Lada dzień ruszą prace dotyczące rozbudowy ulicy Warszawskiej w Kunowie. Kilka dni temu starosta ostrowiecki Agnieszka Rogalińska, wicestarosta Łukasz Dybiec, burmistrz Kunowa Lech Łodej, radny powiatu Andrzej Jabłoński, naczelnik Wydziału Infrastruktury, Inwestycji i Transportu Tomasz Mroczek oraz przedstawiciele firm wykonawczych – Karol Rożek i Radosław Malec spotkali się, aby zainaugurować inwestycję. Wartość tego zadania to blisko 14 milionów, w tym dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości ponad 9, 7 mln, przy wkładzie własnym powiatu w wysokości blisko 4,2 mln pokrywanego solidarnie po 50 procent z gminą Kunów. Jak mówiła starosta ostrowiecki Agnieszka Rogalińska, celem zadania jest nie tylko poprawa stanu technicznego drogi powiatowej, ale przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców, poprawa komfortu użytkowania oraz dostosowanie do współczesnych standardów transportowych. Zakres inwestycji obejmuje rozbudowę drogi na długości 811 metrów, w tym budowę jezdni o szerokości 6 m, chodnika o szerokości 2 m oraz ciągu pieszo – rowerowego o szerokości 3 m. Odcinek obejmuje fragment drogi od skrzyżowania z drogą krajową Nr 9 do skrzyżowania z drogą gminną. Najważniejszym elementem inwestycji jest rozbudowa mostu nad rzeka Kamienną. Istniejący obiekt zostanie rozebrany, a w jego miejsce powstanie nowy most, z nowym pomostem, przyczółkami i ścianami oporowymi. Całkowita długośc obiektu wyniesie 42,34 m, o 8,28 m szerokości przęsła. Nowy most zapewni lepszą przepustowość i wytrzymałość konstrukcji, co będzie miało kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i płynności ruchu na tej trasie. Zadanie obejmuje także budowę nowej kładki pieszo – rowerowej. Istniejąca drewniana kładka zostanie rozebrana i zastąpiona nową konstrukcją. Projekt przewiduje także przebudowę i przeniesienie istniejących sieci infrastrukturalnych, takich jak sieć wodociągowa i gazowa, poza obręb jezdni. W ramach inwestycji zostanie także wykonane nowe oświetlenie. Ulica Warszawska jest najważniejszym traktem komunikacyjnym przebiegającym przez centrum Kunowa, łączącym drogi gminne. Inwestycja była długo oczekiwana przez mieszkańców, co także zaznaczał burmistrz Lech Łodej. Radny Andrzej Jabłoński podkreślając istotę tej inwestycji dla gminy Kunów mówił, o prezencie dla Kunowa na obchodozne 35 -lecie samorządu terytorialnego.
Finał zadania planowany jest z końcem listopada 2026 roku.
Agnieszka Rogalińska starosta ostrowiecki: Bardzo mnie cieszy ta inwestycja, tym bardziej, że jest długo oczekiwana przez mieszkańców. Dzięki realizacji tego zadania nie tylko poprawi się stan techniczny tej drogi, ale przede wszystkim zwiększy się bezpieczeństwo użytkowników, poprzez dostosowanie jej do współczesnych standardów transportowych. Inwestycja obejmuje również budowę nowego mostu i kładki pieszo – rowerowej, co także przełoży się na komfort i bezpieczeństwo mieszkańców.
Zapomnijmy o kompleksowym remoncie DK 9?
a gdzież są nasi parlamentarzyści co tak pięknie lansują się na różnej maści pokazówkach
bury
23:09, 2025-07-30
Nie ma dobrych wieści o obwodnicy Ostrowca
Daliśmy się wcisnąć w bańke propagandową obietnic folksdojczów i kłucimy się między sobą o *%#)!& podrzucane nam przez chcących nas kontrolować nadludzi. Ich zdaniem nadludzi. Kluczem do sensu budowy dróg w tym rejonie jest budowa CPK i dopiero potem połączenia się z tymi tzw szprychami do dróg lokalnych. W zależności od senu ich tworzenia. Czyli rozwojowego potencjału miast, lub dróg przelotowych. W Polsce brakuje dobrych dróg z południa na północ. I komunikacji z innymi krajami w tym kierunku. Niemcy nie chcą żeby nasza komunikacja organizowała się w tych kierunkach, nie chcą żeby omijać niemiecką infrastrukture, bo stracą, jesli nie kontrole to uział, lub przynajmniej zyski pośrednie. I folksdojcze robią wszystko żeby się Niemcom podobało, to co tutaj rozwijamy. To znacznie gęściejsza siatka wpływów niż nam się zdaje. Chcą mieć oko na wszystko tutaj, jak matka na dziecko w parku. Jednak nie troska o nas jest w tym motywem przewodnim, tylko ich interes. Wyobraż sobie że jesteś włascicielem wsi, ktora ma asfaltowe połączenia z sąsiednimi miastami, a sąsiednie wsie nie. I wszyscy chcą otwierać biznesy w twojej dobrze skomunikowanej wsi. Inwestujesz w sieć hoteli parkingów terenów pod inwestycje przemysłowe, czy jakie tam kolwiek inne iwestycje, a tu sie dowiadujesz że jedna z sąsiadujących wsi zamierza zrobić to samo. A w drugą mańke ma znacznie lepsze możliwości dostępu do rynków zbytu u potrzeboskich i rozwijających sie, co daje popyt. Twój rynek jest już troche zapchany i rozwija się drobnymi kroczkami, a sąsiednia wieś ma szanse rozwijać się susami. Bo wszyscy nagle zapragneli się z nimi zakolegować i widzą w nich potencjał. Cieszył byś się z tego? No. I Niemcom też się nie podoba, że chcemy się usamodzielnić komunikacyjnie. Tu nie chodzi o dwu, czy cztero, czy nawet pas starowy dla samolotów z tej drogi. Pewnie też byś wolał żeby mieszkańcy z tej sąsieadujacej wsi zbierali szparagi w Twojej wsi, a nie myśleli o własnym rozwoju i pomijaniu twojego interesu. Wysłał byś zatem swoich agentów żeby im zablokować ich budowy decyzjami środowiskowymi, bo ten skansen w którym mieszkaja ma np ładne widoki, nawet jesli nie ma. Bo to ty jesteś debeściak. I wiesz że kiedys zbudujesz sobie u nich to co nie mieści się już u ciebie, przejmując nad nimi kontrole i ich rynkiem lokalnym. Obiecując im co kolwiek, byle na twoich zasadach.Podwykonawstwo,czyli jakąś stałą robote u ciebie, czy dodatkowo ekstra robote jako pomoc domowa. Nawet otworzył byś u nich swoje sklepy czy nawet fabryki, byle to Twój interes się kręcił a nie ich własny. Żeby się czuli docenieni że dopuszczasz ich do własnego środowiska. Ze mogą przynależeć do tych lepszych poprzez prace dla nich. I z tąd mamy folksdojczów u władzy, bo też byś o swoje interesy tak zadbał. Tu nie ma złosliwości. Czysty biznes. Zieloni i decyzje środowiskowe blokują u nas wszystko co się da, nie dla tego że nie da sie tego zbudować w zgodzie ze środowiskiem. Dlatego, że folksdojcze rządzą naszym Państwem. Ich interesuje wyłącznie tu i teraz, ich własna *%#)!& a nie przyszłość tego kraju i konkurencja na rynkach światowych. Czy nawet dobrobyt polaków, bo by im sie we łbach poprzewracało i stracono by nad nimi zewnętrzną kontrole, bo poszli by za lepszym, a nie dymali przy Twoich szparagach z pocałowaniem w ręke. Wytrzeszcz gały i przyjrzyj sie ile ważnych inwestycji w tym kraju jest blokowanych bzdurnymi decyzjami środowiskowymi, które chcą widzieć u nas skansen, a nie rozwijające się Panstwo. A już napewno nie samodzielnie rozwijające sie. Chcą żebyśmy tkwili w świadomości że jesteśmy do tego nie zdolni. A my im na to pozwalamy i kłucimy się między sobą o mniej ważne żeczy, żeby odwrócić naszą uwage od możliwości konstruktywnej komunikacji między nami i wspólnego działania na żecz własnego kraju. Dlatego robią wszystko żeby nas utrzymywać w świadomości że nasze nie jest nasze tylko wspólne. Nawet dzieci. W przypadku wojny wiedzą już że potrafimy się dogadać między sobą, nawet gdy się nie lubimy, dla tego z pomocą wojny nas nie przejmują, tylko gospodarczo. Kontrola jak nad dzieckiem w parku tylko bez miłości rodzicielskiej. To wyłącznie bizness.
Mam, a jednak nie ma
11:02, 2025-07-30
Autobusy poświęcone w Dzień św. Krzysztofa
Pajace 🤣🤣🤣
SlyUK
08:36, 2025-07-30
Nie ma dobrych wieści o obwodnicy Ostrowca
Do zaklinaczy Budowę czego ktoś miałby zacząć? Pisowskiego pomysłu niezgodnego z decyzją środowiskową? Jednojezdniowej atrapy na połowie odcinka drogi, która jest w planach od lat? To PiS podsunął tę minę, której nikt nie chce kontynuować i słusznie. W projekcie jest droga dwujezdniowa od skrzyżowania DK42 z DK9 do Opatowa. Droga dwujezdniowa z Opatowa do Ostrowca już jest robiona.
zatroskany
07:05, 2025-07-30
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz