Wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9 zaczyna przypominać wieloodcinkowy serial. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad oddział w Kielcach złożyła kolejny wniosek na uzupełnienie braków. Mieszkańcy, którzy liczyli, że inwestycję da się zablokować na jednym ze swoich facebookowych profili czują się oszukani i mówią wprost: „ Tego pociągu się już chyba nie zatrzyma”.
- 30 sierpnia br. pełnomocnik Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad złożył kolejne pismo o przedłużenie terminu na uzupełnienie braków we wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9- mówi nam Angelina Kosiek Rzecznik Prasowy Wojewody. Jak tłumaczono, z uwagi na „wysoki stopień skomplikowania sprawy”, poproszono o wyznaczenie nowego terminu do 30 września br. Wojewoda świętokrzyski przychylił się do tego wniosku.
Jak wyjaśnia Małgorzata Pawelec-Buras Główny Specjalista ds. Komunikacji kieleckiej GDDKiA zakres uzupełnień obejmuje materiały dotyczące aktualizacji map zawierających projekty podziału nieruchomości. Jak też słyszymy uzupełnienia nie wpływają na zakres ani parametry techniczne inwestycji.
Na tym nie koniec bowiem mieszkańcy działek zlokalizowanych w okolicach przebiegu inwestycji związanej z budową obwodnicy informują nas o prowadzonych pracach.
- Odwierty geologiczne prowadzone są na potrzeby opracowania Projektu Technicznego oraz Projektu Wykonawczego- mówi Małgorzata Pawelec-Buras Główny Specjalista ds. Komunikacji kieleckiej GDDKiA. To zakres dokumentacji projektowej, który nie jest wymagany do złożenia wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Projekty techniczne i wykonawcze są opracowywane już na etapie procedowania decyzji ZRID.
Przypomnijmy, że obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu DK9 na odcinku Rudka – Jacentów będzie miała ok. 12,9 km i biec będzie po nowym śladzie zgodnym z prawomocną decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach. Zaprojektowana została jako droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji planowana jest przebudowa dróg i ulic poprzecznych oraz budowa dodatkowych jezdni (umożliwiających obsługę terenów przyległych i połączenie z istniejącą siecią dróg). Obwodnica rozpocznie się w Rudce na istniejącej DK9, dalej pobiegnie nowym śladem, omijając Ostrowiec Świętokrzyski od strony zachodniej i południowej, włączając się do DK9 w Jacentowie. Inwestycja przewiduje m.in. budowę dwóch węzłów drogowych (w Rudce i Miłkowie), dwóch skrzyżowań (w Szewnej i Jacentowie) oraz obiektów inżynierskich takich jak mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt.
Inwestycja budzi protesty wielu środowisk od poszkodowanych mieszkańców, bowiem pod budowę 13-kilometrowej drogi planowane jest przejęcie za odszkodowaniem ok. 27 domów mieszkalnych, a także firm z Ostrowca Świętokrzyskiego, które wydały wspólne oświadczenie, że nowa droga o tym standardzie nie rozwiązuje ich komunikacyjnych bolączek.
- Krótko mówiąc urzędy mówią nam co innego a robią co im zlecono- czytamy na facebookowym profilu „NIE dla obwodnicy w Chmielowie” skupiających przeciwników inwestycji. Tego pociągu już się chyba nie zatrzyma i nie ważne czy to ma sens czy nie czy nasze być albo nie być się dla kogoś liczy to postępowanie wbrew jakimkolwiek zasadom i wartościom.
Przypomnijmy, że samorząd Ostrowca Świętokrzyskiego zaproponował inne rozwiązanie dotyczące skomunikowania miasta z transeuropejską siecią transportową TEN-T.
zatroskany 22:25, 11.09.2024
Nikt w Ostrowcu tego pisowskiego gniota nie zatrzyma? A szkoda, mało się staracie, właściwie, to nic. A przecież, decyzja środowiskowa jest nieważn. Mało z tego, decyzja środowiskowa zakładała dużo dłuższy odcinek i w wersji dwujezdniowej. Dlaczego niepisowski wojewoda w ogóle się tym zajmuje? Skarżyć jego decyzje, na każdym etapie. Jeśli władze Ostrowca i powiatu tego nie zatrzymają, to będzie to ich totalna porażka. Rozbudowę S74 przez Kielce mieszkańcy blokują, więc do roboty. Więcej zaangażowania, ze strony mediów też. Władze Radomia walczą w ministerstwach o DK9 dwujezdniową do Skaryszewa, po nowym śladzie. Czyli można...
zatroskany23:06, 12.09.2024
Nikt nie komentuje tej śmierdzącej sprawy. Nikt nie protestuje, a z władzą, to się nie rozmawia, tylko wysyła pisma i oczekuje rzetelnej odpowiedzi.
Duża inwestycja PSE w Ostrowcu!
Może by najpierw poprawili stan utrzymania obecnej sieci. Od jakiegoś czasu podczas burz wyłączenia zasilania są częstsze niż zwykle. Nie wiem co jaki okres czasu mają obowiązek sprzątać pod liniami SN i WN, ale wystarczy się przekonać w okolicach na przykład ulicy Samsonowicza i popatrzeć w stronę linii :)
Moja babiczka pochod
22:43, 2025-07-23
Duża inwestycja PSE w Ostrowcu!
Będzie dodatkowa moc zasilania odbiorców przemysłowych to może i będą nowi inwestorzy w mieście i okolicach , jednak niezwykle potrzebna jest nowsza infrastruktura dróg dojazdowych i kolei do zakładów przemysłowych.Jak na razie nie widać szans na dogodne połączenie z drogami ekspresowymi czy z magistralą kolei do CPK.
wiele zależy od ener
18:07, 2025-07-23
Sprzeciw radnych wobec tworzenia ośrodków
Tak dzbanie, obrońco pisiorów. Tak, to pisiory wygenerowały masę kłopotów, a ponieważ chcą wrócić do władzy i dalej niszczyć, trzeba do tego nie dopuścić. Czy się to dzbanowi podoba czy też nie.
zatroskany
08:28, 2025-07-23
Odkrycie na Bałtyku. Największe złoże ropy w Polsce?
Temat zastępczy, trwa rekonstrukcja trochę sezon ogórkowy...także propaganda ma trwać
PUSTY DZBAN
13:01, 2025-07-22