Zamknij

Opakowania plastikowe jako narzędzie marketingowe dla małych przedsiębiorstw spożywczych

04:12, 03.07.2023 Redakcja Gazety Ostrowieckiej
Skomentuj

W dobie globalizacji i ogromnej konkurencji małe przedsiębiorstwa spożywcze mają duży problem z pozyskaniem nowych, lojalnych klientów. Nie dysponują tak dużym budżetem reklamowym jak międzynarodowe korporacje. Muszą więc rozważnie inwestować, wybierając rozwiązania, dzięki którym będą w stanie wyróżnić się na tle konkurencji. Co zrobić, żeby opakowanie produktu stało się narzędziem marketingowym?

Opakowanie jako narzędzie reklamy - dlaczego jest tak ważne?

Opakowanie pełni istotną funkcję w procesie sprzedaży. Nie tylko chroni produkt przed uszkodzeniem, zanieczyszczeniem czy działaniem warunków atmosferycznych. Pełni także funkcję marketingową. Pozwala odróżnić markę od konkurencji, np. za pomocą charakterystycznego kształtu, odpowiednio dobranej kolorystyki, chwytliwego hasła na etykiecie czy ciekawej grafiki. Opakowanie ma ogromne znaczenie dla budowania rozpoznawalności marki, co przekłada się na wyniki sprzedażowe.

Co istotne, stworzenie opakowania, które przyciągnie uwagę odbiorców, leży w zasięgu nie tylko dużych firm, ale także małych przedsiębiorstw, które dopiero wchodzą na rynek. W przypadku podmiotów, które stawiają pierwsze kroki w branży spożywczej i chcą konkurować z większymi graczami, dobór odpowiednich działań marketingowych ma kolosalne znaczenie dla przyszłości marki.

Opakowanie bywa nazywane wizytówką firmy i niemym sprzedawcą. Pojemnik wraz z etykietą (np. https://www.plast-box.com/produkty/opakowania-i-wiadra-spozywcze/) jest źródłem informacji nie tylko o samym produkcie, ale także o marce. Przekazuje jej wartości i cele. Dlatego musi współgrać z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej marki i jej tone of voice, czyli unikalnym tonem komunikacji.

Jak wykorzystać opakowanie plastikowe w strategii marketingowej małej firmy?

Zadbaj o etykietę

Tworząc etykietę produktu spożywczego, musisz pamiętać o tym, że oprócz funkcji marketingowej pełni także funkcję informacyjną. Dlatego oprócz zapadającego w pamięć hasła czy kreatywnej grafiki muszą się tam znaleźć także takie informacje jak nazwa producenta, skład czy data przydatności do spożycia.

Opowiedz historię marki

Stwórz opowieść marki. Wykorzystaj storytelling. Opowiedz historię powstania firmy, wspomnij o przeciwnościach, które stanęły Ci na drodze i które, dzięki ciężkiej pracy, udało Ci się pokonać. Jak to zrobić, mając do dyspozycji tak niewiele miejsca? Postaw na wiadro plastikowe z etykietą zawierającą kod QR, który przeniesie konsumentów do strony internetowej firmy, gdzie znajdą obszernie opisaną historię. Zachęć klientów do wejścia w interakcję z marką, oferując kod rabatowy po zeskanowaniu kodu.

Ogranicz koszty produkcyjne

Jak zminimalizować koszt produkcji opakowania, nie tracąc wysokiej jakości? Ciekawym rozwiązaniem jest zadrukowanie opakowania w 50% za pomocą technologii IML. Dzięki temu można znacznie ograniczyć ilość wykorzystanego surowca pierwotnego i obniżyć koszt produkcji pojedynczego opakowania (co przy kilkuset czy kilku tysiącach sztuk będzie już odczuwalne). Dodatkowo, dzięki temu jeszcze lepiej wyeksponujesz swój produkt.

Producent opakowań i wiader plastikowych Plast-Box oferuje pojemniki z wysokiej jakości tworzywa sztucznego dla sektora spożywczego, które można wykorzystać jako skuteczne narzędzie promocji marki.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrowiecka.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%