Nabici w butelkę

W dniu 20 lutego 2023 r. 30-letnia ostrowczanka oraz ożarowianin zostali okradzeni przez internetowych oszustów.

-Późnym wieczorem za pośrednictwem komunikatora internetowego ze sprzedającą skontaktowała się osoba, która wyraziła chęć zakupu wystawionej przez nią rzeczy –mówi młodszy aspirant Katarzyna Czesna –Wójcik, oficer prasowy KPP w Opatowie. Po uzgodnieniu warunków sprzedaży następnego dnia 30-latka na prośbę zainteresowanego klienta przesłała mu swój adres e-mali. Kolejno otrzymała wiadomość z linkiem i zakładką o treści „potwierdź płatność”. Sprzedająca, nic nie podejrzewając, kliknęła na podany link, a następnie otworzyła kolejno zakładki „twój produkt został zakupiony”   i „otrzymanie płatności”. Następnie po podaniu hasła i loginu zalogowała się do bankowości elektronicznej. Wtedy to na jej urządzeniu wyświetlił się napis transakcja może potrwać do 5 minut. Zaniepokojona tym faktem zgłaszająca nabrała podejrzeń, że ma do czynienia z oszustami. Natychmiast wylogowała się i zalogowała ponownie do bankowości elektronicznej, gdzie zobaczyła, że ktoś wykonał z jej konta dwa przelewy. Pierwszy na kwotę 5.900 złotych, zaś drugi na 3.990 złotych. 30-latka natychmiast udała się do swojego banku, gdzie pracownik placówki potwierdził, że padła ofiarą cyberprzestępców.

W tym samym dniu mieszkaniec gminy Ożarów za pośrednictwem internetowego portalu ogłoszeniowego znalazł ofertę sprzedaży koparki, a następnie po kontakcie ze sprzedającym wpłacił na wskazany rachunek bankowy zaliczkę w kwocie 11.000 złotych. Po wykonaniu przelewu, kontakt ze sprzedającym się urwał.

Policjanci apelują: Nie otwieramy wiadomości i załączników otrzymanych e-mailem od nieznanych nam nadawców;     Nie otwieramy żadnych linków załączonych do wiadomości pochodzących z nieznanego źródła;  Nie zapisujemy loginu ani haseł dostępu w plikach tekstowych – takie pliki mogą zostać przechwycone przez programy i aplikacje szpiegujące; Nigdy nie przesyłamy naszych haseł i loginów w wiadomościach tekstowych czy mailowych nawet do naszych bliskich;  Nie podajemy też w wiadomościach czy w rozmowie przez telefon naszych haseł i loginów – pracownicy banku nie będą o to prosić, z takimi żądaniami piszą i dzwonią zawsze oszuści podszywający się pod pracowników banku;    Warto zadbać o programy antywirusowe i chroniące przed hakerskim oprogramowaniem (antyphishing).

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *