Poczekamy na elektryczne hulajnogi. Wcześniej rower miejski?

Elektryczne hulajnogi, które miały być hitem lata w Ostrowcu Świętokrzyskim, mogą dotrzeć do naszego miasta, ale później. Zniecierpliwieni ostrowczanie zastanawiają się, czy w ramach realizacji zadań z ekologicznego transportu nie można wprowadzić takiej usługi.
W Ostrowcu Świętokrzyskim miały pojawić się hulajnogi elektryczne marki Bolt, które są dostępne w ponad trzydziestu miastach na terenie Polski. Warto też wiedzieć, że Bolt ma 100 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.
– Dla Bolt rozwój usług zielonej mikromobilności jest bardzo ważny. Dlatego prowadzimy rozmowy z władzami miast i badamy lokalne rynki. Tak też jest i w przypadku Ostrowca Świętokrzyskiego, w którym mamy nadzieję w przyszłości się pojawić- mówi Martyna Kurkowska, press oficer Bolt.
– Liczymy, że firma, która zainteresowała się uruchomieniem hulajnóg miejskich w Ostrowcu Świętokrzyskim, nie zrezygnuje z realizacji sowich planów – przyznaje wiceprezydent Dominik Smoliński.
Tymczasem w mediach społecznościowych pojawiają się propozycje, aby to na samorządzie był ciężar utworzenia systemu hulajnóg miejskich obok roweru miejskiego.
– Co do roweru miejskiego rozważamy uruchomienie tego rozwiązania najwcześniej w roku przyszłym – mówi wiceprezydent Dominik Smoliński – jest to po pierwsze uzależnione od uruchomienia funduszy unijnych w nowej perspektywie finansowej, zaś po drugie od uzyskania dofinansowania na budowę kolejnych ścieżek rowerowych na terenie miasta połączonych z miejscami obsługi rowerów. Co do hulajnóg, są to mniejsze urządzenia, które są trudniejsze do upilnowania. Obawiamy się też, że budowanie nowego systemu pod takie urządzenia mogłoby się okazać zbyt kosztowne. Firmy, które tworzą rozwiązania pod hulajnogi w miastach podobnych do Ostrowca Świętokrzyskiego, czy większych, są gotowe do wprowadzenia tego typu rozwiązań i należy się raczej opierać na ich doświadczeniach i wdrożeniach, niż tworzyć system od nowa. Dlatego też skupiamy się na odpowiednim przygotowaniu planu mobilności miejskiej oraz projektu do Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej i rozpoczęcia wprowadzania miejskiego roweru, być może w kolejnym roku.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.