-Kolejne zmiany organizacji ruchu na budowanej obwodnicy Opatowa znacznie ułatwiają komunikację lokalną wokół realizowanych inwestycji –mówi Małgorzata Pawelec –Buras z oddziału kieleckiego GDDKiA..
W czwartek otwarto wiadukt w ciągu drogi powiatowej (ul. Ćmielowska) nad budowanym łącznikiem północnym, czyli nowym odcinkiem DK74. Od ubiegłego roku kierowcy korzystają także z wiaduktów w ciągu ul. Lipowskiej i ul. Granicznej oraz ronda na istniejącej DK74 w Adamowie, z którego w przyszłości wjedziemy na łącznik północny. Na jego 3-kilometrowym odcinku ułożona została ostatnia warstwa nawierzchni, tzw. ścieralna. Do wykonania pozostało m.in. oznakowanie pionowe i poziome, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, nasadzenia zieleni oraz roboty wykończeniowo-porządkowe w pasie drogowym. Z tego odcinka DK74 będzie można korzystać po udostępnieniu dla ruchu obwodnicy Opatowa.
Także od czwartku można korzystać z nowego i jednocześnie pierwszego wiaduktu wybudowanego w ramach dużej obwodnicy Opatowa. Otwarcie obiektu w Tomaszowie, nad budowaną dwujezdniową DK9, w ciągu drogi powiatowej Jałowęsy - Tomaszów znacznie usprawni komunikację lokalną, a szczególnie komunikację zbiorową w tej okolicy. Znacznie skróci się czas dojazdu do Opatowa z okolicznych miejscowości, ułatwiając dojazd do placówek oświatowych.
Na budowie obwodnicy Opatowa trwają przygotowania do kontynuacji robót bitumicznych. W ubiegłym roku podbudowę bitumiczną ułożono na odcinkach stanowiących około 85 proc. dwujezdniowej trasy głównej. W 75 proc. ułożona została przedostatnia warstwa wiążąca nawierzchni. Układanie ostatniej warstwy - ścieralnej - planowane jest wiosną. Wykonane zostały także konstrukcje wiaduktów, mostów i estakad. Wiadukt w Tomaszowie ma już docelową nawierzchnię. Udostępnione zostały już dwa nowe ronda na DK9.
Prace na budowie łącznika północnego zakończą się w drugim kwartale br., a planowane zakończenie robót na dużej obwodnicy to trzeci kwartał br. Wcześniej, w miarę postępu prac, wdrażać będziemy kolejne ułatwienia w ruchu lokalnym.
3 0
Dlaczego ta pani nadal pracuje w GDDKiA o. Kielce? Rzecznik poprzedniego pisowskiego dyrektora, którego interesowały tylko S7 i S74 i który optował, wbrew decyzji środowiskowej, za jednojezdniową obwodnicą Ostrowca. A tu proszę, DK9 pod Opatowem, dwujezdniowa.