Gmina Ostrowiec Świętokrzyski podpisała umowę na elektrobusy od firmy MAN (zdjęcia)

W budynku powstającej nowej bazy Miejskiego Zakładu Komunikacji prezydent Jarosław Górczyński, skarbnik Sławomir Kijak oraz Małgorzata Durda pełnomocnik MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. podpisali umowę na dostawę ośmiu egzemplarzy fabrycznie nowych autobusów miejskich zeroemisyjnych o napędzie elektrycznym.

Zawarty kontrakt przewiduje ponadto budowę zaplecza technicznego w postaci montażu pięciu stacji ładowania zajezdniowego i jednej stacji transformatorowej. Przeszkolonych zostanie również dwudziestu kierowców oraz dziesięciu mechaników w zakresie obsługi pojazdów zeroemisyjnych. Umowa opiewa na kwotę 20,312 mln zł brutto i ma zostać zrealizowany do 28 stycznia 2023 roku.

– Powstająca baza spółki miejskiej MZK oraz zakup nowych autobusów zeroemisyjnych będzie nową jakością komunikacji miejskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim- mówił podczas konferencji prezydent Jarosław Górczyński. Jest to jedna z wielu inwestycji miejskich w spółkę komunikacyjną w naszym mieście. Zakontraktowaliśmy już dziewięć pojazdów z napędem diesla, sześć z napędem hybrydowym, w tej chwili podpisaliśmy kontrakt na pierwszą pulę autobusów elektrycznych, będą jeszcze kolejne. Dzięki racjonalnemu podejściu udało nam się wynegocjować naprawdę dobre ceny w porównaniu do innych miast.

– Cieszę się, że jesteśmy zwycięzcami tego postępowania przetargowego. Jestem pewna, że wywiążemy się z terminu dostawy, co więcej będziemy chcieli te autobusy dostarczyć Państwu jeszcze w tym roku. Miło nam, że to także kolejny kontrakt i jesteśmy w Ostrowcu Świętokrzyskim, by po raz kolejny podpisać umowę. Jestem pewna, że mieszkańcy będą zadowoleni z wyboru- stwierdziła podpisując umowę Małgorzata Durda z MAN Truck & Bus Polska Spółka z o.o.

Głównym przedmiotem zamówienia była dostawa ośmiu autobusów elektrycznych. Zamawiający wymagał autobusów o długości 11,8-12,2 m (+/- 0,10 cm), mogących pomieścić min. 74 pasażerów, z czego co najmniej 25% na miejscach siedzących. Zgodnie z zamówieniem pojazdy powinien być wyposażony w drzwi w układzie 2-2-2, które otwierają się do wewnątrz. Wymagana była niska podłoga na całej długości autobusu. Przewidziano klimatyzację oraz ogrzewanie realizowane przez grzejniki konwektorowe i nagrzewnice wykorzystujące ciepło z układu chłodzenia silnika lub z niezależnego ogrzewania.

Print Friendly, PDF & Email