Ostrowieccy radni podczas poniedziałkowej sesji opowiedzieli się jednomyślnie nad uchwałą zmieniającej uchwałę m.in. w sprawie określenia zasad systemu taryfowego i opłat za przejazdy, uprawnień do samorządowych ulgowych i bezpłatnych przejazdów. Co to oznacza? Już siedemdziesięciolatkowie będą mogli korzystać z darmowych przejazdów MZK. „Za darmo” pojadą też osoby, które nabyły status działacza opozycji antykomunistycznej oraz osoby represjonowane z powodów politycznych.
- Chcemy zaproponować obniżenie wieku uprawniającego do bezpłatnych przejazdów z 75 roku życia do 70 roku życia- mówił na konferencji prasowej poprzedzającej sesję prezydent Artur Łakomiec. To rozwiązanie ułatwi seniorom dostęp do np. usług medycznych, handlowo – usługowych, kulturalnych oraz uczyni z komunikacji miejskiej bardziej atrakcyjny środek transportu. Należy podkreślić, że uprawnienia dla osób korzystających z bezpłatnych przejazdów (w tym powyższa ulga), obowiązujące na terenie miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, są takie same również na terenie Gmin, które zawarły Porozumienie Międzygminne czyli: Kunów, Bodzechów i Ćmielów.
W Ostrowcu Świętokrzyskim na dzień 17 października br. liczba mieszkańców w wieku 70 - 75 lat wynosi 2872 osób.
Uchawała zakłada również wprowadzenie bezpłatnych przejazdów dla osób, które nabyły status działacza opozycji antykomunistycznej oraz osób represjonowanej z powodów politycznych jest wyrazem szczególnych zasług dla Rzeczypospolitej Polskiej. Do chwili obecnej przysługiwała ustawowa ulga taryfowa w wysokości 50 % przy przejazdach środkami komunikacji miejskiej.
- To propozycje konsultowane ze środowiskiem senioralnym naszego miasta i efekt wielu głosów płynących z tego środowiska- mówi prezydent Artur Łakomiec.
Jak wyjaśnił podczas sesji prezes MZK Jarosław Kateusz, aby skorzystać z ulgi co do wieku wystarczy Ostrowiecka Karta Komunikacyjna lub w razie, jak ktoś jej nie ma, dokument potwierdzający, że ma ukończone 70 lat i jest się mieszkańcem gminy Ostrowiec Świętokrzyski lub tych gmina, z którymi MZK ma podpisane porozumienie. W przypadku działaczy opozycji komunistycznej i osób represjonowanych będą musieli się okazać stosownym dokumentem.
Pojawiają się już pytania- kiedy zaczną obowiązywać ulgi? Tutaj MZK uzależnione jest od władz województwa, bowiem, uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego. Może to nastąpić najprawdopodobniej na przełomie listopada i grudnia br. O szczegółach poinformujemy. Prosimy też na bieżąco śledzić stronę www.mzkostrowiec.pl
zatroskany 11:48, 23.10.2024
Dobra decyzja. Teraz tylko MZK musi się dostosować do potrzeb mieszkańców, czyli: więcej autobusów, więcej kursów, więcej linii, więcej nowych tras /np. Siennieńską przy UM, Denkowską wzdłuż cmentarza, Słowackiego, łącznikiem - ciągle bez nazwy - między Żeromskiego a Mickiewicza i inne/. Dobra komunikacja miejska, z której Ostrowiec kiedyś słynął, to mniej samochodów prywatnych.
znów ja18:20, 23.10.2024
a dlaczego miasto Ostrowiec nie chce przyznać swoimi wszystkim mieszkańcom DARMOWEGO PRZEJAZDU AUTOBUSAMI MZK ? przecież wiele miast w Polsce to zrobiło i jakoś nie słychać żeby miejski przewoźnik zbankrutował z TEGO POWODU ; wystarczy chłodno policzyć jaki jest wpływ złotówek za sprzedaż biletów w stosunku do liczby przewożonych pasażerów,tak na chłodno... a okaże się że to procent niewiele znaczący dla budżetu miasta a bardzo wiele znaczący dla mieszkańców - spieszmy się dopóki jest możliwość stosowania takich miejskich przywilejów bo za niedługo w Ostrowcu będzie żyć garstka ludności , garstka starych ludzi a nie młodzieży która chętnie skorzysta z takich ulg,przywilejów
eska13:16, 24.10.2024
jak by się pośpieszyli to 14 dni nie przełom listopada i grudnia a ok 12 listopada...
Zapomnijmy o kompleksowym remoncie DK 9?
a gdzież są nasi parlamentarzyści co tak pięknie lansują się na różnej maści pokazówkach
bury
23:09, 2025-07-30
Nie ma dobrych wieści o obwodnicy Ostrowca
Daliśmy się wcisnąć w bańke propagandową obietnic folksdojczów i kłucimy się między sobą o *%#)!& podrzucane nam przez chcących nas kontrolować nadludzi. Ich zdaniem nadludzi. Kluczem do sensu budowy dróg w tym rejonie jest budowa CPK i dopiero potem połączenia się z tymi tzw szprychami do dróg lokalnych. W zależności od senu ich tworzenia. Czyli rozwojowego potencjału miast, lub dróg przelotowych. W Polsce brakuje dobrych dróg z południa na północ. I komunikacji z innymi krajami w tym kierunku. Niemcy nie chcą żeby nasza komunikacja organizowała się w tych kierunkach, nie chcą żeby omijać niemiecką infrastrukture, bo stracą, jesli nie kontrole to uział, lub przynajmniej zyski pośrednie. I folksdojcze robią wszystko żeby się Niemcom podobało, to co tutaj rozwijamy. To znacznie gęściejsza siatka wpływów niż nam się zdaje. Chcą mieć oko na wszystko tutaj, jak matka na dziecko w parku. Jednak nie troska o nas jest w tym motywem przewodnim, tylko ich interes. Wyobraż sobie że jesteś włascicielem wsi, ktora ma asfaltowe połączenia z sąsiednimi miastami, a sąsiednie wsie nie. I wszyscy chcą otwierać biznesy w twojej dobrze skomunikowanej wsi. Inwestujesz w sieć hoteli parkingów terenów pod inwestycje przemysłowe, czy jakie tam kolwiek inne iwestycje, a tu sie dowiadujesz że jedna z sąsiadujących wsi zamierza zrobić to samo. A w drugą mańke ma znacznie lepsze możliwości dostępu do rynków zbytu u potrzeboskich i rozwijających sie, co daje popyt. Twój rynek jest już troche zapchany i rozwija się drobnymi kroczkami, a sąsiednia wieś ma szanse rozwijać się susami. Bo wszyscy nagle zapragneli się z nimi zakolegować i widzą w nich potencjał. Cieszył byś się z tego? No. I Niemcom też się nie podoba, że chcemy się usamodzielnić komunikacyjnie. Tu nie chodzi o dwu, czy cztero, czy nawet pas starowy dla samolotów z tej drogi. Pewnie też byś wolał żeby mieszkańcy z tej sąsieadujacej wsi zbierali szparagi w Twojej wsi, a nie myśleli o własnym rozwoju i pomijaniu twojego interesu. Wysłał byś zatem swoich agentów żeby im zablokować ich budowy decyzjami środowiskowymi, bo ten skansen w którym mieszkaja ma np ładne widoki, nawet jesli nie ma. Bo to ty jesteś debeściak. I wiesz że kiedys zbudujesz sobie u nich to co nie mieści się już u ciebie, przejmując nad nimi kontrole i ich rynkiem lokalnym. Obiecując im co kolwiek, byle na twoich zasadach.Podwykonawstwo,czyli jakąś stałą robote u ciebie, czy dodatkowo ekstra robote jako pomoc domowa. Nawet otworzył byś u nich swoje sklepy czy nawet fabryki, byle to Twój interes się kręcił a nie ich własny. Żeby się czuli docenieni że dopuszczasz ich do własnego środowiska. Ze mogą przynależeć do tych lepszych poprzez prace dla nich. I z tąd mamy folksdojczów u władzy, bo też byś o swoje interesy tak zadbał. Tu nie ma złosliwości. Czysty biznes. Zieloni i decyzje środowiskowe blokują u nas wszystko co się da, nie dla tego że nie da sie tego zbudować w zgodzie ze środowiskiem. Dlatego, że folksdojcze rządzą naszym Państwem. Ich interesuje wyłącznie tu i teraz, ich własna *%#)!& a nie przyszłość tego kraju i konkurencja na rynkach światowych. Czy nawet dobrobyt polaków, bo by im sie we łbach poprzewracało i stracono by nad nimi zewnętrzną kontrole, bo poszli by za lepszym, a nie dymali przy Twoich szparagach z pocałowaniem w ręke. Wytrzeszcz gały i przyjrzyj sie ile ważnych inwestycji w tym kraju jest blokowanych bzdurnymi decyzjami środowiskowymi, które chcą widzieć u nas skansen, a nie rozwijające się Panstwo. A już napewno nie samodzielnie rozwijające sie. Chcą żebyśmy tkwili w świadomości że jesteśmy do tego nie zdolni. A my im na to pozwalamy i kłucimy się między sobą o mniej ważne żeczy, żeby odwrócić naszą uwage od możliwości konstruktywnej komunikacji między nami i wspólnego działania na żecz własnego kraju. Dlatego robią wszystko żeby nas utrzymywać w świadomości że nasze nie jest nasze tylko wspólne. Nawet dzieci. W przypadku wojny wiedzą już że potrafimy się dogadać między sobą, nawet gdy się nie lubimy, dla tego z pomocą wojny nas nie przejmują, tylko gospodarczo. Kontrola jak nad dzieckiem w parku tylko bez miłości rodzicielskiej. To wyłącznie bizness.
Mam, a jednak nie ma
11:02, 2025-07-30
Autobusy poświęcone w Dzień św. Krzysztofa
Pajace 🤣🤣🤣
SlyUK
08:36, 2025-07-30
Nie ma dobrych wieści o obwodnicy Ostrowca
Do zaklinaczy Budowę czego ktoś miałby zacząć? Pisowskiego pomysłu niezgodnego z decyzją środowiskową? Jednojezdniowej atrapy na połowie odcinka drogi, która jest w planach od lat? To PiS podsunął tę minę, której nikt nie chce kontynuować i słusznie. W projekcie jest droga dwujezdniowa od skrzyżowania DK42 z DK9 do Opatowa. Droga dwujezdniowa z Opatowa do Ostrowca już jest robiona.
zatroskany
07:05, 2025-07-30
0 0
Albo czestsze kursy i wzrost cen biletow/ mniej ulg i darmowych przejazdow albo rzadsze kursy i wiecej ulg. Wybierz jedno