedy Ignacy Gierzkowski, założyciel piekarni, razem z żoną, prowadził piekarnię w Kunowie. Po wojnie małżonkowie uruchomili piekarnię w Ostrowcu Świętokrzyskim. Dziś zakład prowadzony przez ich wnuka, Grzegorza Skalskiego, słynie z produkcji kilkudziesięciu rodzajów tradycyjnego pieczywa bez polepszaczy oraz domowych ciast. Świeże wypieki docierają do sklepów na terenie trzech województw – świętokrzyskiego, mazowieckiego i podkarpackiego. 

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *