W ostateczną fazę wchodzą prace nad rozbudową DW 754 w granicach miasta wraz z budową mostu na rzece Kamiennej. Oczywiście największą dyskusję wywołuje ten ostatni element, czyli most na rzece Kamiennej, który stanie się jednym z najbardziej charakterystycznych elementów w krajobrazie miasta, co też budzi skrajne opinie.
- Obecnie na moście trwają prace wykończeniowe m.in. w zakresie wykonywania powłok malarskich i umocnienia stożków z kostki brukowej - opowiada Andrzej Welik, kierownik projektu ze Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Próbne obciążenie potwierdziło właściwą nośność konstrukcji mostu.
Oto techniczne parametry obiektu, o które pytali nas czytelnicy. Obiekt jednoprzęsłowy swobodnie podparty, podwieszony za pomocą want do pylonu. Ustrój nośny o monolitycznej konstrukcji żelbetowej in-situ z betonu konstrukcyjnego C50/60. Przęsło zaprojektowano z dwóch dźwigarów żelbetowych połączonych płytą pomostową o grubości 25 cm. Wysokość dźwigarów h ~ 145 cm, szerokość zmienna ~160 ÷ ~ 238 cm, o osiowym rozstawie 1.499 cm. W obszarze podporowym zlokalizowanym od strony pylonu, liniowe zwiększenie wysokości do h~162 cm. W przekroju poprzecznym, dźwigary główne stężono poprzecznicami betonowymi o szerokości 55 cm, rozstaw osiowy poprzecznic ~342 ÷ ~535 cm. Poprzecznice połączone monolitycznie z płytą pomostową. Nad podporami skrajnymi poprzecznice betonowe o szerokości 94 i 207 cm. Wykonano w sumie 21 systemów podwieszeń klasy 1860 ze splotów o średnicy 15,7 mm. 14 podwieszeń przęsłowych po 7 z każdej strony przęsła oraz 8 podwieszeń odciągowych po 4 z każdej strony jezdni. Pylon jednostronny zlokalizowany za przęsłem. Wykonany z dwóch słupów o przekroju prostokątnym, skrzynkowym w części stalowej i wysokości całkowitej
27,13 m i szerokości 1,6 m połączonych z konstrukcją fundamentów w postaci ścian szczelinowych. Całkowita długość podstawy fundamentu 27,90 m. Słupy pylonu odchylone od płaszczyzny pionowej o kąt 15°. Górną część pylonu
zaprojektowano, jako konstrukcję stalową o całkowitej wysokości 10,90 m, z możliwością wewnętrznej inspekcji pylonu. Podstawę zaprojektowano, jako konstrukcję żelbetową, wykonaną z betonu konstrukcyjnego C40/50. W podstawie słupa zaprojektowano żelbetowy oczep sztywno połączony z pylonem, umożliwiający przeniesienie osiowych sił z przęsła na pylon. Stalowy słup pylonu stężono ryglem o wymiarach przekroju poprzecznego 70x100 cm (przekrój skrzynkowy).
CHARAKTERYSTYKA GABARYTOWA MOSTU
- ilość przęseł: 1,
- rozpiętość teoretyczna: 65,4 m,
- długość całkowita przęsła (w osi
jezdni): 66,30 m,
- długość całkowita przęsła wraz z konstrukcją wspornika: 67,35 m,
- liczba nitek: 1,
- długość całkowita mostu: 97,57 m,
- długość całkowita wraz z konstrukcją skrzydełek przyczółka: 102,98 m,
- szerokość całkowita mostu Bp: 18,77 m
- ciężar pojazdów dopuszczonych do eksploatacji – klasa A wg PN-85/S-10030 = 50 ton,
- nośność MLC: klasa 90 w ruchu jednokierunkowym oraz klasa 70 w ruchu dwukierunkowym.
zatroskany22:11, 28.08.2024
Te parametry są kompletnie nieistotne, ale dlaczego od strony galerii tyle betonu jako chodnik i ani jednego drzewa? Po co, na co? I ta obciachowa kładka. No, ktoś się nie popisał.
myślenie jest w ceni10:33, 29.08.2024
Mnie jako mieszkańcowi Ostrowca sam nowo powstały most nie budzi żadnych zastrzeżeń ale TO NIE JEST DOBRE USYTUOWANIE takiej formy mostu w tym miejscu.
Gdzie był urbanista,architekt miejski gdy zatwierdzano ten projekt i czy używano wyobraźni jaki będzie ostateczny skutek w wizerunku Alei - przecież to powoduje odczucie bałaganu i chaosu wizerunkowego. Czasem trzeba dłużej zastanowić się jaki będzie skutek końcowy planowanej inwestycji za takie pieniądze.
Gdyby on łączył brzegi Kamiennej na ul. Mickiewicza byłby faktyczną ozdobą miasta...
Artur13:10, 29.08.2024
Mieszkam dość blisko mostu,moim skromnym zdaniem nowy most jest zbyt monumentalny jak na środowisko gdzie się znajduje,nie do końca pasuje, ten mur od galerii....... cóż...... pan architekt z panem urbanistą się nie popisali.A gdzie drzewa? zieleń? od skrzyżowania z Kilińskiego czysta betonoza.
zatroskany13:16, 29.08.2024
To droga wojewódzka i inwestycja województwa, a więc miasto nic nie miało. Most trochę przytłaczający, ale nowoczesny. Części się podoba, części nie. Jak ze wszystkim. Jest oryginalny i spowszednieje z czasem. To najważniejszy most w mieście. Teraz czas na kolejną inwestycję mostową, między tym a mostem na Samsonowicza.
m.j.wc.14:16, 30.08.2024
Czyli tak bezkrytycznie mamy przyjmować wszystko to co nam łaskawie Kielce "zaprojektują i dadzą" !!
Nie powinniśmy tak bezkrytycznie przyjmować decyzji o losach i wyglądzie naszego Ostrowca a jest to obowiązek UM i Starostwa Ostrowieckiego.
To będzie nowy trener KSZO! Jest potwierdzenie
Powodzenia! Ale czy starsi od niego piłkarze będą go słuchać? A tymczasem Podhale NT awansowało do 2 ligi! KSZO był tak blisko, tak jakby piłkarze tego nie chcieli. Powinno być to wyjaśnione; tak, jak wybory prezydenckie. Może będzie powtórka?
zatroskany
17:04, 2025-06-18
Młodzi ludzie już mają dom (wideo)
Bez dokumentów, na oświadczenie? Czy pani dyrektor miała prawo się sprzeciwić?
Skierniewice - inter
15:45, 2025-06-18
Ceny paliw znów pójdą w górę?
Ropy nie mamy, wiec liczymy się z tym że huśtawka na rynkach ropy odbije sie również u nas, a nie od nas. Nie mogę pojąć jednak czemu rosną ceny energji.Oczywiście wiem, że to jest sprwaka największego kleszcza w histori, Rządu bezproduktywnej Uni fantazmagorów, który z czegoś chce żyć, żyć sobie na zajefajnym poziomie, z idiotów mających nadzieje że o nich tu też chodzi. Tylko gdzie jest Rząd który ma bronić naszych interesów. Przecież mamy czarnego złota pod dostatkiem. Wystarczająco, aby w bezbolesny dla gospodarki sposób inowacje przeprowadzić. A nawet sprzedawać to innym którzy też nie chcą niszczyć swoich gospodarek. Dyrektywami, Dyzia Marzyciela. Zrozumieć można również ochrone klimatu, to nie tródne. Jednak to trzeba osiągnąć rozwojem, a nie mżonkami. Czemu Rzad tego Folksdojcza chce wygaszać kopalnie i elektrownie węglowe zanim rozwinie się w sposób wystarczający inna dla tego altenatywa. Czy znacie choć jednego przedsiębiorce zdrowego na umyśle, który niszczy, czy wyłącza stare wciąż działajace maszyny zanim pozyska w wystarczjącej ilości nowe? To tak jak by taksówkarz oddał na złom stary wciąż dobry samochód nie kupiwszy nowego. To tak jak by rolnik zeżarł cale zboże nie zostawiając nic na siew następnego roku. To tak jak by Rząd wlał se do koryta wszystkie pieniądze żeby nakarmić pociotków i kolesiów nie zostawiając nic na rozwój krajua, a rozwój kraju i następne wlewki do koryta planował z pożyczek. Przecież to jest chore. Po za tym wielu ludzi zainwestowało w energetyke wiatrową i słoneczną i mąją poważny problem z przekazywaniem nadmiaru własnej energji do sieci. Kto tu jest idiotą my, czy Rządy folksdojcza.
Gorsi od pandemi
21:43, 2025-06-17
Punkt paszportowy w Ostrowcu jednak w lipcu
Prawo jazdy terenowe, paszport terenowy to jeszcze prezydenta, upss regenta terenowego zróbcie w tym zapomniany przez Boga mieście.
PUSTY DZBAN
11:00, 2025-06-17
0 0
To droga wojewódzka i inwestycja województwa, a więc miasto nic nie miało. Most trochę przytłaczający, ale nowoczesny. Części się podoba, części nie. Jak ze wszystkim. Jest oryginalny i spowszednieje z czasem. To najważniejszy most w mieście. Teraz czas na kolejną inwestycję mostową, między tym a mostem na Samsonowicza.