Ostrowiecki Urząd Pocztowy ma nowego naczelnika. Funkcję tę pełni Rafał Cukierski

-Strategia Poczty Polskiej S.A. na najbliższe 5 lat zakłada m.in. rozwój usług pocztowych. Jakich w związku z tym zmian mogą oczekiwać klienci ostrowieckich placówek?


-Strategia Poczty Polskiej na lata 2017 -2021 zakłada przede wszystkim dalszy rozwój poprzez współpracę z państwem w tworzeniu cyfrowej administracji i zapewnieniu dostępu dla usług państwa dla obywateli. W placówkach pocztowych możemy np. założyć Profi l Zaufany, dzięki któremu wiele spraw administracyjnych załatwimy przez Internet, nie wychodząc z domu. Spółka koncentruje się na wprowadzaniu udogodnień dla klienta, jak chociażby płatność kartą czy też udoskonalania usług już znanych, jak wprowadzenie Paczki +. Coraz mocniejsza jest też pozycja Poczty Polskiej na rynku e-handlu dzięki ofercie dla klientów biznesowych usług „szytych na miarę”, dopasowanych do każdego indywidualnie. Założenia obecnej strategii przewidują także dalszy rozwój sieci pocztowej poprzez otwieranie nowych placówek, rewitalizowanie istniejących, oraz co nie zdarzało się w ostatnich latach – zwiększenie
zatrudnienia.

RAFAŁ CUKIERSKI – lat 36, urodzony i nadal mieszkający w Starachowicach. Magister ekonomii o specjalizacji „informatyka ekonomiczna”. W Poczcie Polskiej pracuje od 2003 roku. Początkowo na stanowisku ds. obsługi klienta. W 2006 r. zostaje Naczelnikiem Urzędu Pocztowego Brody Iłżeckie. W kolejnych latach Naczelnikiem UP Starachowice 3, UP Pawłów oraz UP Skarżysko -Kamienna 5. W ostatnim czasie pracował na stanowisku Kierownika Zmiany w obszarze sprzedaży w UP Skarżysko-Kamienna. Od 21 sierpnia pełni obowiązki Naczelnika Urzędu Pocztowego Ostrowiec Św. 1. Prywatnie – żonaty, jedna córka Hania lat 7, zainteresowania: turystyka, socjologia, statystyka i piłka nożna.
RAFAŁ CUKIERSKI – lat 36, urodzony i nadal mieszkający w Starachowicach. Magister ekonomii o specjalizacji „informatyka ekonomiczna”. W Poczcie Polskiej pracuje od 2003 roku. Początkowo na stanowisku ds. obsługi klienta. W 2006 r. zostaje Naczelnikiem Urzędu Pocztowego Brody Iłżeckie. W
kolejnych latach Naczelnikiem UP Starachowice 3, UP Pawłów oraz UP Skarżysko -Kamienna 5. W ostatnim czasie pracował na stanowisku Kierownika Zmiany w obszarze sprzedaży w UP Skarżysko-Kamienna. Od 21 sierpnia pełni obowiązki Naczelnika Urzędu Pocztowego Ostrowiec Św. 1. Prywatnie
– żonaty, jedna córka Hania lat 7, zainteresowania: turystyka, socjologia, statystyka i piłka nożna.

-Czy jest także szansa na zakup nowych urządzeń i systemów informatycznych, na dalszą cyfryzację usług, co znacznie usprawniłoby obsługę klienta?
-W tak dużej spółce, jak Poczta Polska prace nad systemami informatycznymi, jak i wymianą sprzętu są nieustanne. W związku z dużym zaangażowaniem spółki w cyfryzację sprzęt jest sukcesywnie wymieniany. Trwają też prace nad integracją systemów informatycznych, co też powinno przyspieszyć
i uprościć obsługę klienta w Urzędach Pocztowych.
-Poczta Polska stawia m.in. na rozwój rynku ecommerce, czego przykładem jest uruchomienie płatności smartfonem. Czy będzie to również możliwe w naszym mieście?
-Na dzień dzisiejszy każdy posiadacz smartfona z aplikacją mobilną swojego banku z funkcją BLIK może wygodnie i szybko zapłacić za towary i usługi zakupione w placówce pocztowej, posiadającej terminal POS. Na terenie powiatu ostrowieckiego posiadamy obecnie dziesięć takich placówek.
-Czy przewidywany jest wzrost zatrudnienia w pionie doręczeń?
-Wszyscy, zarówno ja, jak i pracownicy, i pewnie klienci, byśmy sobie tego życzyli. Uwarunkowane to jest jednak od wielu czynników, głównie ekonomicznych. Niemniej jednak w nowej strategii jest na to szansa i pewne czynności zostały już wykonane, jak chociażby zwiększenie rezerwy urlopowo -chorobowej. W miesiącu październiku zostanie przeprowadzone badanie w rejonach doręczeń, które mam nadzieję wykaże dalszą konieczność zwiększenia zatrudnienia.

-Przesyłki polecone, których pozycja i ilość znacznie wzrosły, są dostarczane wyłącznie w godzinach pracy odbiorców, którzy muszą po ich odbiór zgłaszać się osobiście na pocztę i czekać w kolejce wraz z odbiorcami awizo. Czy można to inaczej rozwiązać?
-Cały czas pracujemy nad systemowym rozwiązaniem tego problemu i podejmujemy działania mające na celu ułatwienie życia klientom. Stąd też wprowadzenie usługi „Doręczenie na życzenie”. Dzięki tej usłudze awizowana przesyłka polecona zostanie ponownie doręczona pod wskazany adres lub do wybranej placówki pocztowej. Możemy to zlecić na trzy sposoby: przez Internet, telefonicznie lub przez listonosza. Dokładne informacje o tej usłudze znajdziemy na stronie internetowej www.poczta-polska.pl
-O pozycji Poczty Polskiej ma przesądzić w najbliższych latach, nie tylko ilość usług, ale i ich jakość. Jak wyglądać to będzie u nas w praktyce?
-Zadowolenie klienta jest jednym z kluczowych elementów strategii spółki. Stąd też nieustanna praca nad poprawą jakości oferowanych usług. Analizujemy uwagi klientów, wyciągamy z nich wnioski i staramy się ułatwiać im życie poprzez właśnie takie usługi, jak „Doręczenie na życzenie”, płatności mobilne czy
też poprzez zwiększanie obsady okienkowej w dniach wzmożonego ruchu. Jakość naszej pracy, a co za tym idzie zadowolenie klientów jest właśnie kluczowym elementem pracy Naczelnika Urzędu Pocztowego. Stąd też na koniec naszej rozmowy mogę zapewnić, że dołożę wszelkich starań, by jakość świadczonych usług pocztowych na terenie powiatu ostrowieckiego była na najwyższym poziomie.
-Dziękuję za rozmowę.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *