Pożar w pociągu relacji Ostrowiec Świętokrzyski- Kraków! Ewakuowano pasażerów! „Te składy to gruzy”

W Święto Niepodległości doszło do groźnego pożaru w pociągu relacji Ostrowiec Świętokrzyski- Kraków. Na stacji w Sędziszowie ewakuowano 150 pasażerów. Nasi czytelnicy korzystający z tej popularnej linii zgłaszali nam już wcześniej uwagi co do stanu technicznego składów.

Jak informował media brygadier Tomasz Szymański, rzecznik Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Jędrzejowie, paliła się instalacja elektryczna w jednym z przedziałów. Strażacy musieli dotrzeć do przewodu i częściowo rozebrać elementy wagonu. Wcześniej ewakuowano 150 pasażerów, którzy w dalszą podróż wyruszyli pociągiem zastępczym.

Tymczasem od naszych czytelników korzystających z linii Ostrowiec Świętokrzyski- Kraków słyszeliśmy uwagi co do stanu technicznego kursujących składów.

– Linię Ostrowiec Świętokrzyski- Kraków obsługują ją „dość leciwe” składy choć jeszcze kilkanaście miesięcy wcześniej były to nowoczesne pociągi. Obecne składy to gruzy! Co się stało? -pyta nasz czytelnik.

-Do obsługi  połączeń w obowiązującym rozkładzie jazdy, kierowany jest tabor zmodernizowany- odpowiadał nam w minionym tygodniu zespół prasowy POLREGIO. Jednak ze względu na liczne przeglądy techniczne wynikające z DSU (Dokumentacja Systemu Utrzymania) dopuszczającej składy do obsługi pasażerskiej oraz zdarzające się awarie, do obsługi połączeń w tym czasie kierowany jest tabor starszego typu, który jednak spełnia wszystkie wymogi warunkujące dopuszczenia do eksploatacji. Jednocześnie dobiegają końca planowane duże przeglądy techniczne dwóch pojazdów ED78, będących własnością województwa świętokrzyskiego, które zaplanowane są do obsługi połączeń Ostrowiec Świętokrzyski – Kraków Główny. Wydłużony czas realizacji spowodowany został wydłużonymi terminami dostaw podzespołów.

Fot. KP PSP w Jędrzejowie

Print Friendly, PDF & Email

4 thoughts on “Pożar w pociągu relacji Ostrowiec Świętokrzyski- Kraków! Ewakuowano pasażerów! „Te składy to gruzy”

  • 14/11/2022 at 12:13
    Permalink

    30 Listopdad -Krakow- Ostrowiec wypadlo okno na pasazerke ! okno !!!!

    Reply
  • 15/11/2022 at 10:37
    Permalink

    Moja wnuczka bardzo często korzysta z tych dziedowskich usług bilety b. Drogie wstyd żeby pociągi takie puszczac w tak daleką podróż za każdym razem się boi jak ma wsiadać a do Krakowa jedzie 4godz zenada i zróbcie coś z tym dziadostwem

    Reply
    • 15/11/2022 at 14:36
      Permalink

      Moja córka często korzysta z jazdy pociągiem trasa ostrowiec – Kraków. Pociągi które są puszczane na tak długiej trasie to staruszki nie nadające się do podróżowania. Skargi nic nie pomagają.. Podróż takim pociągiem to katorga. I niech prezes nie gada głupot że puszczane są nowsze pociągi na tej trasie bo to kłamstwo. Jeśli tak jest to proszę o informację o której godz i w jakie dni to się odbywa to poprostu podróż będziemy planować na te dni.

      Reply
  • 16/11/2022 at 19:32
    Permalink

    DSU warunkuje dopuszczenie do eksploatacji – ciekawe 😀 Ja byłem uczony, że DSU (Dokumentacja Systemu Utrzymania) zawiera wykaz czynności związanych z utrzymaniem pojazdu kolejowego -> cykle przeglądowo – naprawcze wraz z wymaganiami/ arkuszami kontrolno- pomiarowymi i.t.d. Dopuszczenie pojazdu kolejowego do eksploatacji jest możliwe jeśli pojazd ten posiada Świadectwo/Zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji. zgodność z typem lub dopuszczenie do obrotu. No ale po za tym to komisarz odbiorczy lub osoba wyznaczona musi mu wystawić Przywrócenie do eksploatacji i to jest dokument który pozwala na włączenie pojazdu do eksploatacji.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *