Bliżej realizacji obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego
Jak poinformowali nas nasi parlamentarzyści – poseł Andrzej Kryj i senator Jarosław Rusiecki, wiceminister infrastruktury Rafał Weber zatwierdził aneks do Programu inwestycji dla budowy obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9. Dzięki temu możliwe będzie rozstrzygnięcie postępowania przetargowego i podpisanie umowy z wykonawcą. Inwestycja planowana jest do realizacji w systemie Projektuj i buduj w latach 2020-2023.
– Mieszkańcy Ostrowca Świętokrzyskiego od lat czekają na obwodnicę, która pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta. Dzisiaj codziennością w Ostrowcu Świętokrzyskim są korki, zatory i hałas. Mam nadzieję, że już za trzy lata pojedziemy bezpieczną i nowoczesną obwodnicą miasta ? powiedział wiceminister Rafał Weber.
Obecnie DK9 przebiega przez Ostrowiec Świętokrzyski w ciągu ulic: Reńskiego, Zagłoby, Al. 3-go Maja, Sandomierskiej i Opatowskiej. Występuje na niej duże natężenie ruchu, z istotnym udziałem samochodów ciężarowych. Sytuacja taka powoduje problemy komunikacyjne dla miasta i negatywnie wpływa na życie mieszkańców.
W ramach zadania powstanie ciąg obwodnic miejskiej i pozamiejskiej, który pozwoli na zmianę przebiegu drogi krajowej nr 9. Spowoduje to zmniejszenie ruchu na głównych ulicach miasta, a tym samym podniesie się komfort życia mieszkańców i zmniejszy oddziaływanie drogi na środowisko.
Inwestycja obejmuje budowę odcinka drogi jednojezdniowej klasy GP o długości około 2,8 km, poprowadzonej nowym śladem od węzła Brezelia (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 755) do włączenia z istniejącą drogą krajową nr 9 – wylot z Ostrowca Świętokrzyskiego w kierunku Rzeszowa. W tym miejscu, w rejonie m. Jędrzejów, powstanie rondo. Ponadto w ciągu ulic miejskich, tj. Al. 25-lecia Wolności i ul. Samsonowicza, docelowo planowanych jako droga krajowa nr 9, zostaną wykonane prace mające na celu poprawę rozwiązań wpływających na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Co to za nowomowa ..zatwierdził aneks do Programu Inwestycji … czy ten aneks to jest po prostu zwiększenie kwoty inwestycji?
Na tej powyższej mapie dobitnie widać jak Ostrowiec i cała północna część województwa została pominięta w dostępie do dróg zapewniających dojazd do zakładów przemysłowych w tym ważnym regionie.Nie chodzi tu o autostradę a o drogę typu S jak S7 czy S19 – który z ewentualnych zewnętrznych inwestorów będzie chciał mieć swój zakład do którego jest niewygodny,często skomplikowany dojazd pojazdami ? Trasa Warszawa – Rzeszów ominie nas na dobre,włącznie z komunikacją autobusową.
Grafika na tej mapce mówi wszystko – dotychczasowi rządzący nas olewali i olewają i nie widać żadnych oznak lobbingu żeby poprawić tę nędzną sytuację !!