Gmina Bodzechów, aby zapewnić bardzo dobre połączenie autobusowe dla mieszkańców, wspólnie ze starostwem powiatowym realizuje Program Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. Gmina Bodzechów ma także podpisane porozumienie z Miejskim Zakładem Komunikacji w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Warto dodać, że gmina Bodzechów posiada dobrze rozwiniętą sieć infrastruktury drogowej. Obecnie niemal wszystkie drogi są utwardzone. W razie potrzeb społecznych tworzone są nowe odcinki dróg. Na bieżąco wykonywane są remonty. Dla poprawy bezpieczeństwa powstają chodniki. To sprzyja dobremu rozwojowi komunikacji na terenie gminy.
-Z związku z charakterem położenia gminy wszystkie kursy, które mamy na terenie gminy są to kursy o charakterze powiatowym - podkreśla zastępca wójta gminy Bodzechów, Robert Burda. Mieszkańcy gminy korzystają z transportu publicznego zapewnianego głównie przez firmę Trans Katrina, MZK Sp. z o.o. w Ostrowcu Św. oraz PKS w Ostrowcu Św. S.A. Dodatkowo na terenie gminy funkcjonują tacy przewoźnicy jak: Maja Bus, MiniBus z Klimontowa, OLMAS z Ożarowa, BUS MELMAN, PZT Opatów oraz T.S.A.. Łącznie obsługują one ok. 40 linii komunikacyjnych. Komunikacja publiczna w dni robocze-nauki szkolnej dociera do 26 z 27 miejscowości (poza Sarnówkiem Małym). Ponadto gmina rokrocznie bierze czynny udział w programie rozwoju przewozów autobusowych we współpracy ze Starostwem Powiatowym o charakterze użyteczności publicznej. Obecnie w jej ramach funkcjonuje 11 linii autobusowych, kursujących w dni robocze i kilka, na najbardziej wymagających wsparcia trasach, również w soboty i niedziele. Gmina przeznacza na ten cel blisko 110 tys. zł. Finansowanie tych linii pochodzi częściowo z dopłaty rządowej. Kwota, której brakuje finansujemy po połowie ze starostwem. Dopłata rządowa wynosi do 3 złotych za kilometr, u nas 2.97 zł. Mamy także zawarte porozumienie międzygminne z gminą Ostrowiec Świętokrzyski dotyczące kursów autobusów na liniach: Szewna/ul. Dolna (cmentarz) – Ostrowiec Świętokrzyski, Ostrowiec Świętokrzyski – Ostrowiec Świętokrzyski przez Sudół/Kąty Denkowskie, Ostrowiec Świętokrzyski – Ćmielów. Wartość porozumienia wynosi około 140 tys. złotych.
Co ważne, gmina Bodzechów od kilku lat prowadzi program dla emerytów i rencistów.
- Emeryci i renciści na terenie gminy Bodzechów mają prawo do zakupu biletów w wysokości jednie 1 złotego w środkach komunikacji firmy Trans Katrina, Olmas, MZK i PKS Ostrowiec Świętokrzyski - podkreśla zastępca wójta, R. Burda. Gmina dopłaca różnicę w cenie biletu u danego przewoźnika. W 2025 roku gmina przeznaczy na ten cel, podobnie jak w poprzednich latach około 300 tysięcy złotych. Wspieramy osoby starsze, najbardziej potrzebujące, które dzięki temu mogą za niewielkie pieniądze dotrzeć do lekarza, sklepu, czy do rodziny. W domowym budżecie zostaje im nieco więcej środków, które mogą wydać np. na leki. Za funkcjonowanie programu zbieramy dużo ciepłych słów od naszych mieszkańców.
Na terenie gminy Bodzechów zlokalizowanych jest 181 przystanków, z czego przy drogach krajowych: 12; przy drogach wojewódzkich: 36; przy drogach powiatowych: 112 i przy drogach gminnych 19. Regularnie poprawiana jest jakość wiat przystankowych i są one wymieniane w miarę potrzeb.
-Na najbliższej sesji będziemy przejmowali jeden przystanek od gminy Ostrowiec Świętokrzyski z uwagi na przeprowadzony remont ulicy Sienkiewicza w stronę Boksycki - dodaje R. Burda. Tam jeden przystanek był zlokalizowany na terenie gminy Ostrowiec. Po remoncie wyszło, że ten przystanek będzie zlokalizowany w granicach administracyjnych gminy Bodzechów.
Jak podkreśla zastępca wójta Bodzechowa Robert Burda liczba kursów na tę chwilę jest wystarczająca.
-Zdarzają się oczywiście sygnały od mieszkańców odnośnie ewentualnych zmian godzin - mówi R. Burda. Takich sygnałów było najwięcej w ostatnim czasie. Prosiliśmy mieszkańców o cierpliwość do czasu kiedy zostanie otworzony most na Alei w Ostrowcu Świętokrzyskim. Inwestycja remontu drogi wraz z mostem w Ostrowcu Świętokrzyskim to nie tylko kluczowa inwestycja dla miasta, ale także mająca wpływ na przewozy z terenu gminy Bodzechów. Aleja jest głównym centrum przesiadkowym. Rozkłady jazdy od momentu uruchomienia mostu i włączenia Alei do cyklu komunikacyjnego dosyć mocno się zmieniły. Myślę, że będziemy jeszcze otrzymywać sygnały z prośbami o zmiany godzinowe. Wspólnie ze starostwem będziemy do tych próśb podchodzić indywidualnie, z tym, że na uwadze trzeba mieć jedną rzecz- czasami zmiana jednego kursu może pociągać za sobą zmiany kolejnych. To jest cała sieć połączeń. I jeżeli jeden kurs wypadnie to zaburzy całą siatkę połączeń. Te rozkłady jazdy są ułożone w ten sposób, aby osoba przykładowo jadąca ze Szwarszowic do huty, mogła dojechać na Aleję, tam przesiąść się do innego środka transportu i dojechać do miejsca docelowego. Przesunięcie godzinowe pewnego kursu może spowodować to, że takiej możliwości ta osoba nie będzie miała.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz