Słono dopłaciła do sukni ślubnej

W dniu 3 marca 2023 r., 26-letnia mieszkanka gminy Kunów poinformowała ostrowieckich policjantów, że na początku tego miesiąca na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła do sprzedaży suknię ślubną. Została oszukana i straciła dwa tysiące złotych.

-Za pośrednictwem komunikatora internetowego ze sprzedającą skontaktowała się osoba, która wyraziła chęć zakupu wystawionej przez nią odzieży –mówi podkomisarz Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim. Poprosiła sprzedającą o przesłanie na wskazany adres emaila z numerem ogłoszenia. Po chwili otrzymała wiadomość, że jej suknia została zakupiona i aby odebrać pieniądze ze sprzedaży musi postąpić zgodnie z otrzymanymi wskazówkami. Sprzedająca, nic nie podejrzewając, kliknęła na podaną wiadomość, a następnie po podaniu hasła i loginu, zalogowała się do bankowości elektronicznej. W chwili logowania się otrzymała wiadomość SMS z banku o zaakceptowaniu autoryzacji.

Jak wynikało z informacji kobieta miała otrzymać w ciągu 3 godzin pieniądze ze sprzedaży. Niestety zamiast zyskać straciła 2.000 złotych, ponieważ ktoś z jej konta wykonał 3 transakcje kolejno na kwoty: 1000, 950 i 50 złotych.

P:olicjanci apelują o zachowanie ostrożności, nie podawanie haseł dostępu w plikach tekstowych, nie przesyłanie haseł i loginów w wiadomościach tekstowych czy mailowych nawet do osób bliskich. Pozostaje mieć nadzieję, że nasza bohaterka nie zostanie po raz drugi oszukana przy kolejnej próbie sprzedaży, wciąż niesprzedanej sukni.

Print Friendly, PDF & Email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *