Bolesne straty przez łatwowierność

W dniu 22 października 2021 r., w Komendzie Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim zjawił się 69-latek. Poinformował stróżów prawa, że w wyniku oszustwa stracił blisko 34.000 złotych.

-Jak wynikało z jego relacji w dniu 19 października br. skontaktował się z nim mężczyzna, który podawał się za przedstawiciela firmy pośredniczącej w handlu kryptowalutami –mówi aspirant Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim. Mężczyzna posiadał konto z taką walutą, stąd też nie podejrzewał swego rozmówcy o złe zamiary i dlatego zaczął postępować zgodnie z jego wskazówkami. Na początku musiał zainstalować na swoim komputerze program „ANYDESK”. Kolejno wykonał próbny przelew poprzez zalogowanie się na swoim komputerze. To właśnie spowodowało, że jego login i hasło do rachunku bankowego zostało przechwycone przez cyberprzestępców. Następnie przekazał kody, które otrzymał w wiadomości SMS. W trakcie kolejnej rozmowy oszust polecił rozmówcy zainstalowanie nowej aplikacji, co też on uczynił. Wtedy to mieszkaniec Ostrowca Świętokrzyskiego nabrał podejrzeń ponieważ z jego konta wypływały pieniądze, a nic nie wpływało. Cyberprzestępcy wzięli na niego kredyt w kwocie ponad 18.000 złotych, a resztę pieniędzy wypłacili z jego konta. Szybko wyszło na jaw, że senior nic nie zyskał, a stracił przez oszustów blisko 34.000 złotych.

Aspirant Ewelina Wrzesień apeluje, abyśmy nie udostępniali nikomu swojego konta bankowego ani danych do logowania.

Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania naszych danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, rozłączmy się i zadzwońmy do biura obsługi klienta banku -mówi. Jeśli „konsultant” proponuje zainstalowanie oprogramowania typu AnyDesk, możemy być pewni, że to oszustwo.

W przypadku wątpliwości należy skorzystać z porady w autoryzowanych placówkach, a nie u oszustów.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *