Zamknij

Na sesji o inwestycjach

10:53, 29.04.2024 Urząd Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego Aktualizacja: 09:24, 10.05.2024
Skomentuj

Prezentacja "Stanu realizacji inwestycji miejskich w 2024 roku i w latach kolejnych" była jednym z najbardziej istotnych punktów ostatniej w tej kadencji sesji Rady Miasta.

Wiceprezydent Artur Łakomiec rozpoczął nieprzypadkowo od inwestycji drogowych, które zdominowały tegoroczny budżet ostrowieckiego samorządu. Za nami już m.in budowa łącznika pomiędzy ul. Kilińskiego, a łącznikiem ulic Chrzanowskiego, a Furmańska, remont ulic T. Kościuszki i Klimkiewiczowskiej, a także dwuetapowy remont u. H. Sienkiewicza, zadaszenie widowni amfiteatru w Parku Miejskim. W trakcie realizacji m.in. przebudowa dróg gminnych; ul. Wroniej, Browarnej, Spółdzielczej i Szkolnej, remonty ulic Rozległej, Prostej, Małej, jak również Jasnej, Niskiej, Różanej, Wiejskiej i Śliskiej oraz Szpitalnej i K. Szymanowskiego. Na wielu ulicach trwa już przebudowa chodników i ścieżek rowerowych. Przygotowywane jest opracowanie projektowe realizacji m.in. na ulicach Leśny Zakątek i Milewskiego, Nowe Piaski, Sadowa, Las Rzeczki. Planowane są też przebudowy i rozbudowy ulic: Północnej, Miodowej, Zwierzynieckiej, Borowikowej oraz L. Bugaja. W oczekiwaniu na dokumentacje projektowe czekają sieć ulic: Koralowa, Szafirowa i Stawki Denkowskie, rozbudowa Malinowej, Jarzębinowej i Leśnej, jak również budowa przedłużenia ul. Chrzanowskiego od ulicy Kilińskiego do ul. Samsonowicza i łącznika ulicy Polnej i Denkowskiej.

Ważnym elementem w budżecie miasta jest realizacja projektu dot. "Utworzenia i udostępnienia terenów inwestycyjnych w obrębie ulicy Samsonowicza". Pierwszy etap dał możliwość powstania działkom pod inwestycje o pow. 4,5 ha, 3,7 ha oraz 1,2 ha, ale przede wszystkim udrożnił dojazd do tzw. "trzeciej bramy" Celsy Huta Ostrowiec.  Kolejny etap, na który zagwarantowano na drogi i uzbrojenie z zewnętrznych środków w wysokości 67,5 mln zł zacznie się projektować w czerwcu tego roku. Możliwość sprzedaży pierwszych nieruchomości w tym kompleksie zaplanowano na połowę 2026 roku.      

Choć Gmina Ostrowiec Świętokrzyski zrealizował już wiele zadań w ramach "Ekologicznego transportu miejskiego", to w kolejnej odsłonie liczy na trzy nowe autobusy elektryczne, jak również rozbudowę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej o kolejne 36 nowych tablic, jak również nowe wiaty przystankowe.

Trwa również realizacja budowy OZE na instytucjach gminnych, jak również punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych PSZOK. W realizacji jest budowa zadaszonego boiska przy PSP Nr 1, a w perspektywie boiska wielofunkcyjnego przy ul. Sikorskiego. Czekamy też zagospodarowanie OW Gutwin, jak i ostrowieckiego Rynku. Na dokumentację czeka Żłobek Miejski. Przed nami modernizacja budynku USC.

Wiele też będzie się dziać w nadchodzącym czasie w zakresie mieszkalnictwa. Na drugi kwartał tego roku zaplanowano postępowanie przetargowe na budynek przy ul Osadowej 5. Na ul Parkowej czeka nas również przebudowa istniejącego tam budynku, jak również w perspektywie budowa dwóch kolejnych bloków. Z kolei przy ulicy Hubalczyków zrealizowana będzie budowa trzech budynków mieszkalnych dzięki czemu powstanie 90 mieszkań nisko czynszowych.

W oparciu o ewentualne pozyskanie środków szwajcarskich udałoby się przeprowadzić m.in. modernizację Centrum Aktywności Obywatelskiej wraz z budową windy i zagospodarowaniem terenu.

 

Artur Łakomiec, wiceprezydent miasta: Obok dużej liczby inwestycji drogowych, także tych, które otworzą nowe tereny inwestycyjne na uwagę zwracają planowane przedsięwzięcia w mieszkalnictwo nisko czynszowe oraz socjalne.

 

(Urząd Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

zatroskanyzatroskany

0 0

Dlaczego zakup tylko 3 autobusów elektrycznych, a nie 8? Czyli razem będzie tylko 35. To mało, jak na 60-tys. miasto. I jeśli ma być w mieście komunikacja miejska z prawdziwego zdarzenia, to autobusy na najważniejszych trasach powinny kursować regularnie, np. co 20 minut w tzw. szczycie porannym i popołudniowym. Tablice elektroniczne z informacją, że najbliższy kurs jest za 2 godziny komunikacji nie uzdrowią. To nonsens. Dlaczego miasto robi wszystko, żeby nie zbudować kolejnej potrzebnej przeprawy mostowej przez Kamienną na przedłużeniu Chrzanowskiego do Al. 25 lecia? Tylko kombinują z połączeniem do Samsonowicza od Kilińskiego? Po co? Szkoda kasy. I co z budynkami po hotelu Accademia, banku PKO BP, wieżą ciśnień, nowymi inwestorami, wiaduktem nad torami na przedłużeniu Żeromskiego oraz nasadzeniami drzew, bo ich ubywa, a nowych brak? 11:51, 29.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrowiecka.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%