Zamknij

Duża obwodnica Ostrowca w uzupełnieniu. "Tego pociągu chyba się już nie zatrzyma"

17:20, 11.09.2024 Aktualizacja: 17:24, 11.09.2024
Skomentuj

Wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9 zaczyna przypominać wieloodcinkowy serial. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad oddział w Kielcach złożyła kolejny wniosek na uzupełnienie braków. Mieszkańcy, którzy liczyli, że inwestycję da się zablokować na jednym ze swoich facebookowych profili czują się oszukani i mówią wprost: „ Tego pociągu się już chyba nie zatrzyma”.

- 30 sierpnia br. pełnomocnik Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad złożył kolejne pismo o przedłużenie terminu na uzupełnienie braków we wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9- mówi nam Angelina Kosiek Rzecznik Prasowy Wojewody. Jak tłumaczono, z uwagi na „wysoki stopień skomplikowania sprawy”, poproszono o wyznaczenie nowego terminu do 30 września br. Wojewoda świętokrzyski przychylił się do tego wniosku.

Jak wyjaśnia Małgorzata Pawelec-Buras Główny Specjalista ds. Komunikacji kieleckiej GDDKiA zakres uzupełnień obejmuje materiały dotyczące aktualizacji map zawierających projekty podziału nieruchomości. Jak też słyszymy uzupełnienia nie wpływają na zakres ani parametry techniczne inwestycji.

Na tym nie koniec bowiem mieszkańcy działek zlokalizowanych w okolicach przebiegu inwestycji związanej z budową obwodnicy informują nas o prowadzonych pracach.

- Odwierty geologiczne prowadzone są na potrzeby opracowania Projektu Technicznego oraz Projektu Wykonawczego- mówi Małgorzata Pawelec-Buras Główny Specjalista ds. Komunikacji kieleckiej GDDKiA. To zakres dokumentacji projektowej, który nie jest wymagany do złożenia wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Projekty techniczne i wykonawcze są opracowywane już na etapie procedowania decyzji ZRID.

Przypomnijmy, że obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu DK9 na odcinku Rudka – Jacentów będzie miała ok. 12,9 km i biec będzie po nowym śladzie zgodnym z prawomocną decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach. Zaprojektowana została jako droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji planowana jest przebudowa dróg i ulic poprzecznych oraz budowa dodatkowych jezdni (umożliwiających obsługę terenów przyległych i połączenie z istniejącą siecią dróg).  Obwodnica rozpocznie się w Rudce na istniejącej DK9, dalej pobiegnie nowym śladem, omijając Ostrowiec Świętokrzyski od strony zachodniej i południowej, włączając się do DK9 w Jacentowie. Inwestycja przewiduje m.in. budowę dwóch węzłów drogowych (w Rudce i Miłkowie), dwóch skrzyżowań (w Szewnej i Jacentowie) oraz obiektów inżynierskich takich jak mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt.

Inwestycja budzi protesty wielu środowisk od poszkodowanych mieszkańców, bowiem pod budowę 13-kilometrowej drogi planowane jest przejęcie za odszkodowaniem ok. 27 domów mieszkalnych, a także firm z Ostrowca Świętokrzyskiego, które wydały wspólne oświadczenie, że nowa droga o tym standardzie nie rozwiązuje ich komunikacyjnych bolączek.   

- Krótko mówiąc urzędy mówią nam co innego a robią co im zlecono- czytamy na facebookowym profilu „NIE dla obwodnicy w Chmielowie” skupiających przeciwników inwestycji. Tego pociągu już się chyba nie zatrzyma i nie ważne czy to ma sens czy nie czy nasze być albo nie być się dla kogoś liczy to postępowanie wbrew jakimkolwiek zasadom i wartościom.

Przypomnijmy, że samorząd Ostrowca Świętokrzyskiego zaproponował inne rozwiązanie dotyczące skomunikowania miasta z transeuropejską siecią transportową TEN-T.

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

zatroskany zatroskany

2 5

Nikt w Ostrowcu tego pisowskiego gniota nie zatrzyma? A szkoda, mało się staracie, właściwie, to nic. A przecież, decyzja środowiskowa jest nieważn. Mało z tego, decyzja środowiskowa zakładała dużo dłuższy odcinek i w wersji dwujezdniowej. Dlaczego niepisowski wojewoda w ogóle się tym zajmuje? Skarżyć jego decyzje, na każdym etapie. Jeśli władze Ostrowca i powiatu tego nie zatrzymają, to będzie to ich totalna porażka. Rozbudowę S74 przez Kielce mieszkańcy blokują, więc do roboty. Więcej zaangażowania, ze strony mediów też. Władze Radomia walczą w ministerstwach o DK9 dwujezdniową do Skaryszewa, po nowym śladzie. Czyli można...

22:25, 11.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zatroskanyzatroskany

1 3

Nikt nie komentuje tej śmierdzącej sprawy. Nikt nie protestuje, a z władzą, to się nie rozmawia, tylko wysyła pisma i oczekuje rzetelnej odpowiedzi.

23:06, 12.09.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

Zarząd powiatu z absolutorium i wotum zaufania!

Z całym szacunkiem, to zwykłe cwaniakowanie. Takie votum jak nam sie serwuje to jest przedstawienie. Takie votum powinno odbywać się w referendum, a nie pokazywać nam show uwiązanych w układzie większościowym lokalnych bonzów, czy koalicji 13 grudnia. Czyli tych którzy siedzą w pierwszym rzędzie przy korycie. Gdybym chciał obejrzeć cyrk poszedł bym do cyrku. Rząd mie powinien mi tego fundować. Co byście powiedzieli gdyby mafia, która kolwiek, czy rodzina i kolesie tego Cygana od metody na wnuczka, zrobili sobie votum zaufania, żeby zalegalizować swój proceder.

Sralismazgalis

13:21, 2025-06-12

Wybraliśmy Ucznia Roku!

No o z czego się tu cieszyć.... Edukowalo się w tym mieście, a ile tych dzieciaków tu zostanie??? I tak krew w piach w tym mieście z kartonu.

PUSTY DZBAN

12:18, 2025-06-12

DK 9 potrzebuje pilnych remontów! Podpisz petycję!

Tu sie troche z tobą zgodze. Nasz lokalny PiS nie zrobil z tym za wiele jesli chodzi o nie nasze drogi tylko krajowe. Z prostej przyczyny. Byl na to za krótki. Nawet nie za cienki, poprostu za krótki. Kiedy spojżymy i przyjżymy się troche dalej niż temu co widać tuż za naszym płotem, to PiS rozkręcał wiele, w wielu miejscach na raz ważnych dla tego kraju inwestycji. I nasz lokalny PiS musiał się z tym pogodzić, że nie byliśmy priorytetem i po drodze dla tych inwestycji. Jesli chodzi o pierwszenistwo ważności, tego naprawde wielkiego planu rozbudowy infrastruktury drogowej. Nie mogli pyszczyć za wiele, bo i tak by się nie przebili, bo krawiec kraje jak mu materji staje. Ale też nie można powiedzieć że tu nie było robione nić. W naszych zadupiach zmieniło się dość sporo na lepsze. Wiem że jesteśmy najfajniejsi i cała machina powinna się kręcić w okół nas, ale priorytety na ten pierwszy naprawde wieki rzut, w skali kraju, był bezdyskusyjnie imponujacy. Szkoda ze się nie załapalismy. Tą pulą o której mówisz, też nasi lokalsi nie decydowali, bo liczył się potencjał rozwojowy miast. Mogli troche poskamleć, lecz nie o siłe przebicia lokalnych władz w tym chodziło. Więc po co pajacować skoro nie załapaliśmy się do puli priorytetów i pajacowanie nic by nie zmieniło. Nie oznacza to że nie załapalibyśmy się podczas budowy CPK i moim zdaniem miało by to większy sens. Z tąd wzięły się u nas tereny przemysłowe, magazynowe i nawet produkcyjne, żeby podbić nieco bardziej powage naszego miasta. W te pedy próbuje się zagospodarować jak kolwiek to co kedyś padło. Uważam to za znacznie lepsze niż remontowanie w nieskończoność fontanny w Rynku, budowanie pomników bohaterskich Radnych, czy zamykanie szkół dla oszcżędności, po zadłużeniu szpitala czy kombinowaniu jak by tu dowalić lokalnym biznesom parkometrami, czy jakimiś zapchajdziurami dla własnego wizerunku. Sam byś z pewnoścìą umiał wyliczy trafienia zupełnie nie trafione, lub nie wiele wnoszące w rozwój miasta na ktore poszła kasa. Wszyscy wiemy jak wiele ważnych żeczy jest tutaj jeszcze do zrobienia. Musimy pamiętać jednak że żeby ktoś dołóżył tu swoich rąk, najpierw przyjży sie co nasze ręce potrafìą zdziałać. No jasne, że jak zobaczą tego chochoła w rynku to sie tylko uśmiechną. I pojadą dalej, bo nawet nie mamy hotelu żeby mogli się nam troche dłużej przyjżeć, żadnego ful profes parkingu z motelem i nie będe wyliczał czego jeszcze nie mamy, bo ubliżył bym też swoim jajom. Nie o przepychanki słowne, czy kolesiowskie tu powinno chodzić. Nie ma dwóch zdań że dodatkowy most jest tutaj potrzebny. Ale trzeba go w coś wpiąć. Nikt nam nie zrobi mostu tylko po to żeby nam się jechało szybciej i wygodniej na zakupy. Pomyślmy więć co możemy zrobić, żeby do nas chciało przyjeżdzać więcej turystów, więcej ludzi szukających pracy i więcej inwestorów. Wtedy będzie inna gadka. Tym czasem nasz największy zakład pracy musi do Warszawki jeździć strajkować. Z czym chcemy podskoczyć Starachowicom czy Skarżysku, nawet Końskie w tym kraju są bardziej znane niż Ostrowiec.

Ja też bym chciał.

02:23, 2025-06-12

DK 9 potrzebuje pilnych remontów! Podpisz petycję!

PiS miało 8 lat by Ostrowiec zaistniał na mapie porządnych dróg krajowych. Tradycyjnie nie zrobiło nic, wrzucając na odchodne jednojezdniową dróżkę, niezgodnie z decyzją środowiskową, gdzie mowa o DK9 dwujezdniowej. Ale Ostrowiec i okolica wybierają nadal tych samych parlamentarzystów, z PiS, którzy nie angażują się w poważne dla miasta sprawy. Dalej ich wybierajcie, to Skarżysko i Starachowice wam odjadą jeszcze bardziej. Bo parlamentarzyści z tamtych miast wywalczyli dla swoich dużo, a nawet jeszcze więcej.

zatroskany

09:24, 2025-06-11

0%