Zamknij

Budujemy markę Kół Gospodyń Wiejskich

Anna MroczekAnna Mroczek 13:14, 07.04.2025 Aktualizacja: 13:15, 07.04.2025
Skomentuj fot. Anna Mroczek fot. Anna Mroczek

W sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego odbyło się pierwsze z cyklu szkoleń dla Kół Gospodyń Wiejskich powiatu ostrowieckiego. Było one dedykowane dla KGW z terenu gminy Bałtów. Spotkanie otworzyła starosta ostrowiecki Agnieszka Rogalińska, będąca jednocześnie pomysłodawcą tej inicjatywy.  Uczestniczki mogły dowiedzieć się, jak skutecznie promować swoją działalność w mediach społecznościowych, zwłaszcza na facebooku. Spotkania są także okazją do zdobycia nowych  umiejętności oraz wymiany doświadczeń. Powiat ostrowiecki nawiązał współpracę z Fundacją Rozwoju i Demokracji Lokalnej oraz Polskim Związkiem Kół Gospodyń Wiejskich, a koordynatorem warsztatów jest Paulina Kopeć.

-Jest to projekt skierowany do trzeciego sektora, do którego Koła Gospodyń Wiejskich, jak najbardziej się zaliczają i my, jako Związek Polskich Kół Gospodyń Wiejskich jesteśmy partnerem Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej, które jest realizatorem tego projektu. Dzisiaj KGW są bardzo interesującym partnerem dla biznesu, dużych marek, ale Koła muszą też wiedzieć, jak tę markę budować. Chcemy nauczyć Koła poruszać się w mediach społecznościowych, pokazać narzędzia, oswajać ze sztuczną inteligencją, która ułatwi pisanie wniosków, listów intencyjnych, czy zaproszeń. Drugą kwestią jest pozyskiwanie środków na budowanie marki. Nadal KGW boją się sięgać po środki poza ARMiR. No i trzeba iść z duchem czasu, nie da się uciec od współczesności i trzeba to umiejętnie połączyć. Zdecydowanie Koła Gospodyń Wiejskich odmładzają się i w różnych częściach Polski wygląda to inaczej, ale na przykład na Śląsku KGW są takim startupem, są formą pewnej niezależności. Dziś 30 procent Kół to młode osoby, młode dziewczyny, w tym także młode kobiety, mające swoje firmy. Warto też zauważyć, że KGW i w ogóle polski folklor  przeżył renesans i stał się  bardzo modny, a największe marki współpracują z folklorem, a także z Polskim Związkiem KGW. Są to największe marki, które się nami interesują i teraz tę wiedzę należy przekazywać dalej, aby Koła też korzystały z marki, którą już mają – mówiła koordynator Paulina Kopeć.

Kolejne warsztaty już 9 kwietnia br. Tym razem dla  KGW z terenu gminy Ćmielów.

Agnieszka Rogalińska starosta ostrowiecki: Cieszy nas, że możemy również włączyć się  w tego typu inicjatywy i proponować coś nowego dla Kół Gospodyń Wiejskich, które od pokoleń są sercem lokalnych społeczności. Jednak chcemy, by Panie mogły zdobyć nowe kompetencje dotyczące planowania swoich działań, opracowywania strategii, czy też skutecznego promowania swoich działalności w mediach społecznościowych. Warsztaty to doskonała okazja też do kreatywnej wymiany pomysłów.     

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%