Małgorzata Pawelec -Bura, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Kielce, poinformowała, że na budowie łącznika północnego DK74 do obwodnicy Opatowa ruszyły roboty przy posadowieniu trzech wiaduktów. W związku z tymi pracami w przyszłym tygodniu planowane są zmiany organizacji ruchu.
?php>Trzy wiadukty nad łącznikiem północnym wybudowane zostaną na skrzyżowaniach nowego przebiegu DK74 z istniejącymi drogami powiatowymi (ulice Ćmielowska, Lipowska, Graniczna). W związku z planowanymi robotami dwie drogi powiatowe (ulice Ćmielowska i Graniczna) zostaną zamknięte 18 lipca br. (wtorek) w miejscach prowadzonych prac, na przecięciu z budowanym łącznikiem. Oznakowany objazd do ulicy Ćmielowskiej poprowadzony zostanie ulicą Lipowską i drogą gminną. Do ulicy Granicznej będzie można dojechać odcinkiem DK74 i drogą gminną. Ulica Lipowska pozostanie przejezdna, możliwe będą jednak czasowe zawężenia jezdni w miejscu budowy wiaduktu. Roboty przy budowie obiektów mostowych planowane są do połowy przyszłego roku.
Aktualnie na rozpoczętej wiosną budowie 3-kilometrowego łącznika północnego kontynuowane są roboty ziemne. Wykonawca przygotował już drogi technologiczne w śladzie odcinków dróg dojazdowych. Trwają prace przy przełożeniach mediów. Rozpoczęły się roboty w obrębie fundamentów obiektów mostowych. Budowa łącznika potrwa do listopada 2024 r.
?php> Łącznik północny będzie uzupełnieniem 12-kilometrowej, także już realizowanej obwodnicy Opatowa, Dzięki budowie łącznika w ciągu DK74, kierowcy podróżujący na trasach Kielce - Lublin oraz Radom - Ostrowiec Świętokrzyski - Annopol - Kraśnik, nie będą musieli wjeżdżać do miasta. To znacznie skróci czas podróżowania i całkowicie uwolni Opatów od ruchu tranzytowego. Dzięki dużej obwodnicy miasto ominą bowiem podróżujący DK9 Radom - Rzeszów i realizowaną S74, która skomunikuje województwa łódzkie, świętokrzyskie i podkarpackie.
Umowę na realizację łącznika w systemie projektuj i buduj za kwotę 57,5 mln zł podpisaliśmy z firmą Mostostal Warszawa w 2021 r. Inwestycja realizowana jest w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Łącznik zaprojektowany został jako jednojezdniowa droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o długości około 3 km. Odcinek połączy węzeł Opatów na DK9, budowany w ramach obwodnicy Opatowa, z DK74 w okolicy Adamowa. W ramach prac powstaną obiekty inżynierskie zlokalizowane na trzech skrzyżowaniach z drogami powiatowymi. Budowane są także drogi dojazdowe dla skomunikowania przyległych terenów. Na łącznik będzie można wjechać poprzez dwa ronda.
Certyfikaty Cambridge dla najlepszych
Mnie jest smutno, że spośród ostrowieckiej młodzieży (kilkuset uczniów) tylko te kilka osób było w stanie zdać taki egzamin ucząc się języka angielskiego już od przedszkola. To świadczy tylko o tym jak niski jest poziom nauki w szkołach. Gratuluję tym, którzy zdali egzamin!
Prawda
14:10, 2025-09-30
Nie ma dobrych wieści o obwodnicy Ostrowca
ale zescie dziady
jan
13:46, 2025-09-30
Co dalej z bezcłowym importem stali z Ukrainy?
Dokładnie nygus.
PUSTY DZBAN
05:11, 2025-09-30
Co dalej z bezcłowym importem stali z Ukrainy?
Głosujecie dalej na PiS i PO. I uśmiechnijcie się Brygada Hej
Nygus 123
22:52, 2025-09-29
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrowiecka.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz