Nieświadoma niczego straciła tysiąc złotych

W dniu 3 lutego 2022 r., ok. godz. 17, 33-letnia mieszkanka otrzymała za pomocą komunikatora internetowego wiadomość od znajomego z prośbą o pożyczenie pieniędzy i przesłanie mu w tym celu dwóch kodów BLIK. Nieświadoma niczego dała wiarę oszustowi i straciła łącznie 1.000 złotych. Po chwili z ostrowczanką skontaktował się jej znajomy, który chciał ją przestrzec, aby nikomu nie wysyłała żadnych pieniędzy, ponieważ ktoś włamał się na jego konto na portalu społecznościowym i próbuje wyłudzić od jego znajomych pieniądze.

-Wyłudzanie pieniędzy poprzez uzyskaniu kodu BLIK od ofiary to nowa forma działania oszustów ?mówi podkomisarz Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim. Przestępca po włamaniu się na konto na portalu społecznościowego danej osoby, wysyła za pomocą komunikatora do jej znajomych informację z prośbą o pożyczenie pieniędzy, tłumacząc się nagłą potrzebą. Następnie prosi swoją ofiarę o podanie kodu BLIK, dzięki któremu może wypłacić pieniądze z bankomatu. Niczego nieświadoma ofiara jest przekonana, że pożyczyła pieniądze właśnie swojemu znajomemu.

Policjanci apelują, abyśmy zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnili się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa. Warto osobiście spotkać się ze znajomym lub zadzwonić i porozmawiać, czy naprawdę potrzebne są mu pieniądze. Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je. Nie otwierajmy też maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *