Kładka nad torami nadal straszy

Choć słyszymy doniesienia o modernizacji linii kolejowej nr 25 Skarżysko -Kamienna ?Sandomierz, nadal nierozwiązywalny wydaje się problem kładki nad torami, która znajduje się w opłakanym stanie w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Sprawę już przed kilkoma laty miało rozwiązać porozumienie na linii Gmina Ostrowiec Świętokrzyski i kolejowe spółki, tymczasem te ostatnie wycofały się, przyznając tak naprawdę, że konstrukcja nie jest im potrzebna, a koszt remontu jest nieopłacalny.


-Ów obiekt nie znajduje się na stanie środków trwałych PKP S.A- mówi Aleksandra Grzelak z Biura Komunikacji i Promocji PKP S.A. Przeprowadzone analizy wykazały, że jego remont nie ma uzasadnienia, m.in. ekonomicznego. Ponadto od momentu zamknięcia budynku dworca, kładka nie pełni już funkcji związanej z obsługą podróżnych w takim zakresie, jak wcześniej. Natomiast jeżeli chodzi o możliwość przejścia na perony, pragnę poinformować, że w ramach modernizacji linii nr 25 Skarżysko -Kamienna ? Sandomierz, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują stację Ostrowiec Świętokrzyski. Prowadzące na peron nr 2 przejście w poziomie szyn (obecnie z peronu przydworcowego na peron 2) zostanie zmodernizowane i wydłużone ? będzie prowadziło od budynku dworca.
Choć kolejowe spółki mówią o wadze bezpieczeństwa przy okazji swych inwestycji, trudno w przypadku Ostrowca Świętokrzyskiego uzasadnić rezygnację, z przyczyn ekonomicznych, ze wsparcia remontu kładki nad torami. Wszystko wskazuje, że przyszłość budowli będzie zależeć od gminy, gdyż jej część na odcinku przebiegającym w pasie drogowym ul. Zagłoby do zejścia w ul. Żabiej jest własnością samorządu. Trwa obecnie analiza unieważnienia przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego wcześniejszej decyzji Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w sprawie feralnej kładki.

Print Friendly, PDF & Email

3 thoughts on “Kładka nad torami nadal straszy

  • 31/07/2018 at 11:41
    Permalink

    krótka piłka : będąc na ul.Żabiej po przyjeździe autobusem PKS czy MPK, chcę pieszo dostać się na peron stacji kolejowej , skoro kładka jest do likwidacji to którędy,bez łamania przepisów bezpieczeństwa, mogę dostać się na peron,dodatkowo z wózkiem z małym dzieckiem ??
    domagam się od odpowiedzialnych decydentów konkretnej odpowiedzi na mój wpis

    Reply
    • 31/07/2018 at 12:50
      Permalink

      Nie doczekasz się odpowiedzi bo władza nie podróżuje komunikacją publiczną, oni mają samochody służbowe, posłowie nawet mają kilometrówki, które są dla nich dodatkowym zródłem dochodu, więc resztę maja w d…

      Reply
  • 31/07/2018 at 19:09
    Permalink

    Malowanie kladki? a co to za przetarg, lepiej rozebrac i zrobic przetarg na budowe nowej. (to ironia gdyby ktos nie skumal). / Cytat ; Moje działania zawsze nacechowane są dbałością o dobro mieszkańców Ostrowca Świętokrzyskiego. prezydent J.Gorczynski’. / – inni politycy tez tak mowia. / Czy aby napwno natchnieni takimż nacechowaniem sa? / O poszkodowanych osuwiskiem tez zadbano, wszyscy wiemy jak. Ale jako pierwsi nasi wlodarze wyslali pomoc gdzies tam w swiat daleki, gdy wichura przewrocila las, pamietacie ten heroiczny gest. Jesli juz kladka komus spadnie na glowe to pewnie znowu wymysla jakies niezbadane wedrujace zrodelka, lub moze jakas polodowcowa sol, ktora w skrytosci zrzera metal. I tez zecz jasna nie da sie tego przewidziec. Ci czy tamci, co za roznica. Wladza w tym miescie to przywilej nie obowiazek, slowem, winnych oczywiscie bedzie brak, bo przecierz to jasne ze metal rdzewieje.. A jak zawali tory? -to odetnie miasto od swiata, ho ho, to na remont moze nawet dadza z Uni. Zblizaja sie wybory, to pewnie zamist tego tymczasem na szbko wlodarze znowu przebuduja fontanne, moze jakis pomnik, moze nawet caly rynek sie znowu odswierzy, zeby bylo ze cos zrobili. …no i zeby z okien bankow byl przyjemny widok, bo monotonia tak siedziec i czekac az ktos przyjdzie wziac kredyt na splate kredytu.. …stacji z bankow nie widac… a pomalowac mogla by nawet malpa, zadna chwala taka robota, a pieniadz trzeba wydac. I przetarg pewnie wygral by jakis zwykly malarz, po co pozniej klutnie i spory. Co innego budowa od nowa. Zreszta co to za trasa Ostrowiec – Skarzysko , a w druga strone to juz wrony dawno cakiem zawrocily.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *