ZEORK bez kasy! Podobno przez pandemię!

W budynku PGE Dystrybucja przy ulicy Kopernika w Ostrowcu Świętokrzyskim, albo jak kto woli dawnego ZEORK-u, od 3 sierpnia br. zniknie możliwość zapłaty za prąd.
Jak tłumaczy spółka energetyczna, jest to spowodowane zaleceniami pandemicznymi.
Płatnicy korzystający z tego punktu, a także firma realizująca usługę płatniczą, nie akceptują takiego wytłumaczenia i zbierają podpisy, aby ów punkt utrzymać. Mają ich już ponad 150, ale do nikogo to nie przemawia.
– Monetia Sp. z o.o. to największa ogólnopolska sieć agencji płatniczych posiadająca zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na prowadzenie działalności w charakterze Krajowej Instytucji Płatniczej – czytamy w piśmie w sprawie obrony punktu, które zostało skierowane do senatora Jarosława Rusieckiego. Od czasu rozpoczęcia świadczenia usługi na rzecz Grupy PGE, to jest od 2009 r. Monetia dała się poznać jako solidny, rzetelny partner biznesowy, prezentujący wysoki poziom w odniesieniu do świadczonych usług. Obsługa kasowa zawsze była i jest nadal wykonywana należycie, terminowo i profesjonalnie. Nadal prowadzone są nasze kasy w siedzibach BOK w rejonach działania Polskiej Grupy Energetycznej, tj. we wschodniej oraz północnej Polsce. (…) Przez te 11 lat obsługi kasowej klientów PGE w Ostrowcu Świętokrzyskim, staraliśmy się dopasowywać do uwarunkowań rynkowych oraz oczekiwań klientów, godziny pracy zostały wydłużone, dopasowane do godzin otwarcia Biura Obsługi Klienta PGE Obrót. Nasi klienci cenią sobie możliwość opłacania różnego rodzaju rachunków w dogodnej dla nich lokalizacji. Zawsze zwracaliśmy szczególna uwagę na wysoką jakość obsługi oraz komfort naszych klientów. Na podstawie posiadanej wiedzy, informuję, że decyzja na temat likwidacji punktu kasowego została podjęta przez dyrektora Rejonu Ostrowiec Świętokrzyski. W czasie spotkania, na którym zostały przeze mnie przedstawione argumenty za utrzymaniem kasy w dotychczasowej lokalizacji (wygoda opłacania rachunków za energię, przyzwyczajenie klientów, wiarygodność miejsca opłacenia rachunków), były w całości zanegowane przez pana dyrektora.

Podobno, jak usłyszał przedstawiciel Monetii, ludzie mogą sobie płacić rachunki wszędzie, a dyrektor nie jest zainteresowany, aby to było w budynku PGE. Wskazywał, że w promieniu 500 metrów „pełno” jest punktów kasowych, a tak w ogóle, to obecnie mało osób opłaca rachunki w tradycyjny sposób, co oczywiście na podstawie statystyk nie jest prawdą. W rzeczywistości ten punkt kasowy przyjmuje kilka tysięcy wpłat na rzecz PGE w skali miesiąca.
A oto, jaką oficjalną odpowiedź w tej sprawie otrzymaliśmy ze spółki PGE Dystrybucja oddział Skarżysko -Kamienna.
– W związku z wprowadzonym stanem epidemii we wszystkich Oddziałach spółki PGE Dystrybucja wdrożono specjalne procedury bezpieczeństwa oraz podjęto szereg działań w celu ograniczenia możliwości rozprzestrzeniania się koronawirusa, dostosowując te działania do wysokich standardów wyznaczonych przez administrację państwową – czytamy w odpowiedzi przesłanej przez Sylwię Łuszcz z PGE Dystrybucja w Skarżysku Kamiennej. Działania te dotyczą zarówno pracowników, jak i zasad obsługi Klientów. Od marca ograniczono bezpośredni dostęp Klientów do Punktów Obsługi Klienta Dystrybucyjnego (POKD) we wszystkich Oddziałach spółki. W wyniku kolejnych etapów znoszenia ograniczeń związanych z pandemią COVID-19 ogłoszonych przez premiera Mateusza Morawieckiego oraz ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego władze spółki PGE Dystrybucja podjęły decyzję o stopniowym otwieraniu Punktów Obsługi Klienta Dystrybucyjnego, pod warunkiem zachowania wszelkich wymogów bezpieczeństwa. Niestety, dotychczasowa lokalizacja POKD w Ostrowcu Świętokrzyskim uniemożliwia spełnienie tych wytycznych. W lokalu zajmowanym dotychczas przez Monetię zostanie utworzony Punkt Obsługi Klienta Dystrybucyjnego, ponieważ jesteśmy zobligowani do bezwzględnego przestrzegania zasad wprowadzonych w PGE Dystrybucja dotyczących obostrzeń sanitarnych związanych ze stanem epidemicznym. Odwiedza nas tysiące Klientów, również osób starszych. Mając na względzie, że PGE Dystrybucja realizuje misję społeczną i ma za zadanie zapewnienie ciągłości dostaw energii elektrycznej oraz zadbanie o bezpieczeństwo swoich Klientów, Dyrekcja Oddziału Skarżysko -Kamienna podjęła decyzję o wypowiedzeniu umowy najmu z Monetią, która w swoich zapisach uwzględniała taką możliwość z terminem trzech miesięcy. W związku z tym w kwietniu bieżącego roku właściciel punktu Monetia został poinformowany o wypowiedzeniu najmu lokalu z dniem 31 lipca 2020 r.
W obronie seniorów zabrał głos także radny Włodzimierz Sajda.
-Dziękuję Gazecie Ostrowieckiej, że zajęła się tym tematem i stanęła po stronie seniorów –mówi radny. Seniorzy nie są w stanie opłacać swych rachunków drogą elektroniczną, a likwidacja punktu, do którego już się przyzwyczaili, stanowi dla nich poważne utrudnienie.
Radny W. Sajda uważa, że przed ogłoszeniem decyzji o likwidacji punktu, należało ustalić nową jego lokalizację, a nie zostawiać ludzi z niczym.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *