Zamknij

Ostrowiecka Akademia Nauk Stosowanych wysoko w rankingu "Perspektyw"

. 06:46, 25.06.2025 Aktualizacja: 15:34, 25.06.2025
4 Staszek Dulny Staszek Dulny

Akademia Nauk Stosowanych im. Józefa Gołuchowskiego w Ostrowcu Świętokrzyskim uplasowała się w rankingu "Perspektyw" wśród uczelni zawodowych na 34 miejscu w Polsce, wyprzedzając wiele uczelni państwowych i ze znacznie większych miast. W kategorii uczelni zawodowych sklasyfikowano 100 uczelni. Zwyciężyła Powiślańska Szkoła Wyższa przed Wyższą Szkołą Gospodarki w Bydgoszczy i Państwową Akademią Nauk Stosowanych w Koszalinie. Ranking Uczelni Zawodowych obejmujący uczelnie publiczne i niepubliczne kształcące na poziomie magisterskim publikowany jest w tym roku po raz pierwszy (w poprzednich latach publikowane były w tej grupie uczelni oddzielne rankingi uczelnie publicznych i niepublicznych).
Ranking Uczelni Zawodowych 2025 uwzględniał uczelnie magisterskie (bez uprawnień doktorskich), przyjmujące na pierwszy rok studiów po maturze (prowadzących studia pierwszego stopnia lub jednolite magisterskie), które jednocześnie posiadają uprawnienia do prowadzenia studiów II stopnia lub jednolitych magisterskich oraz miały minimum dwa roczniki absolwentów. Łącznie studiuje w nich minimum 300 studentów (studiów stacjonarnych i niestacjonarnych), przy czym obligatoryjnym warunkiem wejścia jest prowadzenie przez uczelnię studiów w trybie stacjonarnym.
Ponadto, o miejscu w rankingu decydowały takie wskaźniki, jak:
*Absolwenci na rynku pracy – 40%
Wynagrodzenia absolwentów – wskaźnik dotyczący średniego wynagrodzenia absolwentów danej uczelni z lat 2019-2022 w odniesieniu do wynagrodzeń w powiecie zamieszkania według ogólnopolskiego systemu monitorowania Ekonomicznych Losów Absolwentów prowadzonego przez MNiSW z wykorzystaniem danych ZUS.
*Zatrudnienie absolwentów – wskaźnik dotyczący średniej długości zatrudnienia absolwentów danej uczelni z lat 2019-2022 – według ogólnopolskiego systemu monitorowania Ekonomicznych Losów Absolwentów prowadzonego przez MNiSW z wykorzystaniem danych ZUS. Dane są odniesione do stóp bezrobocia w powiatach zamieszkania absolwentów.
*Jakość dydaktyczna – 30%
Różnorodność oferty dydaktycznej – suma liczby kierunków I i II stopnia oraz JM, na których studiowało co najmniej 10 osób wg stanu na dzień 31.12.2024, które są uruchomione i na dzień 31.12.2024 były prowadzone na uczelni (zapisani byli tam aktywni studenci).
*SSR – relacja liczby nauczycieli akademickich do liczby studentów.
Kadra dydaktyczna – 10%
Nasycenie kadry osobami o najwyższych kwalifikacjach – wskaźnik zdefiniowany jako liczba wysokokwalifikowanej kadry akademickiej na uczelni (pracownicy ze stopniem dr hab. lub tytułem prof.) w odniesieniu do ogólnej liczby nauczycieli akademickich uczelni według stanu na dzień 31.12.2024.
*Rozwój kadry własnej – wskaźnik zdefiniowany jako liczba tytułów i stopni naukowych uzyskanych przez pracowników uczelni w latach 2023 i 2024 (stopień doktora habilitowanego z wagą 1,5; tytuł profesora z wagą 2,0) w relacji do liczby nauczycieli akademickich ze stopniem doktora lub doktora habilitowanego, lub z tytułem profesora zatrudnionych w uczelni na etacie według stanu na koniec roku.
*Umiędzynarodowienie – 10%
Studenci cudzoziemcy – liczba studentów obcokrajowców w relacji do ogólnej liczby studentów według stanu na dzień 31.12.2024 (uwaga: uczelnie, które mają odsetek studentów z zagranicy na poziomie co najmniej 25 procent, otrzymują maksymalną liczbę punktów).
*Wielokulturowość środowiska studenckiego – liczba krajów, z których pochodzi przynajmniej 5 studentów cudzoziemców, według stan na dzień 31.12.2024.
*Obecność w sieci – 10%
Webometrics – wskaźnik oceniający obecność uczelni w internecie, w tym publikacje naukowe, materiały edukacyjne i aktywność w mediach społecznościowych. Mierzy widoczność uczelni w sieci i jej obecność w globalnym środowisku online.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (4)

PUSTY DZBAN PUSTY DZBAN

0 0

Następna Wyższa Szkoła Pompowania Balonów za kasę. CZYLI TUMANY i kasa. Ale papier jest.

08:06, 27.06.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariaMaria

0 0

To prawda, Jesteś pusty dzban

05:54, 28.06.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

IgaIga

0 0

Collegium Tumanum?

15:19, 30.06.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

NauczkaNauczka

0 0

Marysiu nie obrywaj mu uszu póki wode nośi. Jesli już powstał sparing na mędrkowanie to się dołącze. Wiadomo że nauka to potęgi klucz, który dzięki zdobytej wiedzy otwierać może wiele dżwi. Własnym kluczem. Tu nie ma nad czym dyskutować. To oczywistość. Jednak do nauki oprócz czystej wiedzy i umiejętności jej stosowania i rozwijania, podczas nauczania, w tle, załącza się silniki róznego rodzaju. Silniki ekonomiczne, propagandowe, wychowawcze, świadomościowe, emocjonalne, czy nawet taki który można nazwać pralnią mózgów. Obecnie filozofia bardziej przypomina fiziologie. I nie mam tu na myśli sprawności umysłowej, czy jej doskonalenie. To jest dość spory problem, bo bardziej przypomina programowanie spodziewanych zachowań, niż próbe nauczenia, zrozumienia zachodzących procesów, nie mówiąc o tworzeniu czegokolwiek bez zgody i wiedzy ,,Wielkiego Brata". Chodzi tu przedewszystkim o sprawną siłą roboczą oczywiście. Nikt teaz nie będzie siedział nad brzegiem morza zastanawiając sie dla czego morze się buja, czy przesypywał piasek z kupki na kupke, wzorem z Syzyfa, bo to jest jasne wszystkim już w wieku przedszkolnym. Każdy chyba będac na plaży budował kiedyś zamki z piasku. Lub przynajmniej stawiał babki w piaskownicy. Czy lepił bałwana, bo bałwan to dobry szybki przykład wysiłku tworzenia i przemijania. Bez względu, czy da się odzyskać marchewke, czy nie. Choć recykling to ważny punkt w tworzeniu nowego porządku świata. Jednak zbyt praktyczne tworzenie sobie kadr powoduje tworzenie zamkniętych umysłowo grup społecznych, jak homosowietikus, korpo, czy innych pędnoków prowadzących do obłąkańczej gonitwy za króliczkiem. To bardziej hodowla niż nauczanie. I tu nasuwa się pytanie. Co się stanie, gdy w efekcie tego zabraknie nam w końcu; jasno, racjonalnie, zachowawczo, trzeźwo i ze zrozumieniem tego świata myślących społeczeństw. Konieczenych do tworzenia nowego zrównoważonego życia na tej wyczerpanej planecie. Życie, już jest racjonowane i umieszczające ludzi w torowiskach bez przyszłości. Kariera myszki w klatce. Pozwole sobie przypomnieć słowa Gorkiego, opisującego ówczesne społeczeństwo,nie tak hohoho lat temu, fragment- ,,maszyny wyssaly z ludzkich mięsni tyle sił ile im było potrzeba" - zdaje się że wciąż są aktualne. Z tą teraz obecnie cywilizacyjną różnicą, bo teraz wysysają, wyjaławiają dusze. Chorobliwa rządza wielkości, wyścig szczurów w którym nikt nie może liczyć na wygraną, pęd na ściane bez miękkiej na niej gąbki. Szczególnie dotyczyto wielkich tego świata, ich ,,jazda" jest coraz bardziej obłąkańcza i rządająca od maluczkich bezwzględnego podporządkowania się Ich wizjom, rególacjom i planom na jeszcze bardziej restrykcyjny porządek tego świata. Aby maluczkich, mieć pod bezwzgledną kontrolą. Finansową, mentalną i świadomościową. Już nie religjie, a cctv i kamera w Twoim telefonie, czy lokalizacja pilnuje poprawności twoich zachowań. Coraz mniej już wynika z Twojej własnej woli. Ktoś, za nas układa nam nasze klepki. I tak też tą drogą podąża metodyka nauczania. Tu nie chodzi o to żebyś się czegoś nauczył i coś osiągnął. Tu chodzi o to, żeby się dało wykorzystać Twoją wiedze, maksymalnie niskim kosztem. Jednoczesnie udrutowując Cię w zobowiązaniach. Odbierając Ci .., urzyje tu slowa które jest już obecnie tylko historycznym sloganem, wolność. Czyli świat nakazów i zakazów, krócej, wązki korytarz prawilnego myślenia. Jest to, jak by na to nie patrzeć, jakaś forma ochrony zasobów planety. E-świat, twój nowy świat. Ale czy aby napewno twój? Czy czeka nas pónocno koreański styl życia?

17:58, 01.07.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%