Na naszych łamach informowaliśmy o tym, że PKP SA zweryfikowało już program potrzeb inwestycyjnych w zakresie dworców kolejowych. Nie chciano nam jednak podać, czy znalazł się w nim dworzec kolejowy w Ostrowcu Świętokrzyskim. Dziś w tej sprawie mamy informacje z Ministerstwa Infrastruktury i wydają się być optymistyczne.
- Dworzec kolejowy w Ostrowcu Świętokrzyskim został ujęty w analizie potrzeb inwestycyjnych PKP SA. – mówi Anna Szumańska rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Obecnie spółka nie dysponuje jeszcze zatwierdzoną i zaktualizowaną listą dworców przewidzianych do realizacji w ramach planowanych inwestycji. Dopiero po zakończeniu analiz i ich zatwierdzeniu przez organy spółki możliwe będzie przedstawienie szczegółowych informacji dotyczących realizacji konkretnych inwestycji. Zakończenie tego procesu prowadzonego przez PKP SA planowane jest w 2025 r. Po podjęciu ostatecznych decyzji i potwierdzeniu źródeł finansowania zostanie opublikowana lista obiektów objętych programem inwestycyjnym. Następnie rozpocznie się proces przygotowania inwestycji, obejmujący opracowanie szczegółowych założeń oraz harmonogramów rzeczowo-finansowych. Program modernizacji dworców kolejowych jest programem własnym PKP SA.
Przypomnijmy, że dworzec kolejowy w Ostrowcu Świętokrzyskim ma szanse na środki na przebudowę z Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej (Priorytet 04. Spójna sieć Transportowa, działanie FEPW.04.02 Ponadregionalna infrastruktura kolejowa). PKP w nowym dworcu kolejowym chce, według wstępnych deklaracji, przygotować powierzchnie pod obsługę pasażerską: poczekalnię, kasę lub biletomat oraz toalety dla podróżnych. Na parterze w rejonie głównego, reprezentacyjnego wejścia, holu i dawnych kas oraz na pierwszym piętrze przewiduje się przestrzenie do wynajmu ostrowieckiego samorządu. Do budynku zostanie wprowadzona winda. Dworzec ma uzyskać dostęp dla osób z niepełnosprawnościami.
W całe przedsięwzięcie zaangażowany jest ostrowicki samorząd, który jak deklarował prezydent Artur Łakomiec wynajmie pod potrzeby gminne znaczącą część powierzchni.
zatroskany05:17, 13.03.2025
Oby tak się stało. Czekamy na realizację. Dobra wiadomość.
PUSTY DZBAN 06:48, 13.03.2025
Wyjątkowo zgodzę się z zatroskanym. Ale uwierzę jak zobaczę rusztowania i materiał na placu. Znając obecnego naszego umiłowanego wodza, decyzja może się zmienić jak to u niego nie w rok, nie w tydzień nawet a tego samego dnia. Jak to np. chciał rano najeżdżać stany a wieczorem nawolywal do miłości z Ameryką. 🤣🤣🤣😁😁
real,-09:22, 13.03.2025
Czy dokonano szczegółowej analizy celowości i przyszłości tego zabytkowego budynku ? Głównie chodzi mi czy warto inwestować grube miliony w przywrócenie mu funkcji dworca pasażerskiego dla garstki ludzi oczekujących na dość nieliczne kursy pociągów ?? Jeśli ten remont w całości finansować ma PKP to będę milczeć lecz jeśli ma to być z kasy UM to nie zgadzam się z powodu jaki podaję powyżej. Ten bardzo ładny historyczny budynek w perspektywie potrzeb mieszkańców Ostrowca powinien mieć zupełnie inne przeznaczenie niż poczekalnia dla nielicznych pasażerów. Np. jako budynek muzeum, czy też innego przeznaczenia kulturalnego.
Wielka szkoda że w zapomnienie poszedł projekt z lat 60. budowy dworca autobusowo-kolejowego między ul. Żabią a torami kolejowymi, do którego byłby dobry dojazd tak dla pasażerów pociągów jak i autobusów - miejsca jest ci dziś pod dostatkiem i nie musi to być jakaś bizantyjska budowla a lekka nie najdroższa nowoczesna bryła architektoniczna uwzględniająca realne potrzeby wyludniającego się miasta z wygodnym dojazdem a nie jak ma to miejsce dziś do stacji PKP przy ul. Kolejowej ; również budynek dworca PKS również nie przysparza chluby "wizytówce" miasta.
Oczywiście że dziś są wiele wiele ważniejsze sprawy do szybkiego działania przez UM jak choćby problemy opieki nad ludźmi starszymi i starymi czyli zwiększenie obiektów w których ci ludzie mogliby mieć całodobową opiekę socjalno-medyczną a te potrzeby będą tylko rosnąć.
A niszczejący budynek Dworca PKP musi znaleźć inwestora który przywróci mu swój urok i urealni przeznaczenie do sensownego użytkowania.
Nowe przepisy uderzą w właścicieli psów i kotów
Tylko kto za to bedzie placil. Liczba Kotow na wsiach jest niepoliczalna. Dodatkowe koszty dla wlascicieli ktore skoncza sie zabijaniem zwierzat. Jezeli bedzie to darmowe to ok, ale szczerze w to watpie.
Mmm
13:26, 2025-06-14
Zarząd powiatu z absolutorium i wotum zaufania!
Z całym szacunkiem, to zwykłe cwaniakowanie. Takie votum jak nam sie serwuje to jest przedstawienie. Takie votum powinno odbywać się w referendum, a nie pokazywać nam show uwiązanych w układzie większościowym lokalnych bonzów, czy koalicji 13 grudnia. Czyli tych którzy siedzą w pierwszym rzędzie przy korycie. Gdybym chciał obejrzeć cyrk poszedł bym do cyrku. Rząd mie powinien mi tego fundować. Co byście powiedzieli gdyby mafia, która kolwiek, czy rodzina i kolesie tego Cygana od metody na wnuczka, zrobili sobie votum zaufania, żeby zalegalizować swój proceder.
Sralismazgalis
13:21, 2025-06-12
Wybraliśmy Ucznia Roku!
No o z czego się tu cieszyć.... Edukowalo się w tym mieście, a ile tych dzieciaków tu zostanie??? I tak krew w piach w tym mieście z kartonu.
PUSTY DZBAN
12:18, 2025-06-12
DK 9 potrzebuje pilnych remontów! Podpisz petycję!
Tu sie troche z tobą zgodze. Nasz lokalny PiS nie zrobil z tym za wiele jesli chodzi o nie nasze drogi tylko krajowe. Z prostej przyczyny. Byl na to za krótki. Nawet nie za cienki, poprostu za krótki. Kiedy spojżymy i przyjżymy się troche dalej niż temu co widać tuż za naszym płotem, to PiS rozkręcał wiele, w wielu miejscach na raz ważnych dla tego kraju inwestycji. I nasz lokalny PiS musiał się z tym pogodzić, że nie byliśmy priorytetem i po drodze dla tych inwestycji. Jesli chodzi o pierwszenistwo ważności, tego naprawde wielkiego planu rozbudowy infrastruktury drogowej. Nie mogli pyszczyć za wiele, bo i tak by się nie przebili, bo krawiec kraje jak mu materji staje. Ale też nie można powiedzieć że tu nie było robione nić. W naszych zadupiach zmieniło się dość sporo na lepsze. Wiem że jesteśmy najfajniejsi i cała machina powinna się kręcić w okół nas, ale priorytety na ten pierwszy naprawde wieki rzut, w skali kraju, był bezdyskusyjnie imponujacy. Szkoda ze się nie załapalismy. Tą pulą o której mówisz, też nasi lokalsi nie decydowali, bo liczył się potencjał rozwojowy miast. Mogli troche poskamleć, lecz nie o siłe przebicia lokalnych władz w tym chodziło. Więc po co pajacować skoro nie załapaliśmy się do puli priorytetów i pajacowanie nic by nie zmieniło. Nie oznacza to że nie załapalibyśmy się podczas budowy CPK i moim zdaniem miało by to większy sens. Z tąd wzięły się u nas tereny przemysłowe, magazynowe i nawet produkcyjne, żeby podbić nieco bardziej powage naszego miasta. W te pedy próbuje się zagospodarować jak kolwiek to co kedyś padło. Uważam to za znacznie lepsze niż remontowanie w nieskończoność fontanny w Rynku, budowanie pomników bohaterskich Radnych, czy zamykanie szkół dla oszcżędności, po zadłużeniu szpitala czy kombinowaniu jak by tu dowalić lokalnym biznesom parkometrami, czy jakimiś zapchajdziurami dla własnego wizerunku. Sam byś z pewnoścìą umiał wyliczy trafienia zupełnie nie trafione, lub nie wiele wnoszące w rozwój miasta na ktore poszła kasa. Wszyscy wiemy jak wiele ważnych żeczy jest tutaj jeszcze do zrobienia. Musimy pamiętać jednak że żeby ktoś dołóżył tu swoich rąk, najpierw przyjży sie co nasze ręce potrafìą zdziałać. No jasne, że jak zobaczą tego chochoła w rynku to sie tylko uśmiechną. I pojadą dalej, bo nawet nie mamy hotelu żeby mogli się nam troche dłużej przyjżeć, żadnego ful profes parkingu z motelem i nie będe wyliczał czego jeszcze nie mamy, bo ubliżył bym też swoim jajom. Nie o przepychanki słowne, czy kolesiowskie tu powinno chodzić. Nie ma dwóch zdań że dodatkowy most jest tutaj potrzebny. Ale trzeba go w coś wpiąć. Nikt nam nie zrobi mostu tylko po to żeby nam się jechało szybciej i wygodniej na zakupy. Pomyślmy więć co możemy zrobić, żeby do nas chciało przyjeżdzać więcej turystów, więcej ludzi szukających pracy i więcej inwestorów. Wtedy będzie inna gadka. Tym czasem nasz największy zakład pracy musi do Warszawki jeździć strajkować. Z czym chcemy podskoczyć Starachowicom czy Skarżysku, nawet Końskie w tym kraju są bardziej znane niż Ostrowiec.
Ja też bym chciał.
02:23, 2025-06-12
5 1
Tak się składa, że odjazdów pociągów z dworca w Ostrowcu już jest 22, a więc nie garstka. Pierwszy, do Sandomierza już o 4.17, ostatni, do Skarżyska o 22.48. Dworzec jest więc potrzebny, bo pasażerów przybywa.