Straciły przez łatwowierność

W dniu 23 marca 2022 r dwie mieszkanki powiatu ostrowieckiego padły ofiarą oszustwa za pomocą kodu BLIK.

 -Z relacji 40-latki wynikało, że na jej konto społecznościowe nieznany sprawca dokonał włamania, po czym do jej znajomych wysłał prośbę o pożyczkę pieniędzy ?mówi podkomisarz Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim. Niestety, dwie znajome kobiety dały wiarę oszustowi i przesłały mu kod BLIK. Każda z kobiet myśląc, że pomagają swojej koleżance straciła po 1.000 złotych.

Cyberprzestępcy działają w ten sposób, że włamują się na konto ofiary na portalu społecznościowym, a następnie wysyłają za pomocą komunikatora do jej znajomych informację z prośbą o pożyczenie pieniędzy, tłumacząc się nagłą potrzebą. Następnie proszą swoją ofiarę o podanie kodu BLIK, dzięki któremu mogą wypłacić pieniądze z bankomatu. Niczego nieświadoma ofiara jest przekonana, że pożyczyła pieniądze swojemu znajomemu.

Policjanci apelują, by zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnić się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa. Warto osobiście spotkać się ze znajomym lub zadzwonić i porozmawiać, czy naprawdę potrzebne są mu pieniądze. Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je. Nie otwierajmy też maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników.

Print Friendly, PDF & Email