Po naszej interwencji: Kolejowe połączenia z Krakowem przywrócone!

Mamy dobrą wiadomość dla pasażerów pociągów na linii Ostrowiec Świętokrzyski – Kraków Główny. Od 1 stycznia 2023 wraca codzienne połączenie o godz. 8.53 , a w niedziele o 16.15. Podróżujący będą się jednak musieli liczyć z przesiadką w Kielcach. Codziennie o godz. 8.53 będzie z Ostrowca Świętokrzyskiego do Kielc wyruszał pociąg POLREGIO, skąd z kolei po przesiadce będzie można o godz. 10.32 pojechać do Krakowa i być na miejscu o godz. 12.44.
Z kolei w niedzielę pociąg POLREGIO będzie wyruszał z Ostrowca Świętokrzyskiego o godz. 16.15, na 17.55 zaplanowano jego dojazd do Kielc, skąd po przesiadce wyruszy kolejny skład POLREGIO do Krakowa o godz. 18.24.
Przypomnijmy, że usunięcie niektórych z popularnych połączeń na linii Ostrowiec Świętokrzyski – Kraków Główny obnażyło relacje pomiędzy Urzędami Marszałkowskimi w Kielcach i Krakowie.
Anna Grzela, Dyrektor Departamentu Infrastruktury, Transportu i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego podzieliła nasz pogląd na temat negatywnych skutków likwidacji kursów nie tylko pociągu POLREGIO Ostrowiec Świętokrzyski- Kraków Główny, ale twierdziła, że doszło do tego w wyniku „presyjnej polityki Samorządu Województwa Małopolskiego i wysuwanych od początku 2022 r. żądań „porwania” długich połączeń relacji Ostrowiec Św. – Kraków na stacji Kielce”.
Jak usłyszeliśmy w Urzędzie Marszałkowskim w Krakowie uruchamiane od kilku lat połączenia kolejowe relacji Kraków – Ostrowiec Świętokrzyski są jednymi z najdłuższych relacji uruchamianych przez Spółkę POLREGIO, bowiem długość całej trasy przekracza 220 kilometrów. Na tak długiej trasie występuje bardzo nierównomierne zapełnienie pociągów, co powoduje trudności z zapewnieniem odpowiedniej podaży miejsc dla podróżnych. Ponadto występują komplikacje w kwestii dostosowania rozkładu jazdy do potrzeb podróżnych na całej trasie przejazdu.
Tymczasem jak akcentowała Magdalena Opyd p.o. rzecznika prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, to obowiązkiem każdego organizatora publicznego transportu zbiorowego jest zapewnienie odpowiedniego standardu obsługi pasażerów na terenie, za który odpowiada.

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego informuje:
W związku z ograniczeniami w połączeniach na trasie Ostrowiec Świętokrzyski – Kraków, zostały podjęte działania mające na celu zminimalizowanie niedogodności na terenie naszego województwa. W wyniku ustaleń ze spółką Polregio S.A od stycznia 2023 r. planowane jest uruchomienie połączeń:
– Ostrowiec Świętokrzyski godz. odjazdu pociągu 8:53 przyjazd stacja Kielce godz. 10:24 – połączenie codzienne
– Ostrowiec Świętokrzyski godz. odjazdu pociągu 16:15 przyjazd stacja Kielce godz. 17:55 – do 14 stycznia połączenie realizowane w niedzielę od 15 stycznia codzienne
– Skarżysko Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski (pociąg skomunikowany z pociągiem relacji Kielce – Skarżysko Kamienna) godzina odjazdu pociągu 10:16 przyjazd stacja Ostrowiec Świętokrzyski godz. 11:07 do 14 stycznia połączenie realizowane w niedzielę od 15 stycznia, zmiana godziny na 9:16 oraz połączenie realizowane codzienne
– Kielce godz. odjazdu pociągu 16:26 przyjazd stacja – Ostrowiec Świętokrzyski godz. 17:55 połączenie realizowane codziennie
– Kielce godz. odjazdu pociągu 19:55 przyjazd stacja – Skarżysko Kamienna godz. 20:42 od 15 stycznia połączenie realizowane codziennie
Powyższe godziny są prognozowane i mogą nastąpić przesunięcia. Decyzja po stronie zarządcy infrastruktury PKP PLK S.A

fot. Tomasz Barski

Print Friendly, PDF & Email

2 thoughts on “Po naszej interwencji: Kolejowe połączenia z Krakowem przywrócone!

  • 28 grudnia 2022 at 08:18
    Permalink

    A kiedy wróci pociąg Ostrowiec Świętokrzyski – Wrocław Główny? Zainteresował się ktoś tym połączeniem? Z informacji od Polregio dowiedziałem się że tego połączenia nie będzie a to jest niestety bardzo zła wiadomość.
    Pociąg który przynosił dochód i którym podróżowało sporo pasażerów i się go nie uruchamia ponownie to strzał w kolano przez Świętokrzyskie Polregio.

    Reply
  • 28 grudnia 2022 at 23:10
    Permalink

    To może ktoś się jeszcze zainteresuje brakiem oświetlenia przejścia w poziomie torów z peronu na plac dworcowy? Tam można zęby wybić idąc z pociągu po zmroku. Kolejna kwestia dlaczego nie buduje się w ramach prowadzonych prac przejścia podziemnego tylko remontuje się kładkę bez wind?

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *