Miasto Ostrowiec Świętokrzyski zleciło przygotowanie dokumentacji projektowej inwestycji drogowej, która ucieszy wszystkich nabywców działek budowlanych w rejonie ulic Malinowej, Jarzębinowej, czy Leśnej. To ta część osiedla Gutwin, którą charakteryzuje wysoki przyrost zabudowy jednorodzinnej. Z tej przyczyny istnieje konieczność włączenia owych terenów do systemu komunikacji miasta.
- Tę inwestycję poprzedzi kilkuletni proces uzyskania pozwolenia na realizację robót drogowych, czyli tak zwany ZRID- mówi prezydent Artur Łakomiec. Ta część osiedla, którą objęliśmy opracowaniem charakteryzuje szybki rozwój budownictwa jednorodzinnego a tym samym duże zainteresowanie dozbrojeniem terenu w sieci wodociągowe i kanalizacyjne. Po tym, jak uzyskamy ZRID możliwe będzie aplikowani o pozyskanie środków zewnętrznych na realizację robót.
Zadanie zakłada budowę lub rozbudowę ulic o łącznej długości blisko 6,5 km. Każdy z odcinków będzie miał ponad 1 km. I tak planuje się: rozbudowę ulicy Jarzębinowej od ul. Gajowej do terenu leśnego, rozbudowę ulicy Malinowej od ulicy Siennieńskiej do granic miasta, budowa publicznej drogi gminnej od granic miasta do ul. Krzemiennej wraz z połączeniem z ul. Leśną, rozbudowę ul. Leśnej na odcinku od ul. Siennieńskiej do ul. Gajowej oraz budowa drogi gminnej klasy L od granic miasta – ulicy Malinowej do ul. Siennieńskiej. Obok ulic zaplanowano oczywiści ciągi piesze i drogi rowerowe, kanalizację deszczową, kanalizację sanitarną oraz sieć wodociągową.
- Budowa ulicy Malinowej poprawi dojazd do przyległych posesji oraz będzie rozprowadzać ruch na liczne ulice boczne- mówi prezydent Artur Łakomiec. Jednocześnie poprzez budowę okrawężnikowanej jezdni zdecydowanie uporządkowana zostanie sprawa wód opadowych poprzez ich wprowadzenie do projektowanej kanalizacji deszczowej wraz z odbiornikami w postaci zbiorników odparowujących dla wód opadowych i roztopowych. Po uzyskaniu decyzji ZRID oraz ewentualnych środków finansowych możliwa będzie realizacja robót budowlanych, które z uwagi na bardzo duży zakres winny być podzielone na etapy. Pierwszym etapem będzie rozbudowa ulicy Jarzębinowej na odcinku od ul. Leśnej do terenów leśnych w północnej części osiedla w której zostanie umieszczony główny kanał kanalizacji deszczowej umożliwiający odprowadzenie wód opadowych w kierunku północnym do projektowanego zbiornika gromadzenia wód.
Artur Łakomiec, prezydent miasta
Obserwujemy utrzymujący się trend szybkiego rozwoju budownictwa jednorodzinnego na wielu osiedlach Ostrowca Świętokrzyskiego. Liderem jest oczywiście Gutwin i dlatego przygotowujemy inwestycję drogową, która poprawi komfort mieszkających tam osób, a także sprawi włączenie owych terenów do systemu komunikacyjnego miasta.
zatroskany 22:26, 12.02.2025
"... do systemu komunikacji miasta". Czyli co, żeby jeździła tam linia nr 15, 3 kursy na dobę, do 14.36, w dni robocze? Tylko drogi i tężnie w każdym osiedlu. Banał. Kiedy nowe bloki mieszkalne wielorodzinne? Kiedy porządna komunikacja miejska? Taki Oświęcim, o połowę mniejszy od Ostrowca, a ma 45 autobusów. A Ostrowiec? 32. I miasto nie kupuje kolejnych, a są darmowe pieniądze z UE. Skarżysko, też mniejsze, i ma więcej autobusów.
Zielony Gutwin?23:42, 12.02.2025
Ludzie chcą chodzić na Gutwin dla natury a nie po betonie
Tomasz G23:57, 12.02.2025
Nareszcie zielone światło dla ul. Jarzębinowej.
4 0
Zatroskany ja wiem że chciałbyś w sumie tak jak ja żeby MZK działało dla ludzi i było wykorzystywane w 99%, czytam twoje komentarze i wiem że ci na tym zależy, ale….
Odpuść. Musisz zdać sobie sprawę że oni nie potrafią tego zrobić, nie wiedzą jak. Nie mają i nie mieli planu na to miasto ani kompetencji by zarządzać, władza przeszła z rąk do rąk i dalej jest super. MZK to jest babol zapakowany w ładne pudełko. A gnije od środka jak te nasze stare autobusy. To ma działać żeby unia się nie dowaliła o kasę którą dali na ten projekt, autobusy mają zrobić kilometrówkę i to wszystko. Reszta po staremu, ale dycha już nie starczy chyba
0 1
Do "Zatroskanego" - idź proszę na Gutwin i powiedz mieszkańcom Malinowej, Jarzębinowej i wszystkich ulic przyległych, że lepiej będzie jak Ty chcesz czyli pieniądze niech idą na bloki wielorodzinne, na komunikację miejską a oni niech dalej jeżdżą po błocie...