Przy kolejnych 36 przystankach na terenie Ostrowca Świętokrzyskiego pojawią się dwustronne tablice LED z Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej mówiące o rzeczywistej godzinie odjazdu autobusów. W minionym tygodniu prezydent Artur Łakomiec podpisał umowę z firmą R&G PLUS Sp. z o. o. na kwotę 2,58 mln zł na ich realizację.
- Realizujemy pierwszą odsłonę już V etapu projektu Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim- mówi prezydent Artur Łakomiec. Tym razem rozbudujemy już istniejący System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej o kolejne 36 tablic informacyjnych przy przystankach. Zadanie będzie etapowane i na początku zamontujemy siedem tablic, zaś w drugim 29. System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej to zaawansowane technologicznie rozwiązanie, które dostarcza pasażerom w czasie rzeczywistym informacji o ruchu i dostępności środków transportu publicznego i tym samym przyczynia się do wdrożenia zrównoważonego transportu, a także przyczynia się do zwiększenia atrakcyjności i efektywności transportu publicznego.
Jak przyznaje prezydent finalny montaż tablic poprzedzi inwestycja projektowa i inżynieryjna w związku z potrzebą doprowadzenia zasilania do wszystkich z 36 punktów.
- Jest nam bardzo miło, że jesteśmy częścią tego projektu już po raz drugi, bowiem serce całego systemu a także pierwsze tablice są też naszym dziełem - mówi Mieczysław Lenart, wiceprezes zarządu firmy R&G Plus Sp. z o.o. z Mielca. Pragniemy poinformować, że zbierając informacje do tablic wspieramy się AI, czyli modną w ostatnim czasie sztuczną inteligencją, która przewiduje nam czas przyjazdu autobusów na przystanki.
Projekt ten jest kontynuacją dotychczasowych działań Gminy Ostrowiec Świętokrzyski (V etapem) w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej, które realizowane były w ramach 4 etapów dofinansowanych z różnych źródeł.
Do tej pory w ramach zrealizowanych już edycji projektu „Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim”: odnowiono i wyposażono tabor miejski (zakupiono 6 autobusów hybrydowych, 9 autobusów diesel z normą EURO VI, 17 autobusów elektrycznych, wybudowano nowoczesną bazę operatora transportu publicznego wraz z drogami dojazdowymi, wprowadzono system karty miejskiej oraz zalążek dynamicznej informacji pasażerskiej – 6 tablic, wybudowano oraz przebudowano ścieżki rowerowe.
Zrównoważona i zintegrowana mobilność miejska w Gminach Ostrowiec Świętokrzyski i Kunów- czyli tzw. Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim – V etap pochłonie 17.178.675,69 zł. Wydatki kwalifikowalne: 16.277.995,69 zł. Dofinansowanie z Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021 – 2027 – 85%- 13.836.296,34 zł
Tu pojawią się nowe tablice Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej: 1. 3 Maja, 2. 3 Maja, 3. L. Chrzanowskiego, 4. L. Chrzanowskiego, 5. Długa, 6. Iłżecka, 7. Iłżecka, 8. Iłżecka, 9. Jana Pawła II, 10. Jana Pawła II, 11. Jana Pawła II, 12. J. Kilińskiego, 13. A. Mickiewicza, 14. A. Mickiewicza, 15. Miodowa (pętla), 16. Okólna, 17. Polna, 18. Polna, 19. Polna, 20. Radwana, 21. Rynek Denkowski, 22. J. Samsonowicza, 23. J. Sandomierska, 24. Sandomierska, 25. H. Sienkiewicza, 26. Sienkiewicza, 27. Starokunowska, 28. K. Szymanowskiego, 29. Świętokrzyska/boczna, 30. R. Traugutta, 31. Żabia, 32. Długa, 33. Świętokrzyska,34. 11 Listopada, 35. M. Dąbrowskiej, 36. L. Waryńskiego.
Gość 10:13, 10.12.2024
Na stronie im pisze się też o utworzeniu przez MZK 14 z dołu miasta przez targ na Rosochy, wzmocnieniu 9 i 11. Pytanie przy 30 tys wzkm wzrostu to ta 14 to jeden kursik ? To samo na 9 i 11. A gdzie wzmocnienie 1 i 3 ? 10:13, 10.12.2024
pasazer10:34, 10.12.2024
poczytamy... następny autobuus za 120 minut 10:34, 10.12.2024
zatroskany 12:20, 10.12.2024
Ani UM, ani MZK, ani GO nie rozumieją, że to nie jest konieczne. Komunikacja miejska ma być sprawna, z dużą liczbą kursów, z dużą liczbą linii czyli z dużą liczbą autobusów. A tu, raptem 32 autobusy, to najmniejsza liczba od dziesiątek lat. Te prawie 3 mln na zbędne tablice, to 3 autobusy. Miasto popełnia zbędne wydatki, tak jak rewitalizcja rynku czy Gutwinu. Komunikacja w mieście słaba, bo tablica, że następny kurs za 2 godz., to śmiech na sali. Kupcie 8 autobusów z KPO, bez żadnego własnego wkładu. Nie róbcie cyrku. 12:20, 10.12.2024
zatroskany09:05, 11.12.2024
W 60-tys. mieście jeżdżą tylko 24 autobusy? Megawstyd. Prezes do zmiany. Ostrowiec aż tak się nie skurczył, żeby było tylko 14 linii. 24 autobusy, to mniej niż kiedyś na tylko kilku liniach, bo - sześć 2 do Ćmielowa, pięć 16 do Szewny, cztery 14 do Garbacza i Mominy, cztery 19 do Paulinowa, cztery 12 do Dołów Biskupich, cztery 10 do Bałtowa. 09:05, 11.12.2024
Gość 09:34, 11.12.2024
Obecnie na jedynce trzy cały dzień, reszta ma po dwie sztuki, ale ta druga sztuka wyjeżdża w szczycie 09:34, 11.12.2024
Gość 09:36, 11.12.2024
Przepraszam nie wszędzie nawet dwie sztuki w szczycie. Na 11, 3, 8 i 0 jest tylko jeden 09:36, 11.12.2024
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrowiecka.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Gość21:34, 10.12.2024
1 0
Tu często nie chodzi o liczbę linii, a raczej liczbę autobusów na linii. Jak na większości u nas robi po jednym wozie, na jedynce pewnie jest trochę więcej, to cóż się dziwić, że co dwie godziny jeździ. Z resztą pan prezes się sam chwalił, że jeździ tylko 24 autobusy w szczycie. Czyli nadal nie jest wykorzystywany potencjał 7 autobusów jest, jeśli liczymy rezerwę, która musi zostać na bazie. Te 7 autobusów można by było dodać jako dodatki nawet do istniejących, albo stworzyć jeszcze ze dwie trasy 21:34, 10.12.2024