Zdrowa dieta dla mamy karmiącej – jak powinna wyglądać?

Kiedy na świecie pojawia się dziecko mamy bardzo często decydują się na karmienie piersią. Jest to zalecany sposób odżywiania dziecka przez pierwsze miesiące jego życia, ponieważ w mleku matki znajdują się cenne składniki odżywcze, których nie ma w mleku modyfikowanym. Dodatkowo podczas karmienia między matką, a dzieckiem nawiązuje się silna więź, której niczym nie da się zastąpić. Warto jednak pamiętać o tym, że podczas karmienia piersią mamy powinny zwracać szczególną uwagę na to co jedzą, ponieważ jednocześnie tym samym karmią swoje maleństwo. Jak powinna wyglądać dieta dla mamy karmiącej?

Co powinna jeść mama karmiąca?

W diecie mamy karmiącej z pewnością nie może zabraknąć cennych składników odżywczych takich jak witaminy i minerały. To właśnie dlatego młode mamy powinny jeść około trzy porcje warzyw w ciągu dnia oraz dwie porcje owoców. W ten sposób są one w stanie dostarczyć do organizmu szereg wartościowych składników, które są potrzebne jej do prawidłowej pracy organizmu, a także rozwoju malucha. Dodatkowo posiłki mamy karmiącej powinny być dobrze zbilansowane oraz pełnowartościowe. Nie można również zapomnieć o tym, że powinny być one zróżnicowane, tak by do organizmu dziecka i kobiety dostarczane zostały składniki z różnych grup odżywczych.

Czego nie powinna jeść mama karmiąca?

Warto wiedzieć, że dieta młodej mamy jest dość rygorystyczna, ponieważ kobieta karmiąca piersią powinna zwracać szczególną uwagę na to co je. Z pewnością w jej diecie nie mogą znajdować się produkty przetworzone, które bogate są w tłuszcze trans, ponieważ są one niezdrowe i przyczyniają się do zwiększenia ilości wodnych rodników w organizmie. Warto również unikać spożywania ostrych i pikantnych dań, ponieważ mogą one doprowadzić do problemów żołądkowych i trawiennych u malucha, co z pewnością obawiać się będzie bólem brzuszka i płaczem. Lepiej spożywać lekkostrawne i zdrowe posiłki, by mieć pewność, że maluch również będzie czuć się po nich lekko.

Jak zadbać o to, by podczas karmienia mama nie traciła energii?

Przygotowanie dobrze zbilansowanych i pełnowartościowych posiłków podczas bycia mamą nie jest łatwe. Warto wiedzieć, że przez pierwsze miesiące życia dziecka trudno jest znaleźć czas na to, by dbać o siebie, ponieważ większość dnia skupia się na dziecku. W takim wypadku brakuje czasu na to, by zrobić posiłki na cały dzień dla siebie i reszty rodziny, co może negatywnie odbić się na zdrowiu i samopoczuciu. W takim wypadku warto zdecydować się na prosty sposób na zdrowe odżywianie. To dieta Kielce, która polecana jest każdemu.

Okazuje się, że można bez problemu zdrowo się odżywiać nawet będąc mamą na etacie.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *