Kiedy trwa dyskusja o kolejach dużych prędkości w Polsce, po raz kolejny opóźnia się realizacja prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 25 na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz. Ostatnia data zakończenie umowy z wykonawcą mówiła o styczniu 2024 r. Termin uległ przesunięciu z powodu procedowania decyzji administracyjnych zezwalających na realizację.
- Zrealizowaliśmy już prace na odcinku Skarżysko–Kamienna – Zalesie Gorzyckie z wyłączeniem przebudowy mostów nad rzeką Ćmielówką, Opatówką i Trześniówką oraz modernizacji stacji Dwikozy- mówi nam Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Obecne wykonawcy pracują przy przebudowie stacji Dwikozy, której pierwotne założenia projektowe zostały znacznie zmienione. Zwiększony został zakres robót niezbędnych do wykonania w stacji, który wynika głównie z podwyższenia poziomu wód powodziowych, a w konsekwencji konieczności dostosowania konstrukcji mostu nad rzeką Opatówką oraz wysokości stacji w Dwikozach do nowych warunków powodziowych. Zmiany te spowodowały również konieczność przebudowy całego układu torów na stacji. Z uwagi na zagrożenie powodziowe, zmianie uległy również założenia dotyczące przebudowy mostu kolejowego nad rzeką Trześniówką, zlokalizowanego na jednotorowym odcinku linii kolejowej nr 25, którego konstrukcja musi zostać podwyższona o ok. 2 metry. W związku ze znacznym zwiększeniem zakresu prac, konieczne było ogłoszenie nowego postępowania przetargowego i wyłonienie nowego wykonawcy. Należało również pozyskać nowe decyzje administracyjne i pozwolenia na budowę.
PKP Polskie Linie Kolejowe w przesłanym nam piśmie deklarują, że dokładają wszelkich starań, aby zasadnicze prace budowlane na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz zakończyć w grudniu bieżącego roku.
Na odcinku Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski ruch kolejowy odbywa się dwutorowo. Natomiast na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz, ze względu na prowadzoną przebudowę mostów i stacji Dwikozy, możliwe są przewozy po jednym torze w obu kierunkach. PKP Intercity zdecydowały o wprowadzeniu zastępczej komunikacji autobusowej na tym odcinku a przewoźnik Polregio wstrzymał jazdy pociągów.
W oczekiwaniu na zakończeniu prac modernizacyjnych zadeklarowano, że po przywróceniu przez PKP PLK przewozów kolejowych na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski- Sandomierz, Województwo Świętokrzyskie planuje uruchomienie 4czterech par stałych połączeń regionalnych kursujących do Sandomierza, w tym jedna para w bezpośredniej relacji z Kielc.
No to czekamy dalej.
zatroskany11:12, 08.07.2024
3 lata opóźnienia, no wstyd. PKP PLK kompletnie nie przygotowały się do tej modernizacji. Wiadomo kto tą firmą zarządzał, ekipa, która słusznie już odeszła. I taka firma miała budować szprychy, szybką kolej? Wierzył w tę bajkę ktoś?
A swoją drogą, czy roboty kolejowe na stacji w Ostrowcu są zakończone, bo bajzel pozostał i całego układu torowego nie zmodernizowano, raptem 1 peron i 4 tory, a jest ich więcej. Gazeto naciskaj na PKP PLK, na miasto, żeby rozbabrana inwestycja w Ostrowcu została całkowicie zakończona. Dwikozy mają mieć wszytko nowe, a Ostrowiec tak na pół gwizdka? Ma być tak samo jak z obwodnicą? Opatów, Wąchock, Starachowice, Morawica drogi dwujezdniowej, a Ostrowiec jakiś żart? I bez dojazdów?
zatroskany 11:22, 08.07.2024
I jeszcze jedno, dlaczego PKP Przewozy Regionalne nie uruchamia kursów do np. Ożarowa, skoro wszystko jest zrobione?
Kuba 11:38, 08.07.2024
"Natomiast na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz, ze względu na prowadzoną przebudowę mostów i stacji Dwikozy, możliwe są przewozy po jednym torze w obu kierunkach." Nie odbywa się żaden ruch jednotorowy dwukierunkowy. Od stacji Jakubowice do stacji Sandomierz zamknięte są oba tory że względu na przebudowę stacji Dwikozy.
0 0
Naklikali się przeciwnicy rozwoju Ostrowca, aż 7. Co za ludzie...